+ Het grote Postcrossing topic +

en mijn kaartje naar japan is ook aangekomen :smiley:

Mijn kaartje naar Duitsland aangekomen in 3 dagen. Helemaal geen reactie. Ook niet leuk. Dit is de eerste kaar dat er helemaal geen reactie is, vreemd is dat.
Wacht denk ik even met aanvragen, maar misschien houd ik dat niet zo lang vol.

Mijn kaart naar Italie is in 6 dagen aangekomen
 :smiley: Maleisie en Zuid-Afrika zijn inmiddels bijna 30 dagen onderweg
 Hoop dat ze snel aankomen
 Ik wacht tegenwoordig tot ik er 5-6 kan sturen en doe dat dat in 1 keer
 :smiley:

Jeeeeeh vandaag 4 kaarten in de bus: 2 keer Finland, 1 keer Rusland en 1 uit Portugal, die laatste wil ook graag private swappen, weet alleen nog niet wát
 :rolleyes: :smiley:

Kaartje naar Finland ook geregistreerd, 17 dagen over gedaan.
Heb nog geen nieuwe aangevraagd, mag er twee doen, maar ik kan nog even wachten op wat komen gaat.
Geen kaarten ontvangen vandaag.
De rest wel zo te zien.

Carolin, heb nog een vraagje over dat prive swappen. Als ik vragen mag, hoe gaat dat in zijn werk?
Word er om speciale kaarten gevraagd of is het maar net wat jij wil sturen en zijn het alleen kaarten?
Zoals je ziet houd het me weer aardig bezig. Zie zoveel op het forum, maar ik ben wat dat betreft en beetje wereldvreemd. Probeer een beetje me in de dingen te verdiepen.

Happy postcrossing

Kaartje naar Finland is ook aangekomen, 5 dgn. Ik zou er nu weer 4 mogen versturen, maar wacht even tot het weekend, heb ik weer tijd om postzegels en evt. special request kaarten te kopen.

Verder niks in de bus vandaag.

@ xenomenia, ik kan je vraag ook beantwoorden want ik swap me gek

swappen: wat jij wilt, hoe jij wilt, zovaak als je wilt en wanneer en met wie je wilt.
swappen is nix meer dan een afspraak tussen 2 mensen.

In t begin maakte het me niet zoveel uit wat het was, maar nu zoek ik vrij gericht in albums van andere mensen wat ze hebben en vraag ik of ze die specifieke kaart willen ruilen met mij. ik geef altijd mn wensen op (beschreven/ onbeschreven) en mijn voorkeur is om 3-5 kaarten tegelijk te ruilen aangezien dat mij evenveel stamps kost (mits die persoon zoveel interessante kaarten heeft)
de ander kan hierop ingaan of zeggen, nee ik zie nix van jou dat ik hebben wil, of ik heb al zoveel kaarten uit NL etc

Ik krijg vrij veel swaprequest van mensen die dan (voor mij) weinig interessant hebben, helaas zeg ik dat ook gewoon. ik bedoel hoeveel zonondergang bij finland-meer kan een persoon hebben? Ik hoef er niet nog meer igg.

Maar als bv iemand kaarten aanbiedt van turks caicos eilanden, dan maakt me dat vrij weinig uit wat t is, dan wil ik daar wel graag een kaartje vandaan.

zo zie je maar, tis dus echt wat je samen afspreekt.

Bloem , bedankt voor je uitleg. Is voor mij nu ook een stuk duidelijker.

Wat mij betreft gaat het toch minder om de afbeelding maar meer om wat men te melden heeft en waar ze vandaan komen.
Het aanvragen en versturen naar nieuw adres vind ik ook een leuk onderdeel, probeer zo veel mogelijk aan de wensen tegemoet te komen. Heb een hele collectie met allerlei soorten kaarten verzameld.
Denk met weemoed aan al die prachtige lokaties waar ik al geweest ben en eigenlijk nooit kaarten van heb gekocht omdat het me toen niet interesseerde.
Hoop ze nu via postcrossing toch noch eens te bemachtigen, misschien een idee om aan mijn profiel toe te voegen.

En nu we toch aan het vragen stellen zijn: wat is eigenlijk snailmail ??

Hoi Bloem29, heeel hartelijk dank voor de uitleg. Weer een stukje van de puzzel duidelijker.
Ga weer eens even verder kijken en misschien kom ik op vakantie straks nog wel wat leuke kaarten tegen. Andere dan die van mezelf die ik meeneem.

Snailmail is het nieuwe woord voor een penvriend (in), waar je dus gewoon brieven mee schrijft. Snail omdat het vergeleken met e-mail traag gaat als een slak :slight_smile:
Ik schrijf iedere week met iemand, 2-3 A4tjes vol aan twee kanten, dat zou ik nooit willen inruilen voor mailen, dat is toch heel anders.

snailmail = slakkenpost
aangezien t woord voor (e)mail hetzelfde is als (post)mail

ik denk ook wel eens, als ik toch eens al into postcrossing was geweest in mongolie :stuck_out_tongue: hahaa, maar goed, dan was ik vast niet tot daar gekomen want t kost (mij) klauwen met geld!

Uhm
 Email is toch gewoon “digitale post”?!

Wat betreft dat swappen, ik DOE dat helemaal niet, vond het dus gewoon grappig dat iemand mij een postcrossingskaartje stuurde met het verzoek om misschien nog privé dingen uit te wisselen. Heb geen idee wat ik zou kunnen hebben om te ruilen. grin Heb haar dus ook een berichtje gestuurd met die vraag.

Liefs,
Carolina

Bedankt Kingfisher en Bloem, van vragen word je wijs nietwaar :slywink:

M’n Maleisie kaart is al na 10 aangekomen en de volgende mag naar Slovenie, leuk, die had ik nog niet ( dus een nieuw vlaggetje !!)

Vandaag een kaart vanuit Rusland
 :smiley: Was 29 dagen onderweg geweest
 Nog 7 travelling

Kaartje uit Oosterijk ontvangen, kaartje zelf is gekocht in Berlijn (vakantie). Toch leuk deze kaartjes.

Hey Cyn, ik toevallig ook een kaart uit Rusland, een mooie van het Rode plein en heeft er 14 dg over gedaan.

Uit Duitsland een kaart uit Dusseldorf, dezelfde kaart als vorige week:hihi:

En een bevroren waterval (mooi hoor!) uit Ithaca New York.

@ carolina, hoezo swap je niet?!?!? hoe kom ik aan de mooie waaier-kaart dan?

Hihihihihi blush jaaaaaah, maar dat was gewoon tweemalig (met jou en met cynthia), maar verder heb ik het nooit meer gedaan. Ben niet zo’n kaarten-verzamelaarster namelijk
 Vind het wel grappig om het nog eens te doen hoor, moet ik zeggen, maar was er verder niet meer mee bezig.

Vandaag 2 kaarten in de bus: eentje uit Nederland (Winschoten) en eentje uit Thailand! Cool! :cool:

Ik had vandaag een kaartje uit de US van het Capitool. Ze had er een hoop vragen op gezet, grappig. Heb ze stuk voor stuk even beantwoord.

Heb 2 kaarten ontvangen uit Duitsland, maar weinig variatie hoor !
Had er in augustus 9 en nu in september al weer 3.