+ Het grote Postcrossing topic +

ja zweden is schaars he!? het kost daar net zoveel om een kaart naar europa te versturen als buiten europa: kosten omgerekend: 96 ct !! dan bedenk je je wel 2x lijkt me…

ik had gisteren het finse adress getrokken van een goede bekende. hadden al vaak geruild en getagg op het forum. ze had in haar profiel staan dat ze de volgende talen sprak: fins, engels, duits, frans, spaans, hongaars, roemeens, italiaans. de laatsten was ze aan het leren.
heb de kaart meegenomen naar het werk en heb veel van mijn collega’s in deze talen een zinnetje erop laten zetten. ben zeeeeer benieuwd wat ze ervan zegt! :smiley:

Leuk idee, al die talen op een kaart!

In Frankrijk kosten de postzegels maar 70 en 85 cent.
Heb toevallig van de week voor het eerst Denemarken.

smkiek Leuk die nieuwe plaatjes.
Europa zit behoorlijk in een depressie, hier in Zuid Frankrijk regent het
misschien wat minder maar de temperaturen zijn nog niet best.

Van de week was er voetbal vanuit Porto, daar zaten ze te klappertanden in de kou en de regen. En ik zat voor de buis in korte broek en T shirt :slight_smile:

4 Kaarten verstuurd zojuist naar Australie, Duitsland, Finland en Amerika. En 2 mensen lid gemaakt :slight_smile:

hey leuk!
de laatste tijd ineens veel kaarten ontvangen en veel mogen versturen naar Taiwan. Vooral nieuwe mensen… volgens mij is daar ook een boost geweest in postcrossing!

Iedereen is weer heerlijk bezig. Er komen toch weer hele mooie landen voor bij.
Heb net zelf even 5 adressen aangevraagd en ben er nog twee verwijderd van het 11 kaarten versturen.
De landen zijn: Orlando (USA), Rzeszów (Poland), Kaohsiung City ( Taiwan), Sankt Petersburg (Rusland), Surrey (UK).
Ben er erg blij mee, nu even leuke kaarten uitzoeken, maar ik denk dat het Brazil kaarten worden. Het past allemaal in hun profiel.
Echt geweldig :slight_smile:
Veel plezier allemaal of wel Happy postcrossing

Laatst stuurde ik een kaart naar Leiden (11 km) en ik dacht dat ik niet snel nog minder kilometers zou maken. Net een adres aangevraagd: Zevenhuizen, da’s maar 8 km :slight_smile: Gelukkig gaat kaart 2 naar Tokio en kaart 3 naar China, is het gemiddelde weer prima .

Deze week 3 kaarten ontvangen, 2x DLD en 1 uit Oostenrijk. Heb er nog 5 travelling, dus ik wacht even met nieuwe aanvragen. Eentje daarvan al 54 dagen naar USA, heb net even een berichtje gestuurd, wacht even zijn antwoord af en dan stuur ik een nieuw kaartje.

Ik mag vanaf nu 11 kaarten versturen. Heb er nog 6 onderweg, dus 5 nieuwe adressen. Ik kreeg gisteren een kaartje uit Groningen (de kaart zelf was uit Vlieland).

Ik had ook 8 expired, maar nu nog maar zeven. De kaart is niet aangekomen maar de persoon is verwijderd. Hij staat helemaal niet meer in mij lijst. Mogelijk omdat hij al zo lang niet meer online is geweest. Maakt het wel makkelijk, mensen die toch niet online komen hoever er ook niet op te blijven, toch!!

Ook bij mij gaat het lekker door… Alleen helaas ook al aardig wat expired :frowning:

Gisteren 2 kaartjes ontvangen, Japan en Wit Rusland.
Van het weekend weer eens wat versturen, want inmiddels zijn er al een stel geregistreerd. Eentje ga ik opnieuw sturen, betreffende persoon heeft gereageerd op mijn berichtje.

Gisteren een rustdag en heb er maar een postcrossdag van gemaakt,
14 kaarten vol geschreven naar alle richtingen en vandaag mooie postzegels kunnen scoren, ben helemaal happy !

Ik heb inmiddels 3 expired kaarten, maar 1 begrijp ik echt niks van

Iemand uit New York, 3 jaar frequent gepostcrosst en gestopt met registreren en online zijn op 5 februari Na 6 weken stuur ik een berichtje, ze is even online maar reageert niet. Nu al langer dan een maand niet online.
Wat ik zo vreemd vind dat ze nog wel verstuurd en die kaarten zijn gewoon 1 a 2 weken onder weg. Snapt iemand dit ??

erg vreemd.
heb er 1 expired, ook USA. al sinds okt niet meer online. inmiddels ook 180 dagen expired ofzo.
alle anderen stuur ik net zo lang berichtjes tot ze registreren :stuck_out_tongue: hahaha

had gisteren kaarten naar usa, duitsland, israel, lithuania, roemenia, austria lekkere europa mix dus…

Ik inmiddels al 9 expired… :frowning: Wel erg jammer… Reageren niet op berichtjes enzo… :frowning:

Gister een kaartje vanuit Corfu :smiley:

Ik kreeg net een kaartje van een Duits meisje die me vorige maand ook al een kaart stuurde. Ze heeft twee accounts en trok twee keer mijn naam :slight_smile: Daar ben ik gek op, dat soort dingen. Verder nog een Duitse kaart en een Finse, dus de brievenbus zat lekker vol.

Ik woensdag een kaart uit Finland (moomins) en 1 uit USA-Ohio… :smiley:

ik weet dat ik blij moet zijn met elke kaart die ik krijg maar heb de laatste tijd echt oude en vooral nietzeggende kaarten ontvangen :frowning: beetje jammer. Meestal staat er dan nog wel wat leuks geschreven maar gewoon nu al 3x een kaart met Happy Postcrossing erop en that’s all…

gelukkig prive wel heeeel erg onwijs gave kaarten gekregen, maar goed…
we wachten weer netjes af…

Bloem: komt vanzelf wel weer goed hoor!! :wink:

ik had gisteren een kaartje uit Brasil (kan 'm even niet registreren, want PC thuis ligt eruit en ben 'm vandaag vergeten mee te nemen), erg leuk, maar er zat een soort van ketting-actie bij, dat ik 3 kaarten moest gaan versturen en dan het briefje bij 10 nieuwe kaarten stoppen die ik zelf verstuur… daar ben ik het niet zo mee eens. Vind het een beetje een vreemde actie.

Zou ik niet aan meedoen, ik heb een hekel aan dat soort acties. Dan moeten ze via het forum maar zoiets opstarten voor mensen die dat wel leuk vinden.

Schreef ik pas nog dat Zweden zo weinig voorkomt, gisteren mijn tweede kaart in een maand, met een leuke ouderwetse telefooncel, een RIKSTELEFON :slight_smile: