Mijn 2e kaart naar Finland is ook inmiddels aangekomen! In 4 dagen!
Ik gebruik verschillende soorten kaarten: typische spaanse kaarten (stier erop, flamenco kaarten of city views van Jerez). Juist de meest typische dingen, die haast saai zijn voor jou, worden door mensen die niet uit je stad/land komen, juist heel leuk gevonden.
Van Nederland neem ik regelmatig dingen mee voor vrienden hier. Aardigheidjes, of ik stuur een kaartje. Wat me opvalt is inderdaad dat wat marifran zegt: juist wat ik zo verschrikkelijk toeristisch vind, vinden de meeste spanjaarden (en andere buitenlanders) ontzettend tof. Alles met koeien, klompen, tulpen, molens, het platte landschap, delfstblauwe dingen e.d. doen het mega goed.
Enne Bloem… Als je iemand treft bij wie je leest dat ie van voetbal houdt, waarom zou je dan geen kaart van NAC sturen?!
Yahoo, kaart 3 is ook aangekomen in Finland. Ben benieuwd wanneer Canada en Duitsland zal aankomen.
Wederom was de kaart weer ‘lovely’, dus zit ik goed met mijn EHV kaartjes ;). Ik zal vanavond eens een paar nieuwe adresjes opvragen. Ik dacht ik wacht even tot ik zelf de 1e kaart ontvang, maar ach, versturen is ook gewoon heel leuk.
Huiswerk gedaan - 5 kaarten op de post! Naar China-Brazilie-USA-Finland en UK.
Viel even tegen, dacht loop wel even de boekhandel binnen, maar nergens die ouderwetse kaarten met bloembollen en molens te koop. 4 winkels gehad.
Aangezien ik vlak bij de Kinderdijk molens woon, ben ik ze daar maar gaan halen. Keus genoeg!
Ben erg benieuwd naar de eerste reacties!
dat wou ik dus zeggen.
bij ons alleen van die flauwe verjaardags/ geboorte/huwelijkskaarten
de enige ansichtkaarten (moet ook weer geen 2,95 per kaart kosten natuurlijk) die zijn er dus amper!! zal als ik binnenkort in a’dam ben, maar es een hele stapel molens/tulpen/kazen foto’s inslaan…
Ook twee nieuwe adresjes aangevraagd… Finland (het kan niet anders) en Japan (Yeeey!). Beiden leeftijd genoten, echt supercool! Ik ben benieuwd wanneer ik m’n eerste kaart ga ontvangen, dat duurt al vrij lang dus mag van mij wel eens gaan gebeuren… spannend hoor!
Ik ga morgen weer aan de schrijf. Moet inderdaad leuk blijven…, neem goedkope kaarten, in het buitenland is men al snel verrast over een Nederlandse aanzicht, daar zijn geen dure kaarten voor nodig.
Goeie postcrossing dag! Vanmorgen werd dus die kaart naar Finland geregistreerd en vandaag nog 2 meer! Eindelijk die ene naar Duitsland!!! En ook die naar de UK, die ik afgelopen vrijdag verstuurd heb.
Hangt er wel vanaf naar wie ik hem stuur. Ik laat wel eens kaarten maken van mijn eigen foto’s, bij TNT post. Laatst mocht ik een kaart sturen naar een violiste in Sint Petersburg die als hobby had zelf kaarten maken. Die kreeg dus een dure zelfgemaakte van mij. (zelfde plaatje als mijn avatar).
Hoi, leuk om zelf je kaarten te maken, goed idee! Maar ik heb niet zoveel foto’s van Nederlandse dingen, en de meesten willen toch een kaart van iets lokaals. Maar een dagje molen of koeien fotograferen is ook wel grappig… als het mooi weer is dan.
Dankzij al jullie enthousiaste berichten hier… heb ik me ook aangemeld bij Postcrossing.
Lijkt me echt leuk om uit allemaal verschillende landen post te ontvangen.
Ik heb gisteren mijn eerste kaart op de bus gedaan naar Finland…
owhhhh heb het vermoeden dat ik een kaartje uit POLEN ga ontvangen, want zie dat er iemand op mn weblog heeft gekeken uit polen, via de link bij mn profiel op postcrossing… hihi nice!!
Leuk dat er weer nieuwe wereldwijzerpostcrossers zijn!
Ik heb vandaag weer 3 nieuwe kaarten verstuurd: één naar zwitserland, één naar duitsland en één naar Finland. Die naar Duitsland vond ik wel sweet, heb ik naar een bijna 80-jarige vrouw gestuurd.
owh en dan toch zo ‘bij’ de tijd om via internet mee te doen… leuk hoor!
krijgen jullie trouwens altijd een reactie terug via de postcrossing site? en sturen jullie ook altijd een berichtje als je een kaartje hebt ontvangen?
1e Ja, vond het erg grappig om te lezen. Zeer bij de tijdse dame, met nog eisen ook (wilde graag recepten hebben) hahaha. Heel cute. Heb de kaart helemaal vol geschreven!
2e Ja, er zijn inmiddels 8 kaarten van mij aangekomen en geregistreerd en van alle 8 heb ik een reactie gehad.
Laatste Ja, ik wil dat wel gaan doen (heb inmiddels 2 kaarten ontvangen en bij beide een berichtje meegestuurd). Vind het vriendelijk staan om iemand te laten weten wat je van de kaart vond. Vind ik zelf ook leuk om te horen.
Dat gaat wel goed bij jou he Carolina !! Niks te klagen over de Spaanse post denk ik !
Mijn kaarten zijn nog steeds onderweg en 2 v/d ontvangers zijn laatste dagen nog online geweest, dus daar kan t ook niet aan liggen…ga morgen nog maar eens 2 nieuwe kaarten versturen.