De exacte regels ken ik niet, maar ik heb een velletje postzegels van 75 cent voor binnen Europa en van 95 cent voor daarbuiten. Inderdaad een beetje saai…
Anders moet je bijplakken denk ik.
dus ik kan gewoon bea een x aantal keer plakken tot ik aan de 75 en 92 ct zit?? heb nu die voor europa met een fiets en de wereld in een hartvormpje…
had trouwens eentje met allemaal eisen en regels… onbeschreven kaart, envelope… etc… moet ik maandag maar eens gaan kijken
Ja, sommige stellen behoorlijke eisen. Maar dat de kaart niet beschreven mag zijn en in envelope moet vind ik toch wel bizar. Ik snap dat zo’n lege kaart dan mooi in een collectie past, maar daar is toch niets aan?!?!?!
Nou ja… Wat postzegels betreft, als je van mindere waarde hebt mag je natuurlijk die plakken tot je bij de juiste waarde bent. Hier in Jerez zijn ze helaas niet zo creatief, maar ze hadden wel wat. Heb nu een stel postzegels met mooie bloemen erop. ![]()
@Christa: welkom bij ons postcrossers!
Leuk dat je ook met het postcrossingsvirus aangestoken bent. ![]()
Liefs,
Carolina
Ja, het is allemaal zo gezellig en iedereen heeft wel wat te vertellen over de kaarten die ze ontvangen. Geweldig dat het is deze tijd waarin we leven nog allemaal kan. Iedereen verenigt doormiddel van een kaart.
Ik vind het het einde.
Groet Christa
Ja leuk he, we leven wel in het digitale tijdperk, maar ik vind een echt kaartje sowieso leuk om te ontvangen, met verjaardag of van de familie/vrienden als ze met vakantie zijn. Sommige dingen blijven gewoon het best op de ‘ouderwetse’ manier.
Van de vijf kaarten die ik heb gestuurd waren er 2 die om een envelop vroegen, no problem, maar dat je er niks op mag schrijven vind ik flauw, is toch leuk om even wat te lezen over wat je op de kaart kunt zien, lijkt mij.
Groetjes!
nou ik heb zowaar de 1e 4 kaarten op de bus gedaan
die andere, die moet ik dus nog even kopen incl enveloppen. ik doe er wel gewoon een briefje bij ofzo…
bij mn ouders op het prikbord hangen alle kaarten van mn laatste reis, in elke plaats waar we hebben geslapen heb ik een kaartje verstuurd. alleen die uit nepal (chitwan park) was niet aangekomen. aboluut record was het kaartje uit Lhasa, die was er in 4 werkdagen!
maar ja… zij hebben de kaartjes, daarom doe ik mee, dat ik ook allemaal leuke kaartjes ga krijgen…
heb ook meteen een vriendin ervan verteld en die vond het super en heeft dr 1e kaart naar finland al op de bus gedaan ![]()
Hihi, goeie reden Bloem! Deel te nemen om zelf ook veel kaarten te ontvangen! Dat is precies waar het om gaat!
Hoop dat jij ook gauw een prikbord vol kaarten hebt! ![]()
Ik heb mijn 2e kaart ontvangen! Deze keer uit… FINLAND!!! ![]()
Liefs,
Carolina
Toevallig, bij mij is er ook post uit Chitwan verdwenen…
Wauw, mijn kaart naar Oostenrijk, die ik vrijdag verstuurd had, is NU al aangekomen!
Die Spaanse post doet het goed! :D:D:D
moest trouwens wel een briefje erbij doen, want moet natuurlijk het id nr vermelden!
@ kingfishererik… tja en moest zelfs nog meer voor de stamps betalen omdat die meneer van dat winkeltje helemaal de moeite moest doen om ze naar het postkantoor in de stad te brengen… :retard: ben ff kwijt welk gehucht wij zaten, maar baalde wel, want had echt prachtkaarten!! goede les voor de volgende keer, opsturen + zelf meenemen!! (voor op mn eigen prikbord ;))
Zo, zojuist mijn volgende kaart verstuurd: naar Taiwan!
wat voor kaartjes gebruiken jullie eigenlijk?
ik kom er nu dus achter dat de meeste kaarten die hier te koop zijn, allemaal van die dubbele semi"grappige" kaarten zijn…
ik heb nu enkele toeristenkaarten gekocht van de plaats waar ik woon, maar die zijn nou ook niet super geweldig ofzo… woon nou niet een geweldige stad ofzo :tssk:
Tsjongejonge, bij jullie gaat het een stuk sneller dan bij mij…ben benieuwd wanneer mijn eerste kaart eens geregistreerd wordt…alle 3 verstuurde kaarten hebben nog steeds status *travelling…*7 dagen al inmiddels…
waar gingen ze naartoe dan??
Yes, mijn 2e kaart is ook aangekomen, in de States.
@ Bloem: Ik heb hele degelijke EHV kaarten, en ze vinden ze nog kei leuk ook, haha. Tja, wat er voor mij op staat is inderdaad ook heel gewoon, maar voor hen juist apart.
@ Dave: die van mij zijn ook al sinds afgelopen week dinsdag onderweg, 2 van de 5 zijn nu aangekomen.
Nou Dave, ik heb er eentje, gewoon simpeltjes naar Duitsland, die nog steeds niet aangekomen is. Is al 2 weken onderweg… Maar ik zag net dat de ontvangster al 5 dagen niet online geweest op de site… Dus wellicht is ie al wél aangekomen, maar gewoon nog niet geregistreerd…
Liefs,
Carolina
EHV-kaarten? wa-zijn-da?
grin ik neem aan dat Barbara kaarten van EindHoVen bedoelt. ![]()
Oftewel kort gezegd door Eindhovenaren: EHV. ![]()
Liefs,
Carolina
Ook een Eindhovense ![]()
owhkey dan ik snap… :tssk: zal dan maar niet met kaarten van NAC ofzo aankomen…
Nou het heeft even geduurd, maar ik ben toch overstag door jullie enthousiaste verhalen.
Krijg tegenwoordig alleen nog maar heel saaie post van verzekeringen e.d. kan best wel weer 's wat fleurigs door de bus vallen.
Wat ze in het buitenland natuurlijk nog gewelding vinden zijn de kaarten met molens en BLOEMBOLLEN! En koeien met groene weiden en veel sloten, bijna niemand snapt dat een land beneden de zeespiegel kan bestaan.
Ga er vandaag nog werk van maken!