Het interieur van de Spanjaard?

Hola todos,

Ik ben op dit moment bezig met een project voor school waarvoor ik onderzoek moet doen naar het interieur van de Spanjaarden.
Er is weinig informatie op het internet beschikbaar hierover dus ik hoopte dat iemand mij hier misschien wat meer over zou kunnen vertellen:

• Hoe ziet de huiskamer van de Spanjaard eruit?
  • Hoeveel geeft de Spanjaard gemiddeld uit aan meubels per jaar?
  • Hoe belanrijk is het interieur voor de Spanjaard?
  • Wat kan niet ontbreken in de huiskamer van de Spanjaard?
  • Welke wensen en behoeften heeft de Spanjaard m.b.t. het interieur?

Graag zou ik dit over de Spanjaarden willen weten maar ook van bijvoorbeeld Nederlanders die in Spanje wonen.
Alvast heel erg bedankt!

Saludos,
Kelsey

Doorgaans is het interieur van de gemiddelde Spanjaard in mijn ogen niet zo mooi: (te) veel meubels en combinaties als glazen tafels met gouden randjes enzo.

Ik denk dat je een heel goed beel kunt krijgen als je even gaat surfen op één van de vele sites waar woningen worden aangeboden, veel worden namelijk met meubels aangeboden!

Hier een link waar je meteen resultaten ziet:

http://www.idealista.com/pagina/buscar?zona-barcelona-pisos=A:V:08-XXX-XX-XXX-XX-XXX::750::2

als je op “fotos” klikt, zie de fotos van hoe de huizen eruit zien. Ik heb als zoekopdracht groot Barcelona gepakt, huurhuis met min 2 slaapkamers en max 750 euros.

Succes er mee!

PS Ik zie nu dat er ook veel ongemeubileerde huizen voorbij komen… Even scrollen en evt naar volg pagina gaan!

Wat mij altijd opvalt is dat veel mensen (als ze ruimte genoeg hebben) een “mooie” woonkamer hebben met eettafel en glazen vitrine voor het “mooie” servies en deze pronkkamer eigenlijk alleen gebruiken bij speciale gelegenheden of bezoek. Men leeft in een klein en beetje aftands woonkamertje, bijeengepropt voor de tv

Terwijl in mijn optiek, er weinig mensen thuis worden ontvangen: als je afspreekt voor een kopje koffie, drink je die in de bar beneden op :wink: