ik bestel bij postzegels met korting. geloof dat ik die als 1e heb geoppert…
maar weer een berg besteld want ze zijn alweer op
wel goed nieuws. de andere expired postcard is toch geregistreerd. engels meisje in turkije, moest terug naar UK ivm family issues. heeft ff laten checken met turkije en kaartje was daar idd een eeuwigheid geleden al aangekomen. heb nu dus toch geen expired meer behalve die naar finland dan, die over 3 dg afloopt, maar goed…(scheelde weer 2 mnd naar finland versturen )
Bloem29, als je kaart expired is en daarna toch aangemeld word, mag je dan ook weer een nieuw adres aanvragen?? Je hebt er dan al het aantal lopen die je mag versturen, toch. Als je kaartexpired is mag je al een nieuw adres!!
Kun je het me vertellen??
Dank.
P.s ja dat postzegel adres was heel goed van je, daarom snapte ik het niet helemaal wat je schreef. dacht al dat het van jou kwam. Maar goed, ben er erg blij mee.
grin Inderdaad, voor mij was het sowieso niet om ze zelf ook te bestellen hoor. Nederlandse zegels kun je alleen voor verzending vanuit Nederland gebruiken.
Maar vond het wel leuk ze even te zien. Die lijken me nu ook leuk om te ontvangen!
@Bloem: balen dat het zo snel opgaat hè?! Maar plak jij nu dan altijd die guldenzegels?!
Hier in Spanje hebben we niet zoveel verschillende postzegels. Ik heb normale en eentje die wel wat bijzonderder is. Die bijzondere is wel fijne, want dat zijn stickers.
Als ik zeer bijzondere zegels had zou ik die zeker niet aan iedereen sturen, maar alleen aan mensen die specifiek om speciale postzegels vragen of gewoon omdat ik het zelf leuk vind die bijzondere te sturen (als ik een leuk profiel ofzo lees).
Alléén als de kaart expired is mag je een nieuw adres aanvragen. Als daarna de kaart als nog geregistreerd wordt, is dat leuk, maar je mag er niets extra’s door verzenden.
Dat ben ik niet met je eens. De “expired” optie is om te voorkomen dat je géén kaarten meer kan versturen als kaarten verloren gaan. Vandaar de limiet van 60 dagen.
Logisch dus, dat je na “expired” weer een nieuwe kaart mag versturen, maar dat je niet nóg een kaart mag versturen als die “expired” kaart als nog geregistreerd wordt. Dat zou betekenen dat je 2 kaarten mag versturen na één ontvangen kaart. Dan zou het een beetje een erg krom systeem worden…
Toch is het wel heel leuk als zo’n “expired” kaart geregistreerd wordt, want persoonlijk vind ik dat niks mooi in mijn lijstje staan, ook al ziet niemand anders dat… :so: :rolleyes:
anderen kunnen dat wel zien, en ik ben erg blij dat ze juist wel geregistreerd staan! niet dat er iemand behalve ik naar zou kijken, maar heb liever dat al mn kaartjes binnen 3 dg aankomen!!
de zegels. ja bestel alleen nog maar gulden zegels, aangezien me dat 4 euro scheelt op 50 zegels. je plakt dan 3 zegels en 1 priority sticker per kaart/ enveloppe en das soms wel ff passen en meten, maar hou er nu al rekening mee met kaartje schrijven.
tis veel geplak als je zoals ik na een heel weekend 15 kaarten moet beplakken.
en ik plak ze dus altijd, en soms kijk ik wat voor kaart t is en pik daar een leuke bijpassende zegel bij. had gisteren weer 1 die gek is op vogels, had geen vogelkaart maar wel 3 verschillende vogel postzegels… ach ieder zn ding, kleine moeite, groot plezier!
Ja, Carolina, snap het ook best wel en ik hou ook niet van expired. Hoop gewoon dat ze aankomen. Vind het altijd leuk om te lezen wat mensen van de kaart vinden.
Dat binnen 3 dagen hoeft natuurlijk niet, maar soms duurt het wel erg lang, ongeduldig misschien :).
Nee, al met al hebben ze het goed in elkaar gezet en ben ik erg blij hier partij van te zijn.
Lekker blijven schrijven en posten.
Happy postcrossing
haha, beetje ongeduldige worden we wel hè,
en ook cheque-cheque-dubbelcheque !!! Had nl. bijna huisadr. vergeten, dan komen ze niet snel aan hè !!
Een 2x het NL-nummer erop, soms gooien ze er een poststempel overheen!
Hoi Marifran, Ja heb ook bij mijn verhaaltje gezet dat ik de postcard ID in de linker bovenhoek geschreven wil hebben. Zo weet ik zeker dat er geen poststempel op komt. Word anders wel erg moeilijk.
Ja, en je moet alles dubbel checken, ben er al zo mee bezig als ik weer een kaart kan versturen dat ik bijna dingen vergeet, maar nu weet ik ook dat ik dus niet de enige ben. Ha ha.
Was wel toevallig, op de site van postcrossing staan altijd “at random” kaarten en deze stond er net tussen terwijl ik hem een uur gelden had gepost.
Ik heb er nog eentje, dus als je er echt heel graag eentje wilt… je kunt ze ook kopen bij Xenos, ze hebben nog meer mooie kaarten.
En net een kaart van een 9 jarige jongen uit North Carolina
Ik had een goede postcrossingdag vandaag: 4 kaarten in de bus: 2 uit Finland, 1 uit Duitsland en 1 uit Noorwegen.
En ja, ik geloof dat we het er allemaal overeens zijn, dat we liever geen “expired” kaarten hebben. Maar ja… Soms komt het gewoon niet aan of soms heeft iemand gewoon geen zin meer in postcrossing. Onbegrijpelijk… :rolleyes:
@Bloem: waar zie je dan van andere dat ze expired kaarten hebben?! Het is mij niet opgevallen dat dat vermeld wordt… Of ben ik nu blind!!!
Dat expired is alleen zichtbaar voor jezelf, al thans dat denk ik. Zie het verder bij niemand. Anders waar kun je het dan zien??
Ga zeker even bij Xenos kijken voor kaarten. Mijn man heeft leuke kaarten laten maken van de foto’s die hij heeft gemaakt in de Pantanal, Brazilie. Ze komen woensdag binnen, ben erg benieuwd hoe ze geworden zijn. Ga die zeker ook gebruiken om te versturen.
volgens mij kun je t wel zien bij anderen hoeveel expired ze hebben, weet cker dat ik t een x gezien heb, misschien zijn jullie nog nooit profielen tegengekomen van mensen met expired… anyway… gewoon hopen dat ze aankomen.
mensen zijn helemaal lyrisch van mn eigen gemaakte kaarten. zeg t er altijd wel netjes bij, maar behalve t merkje op de achterkant zie je er eigenlijk nix van. krijg morgen weer nieuwe designs binnen. en over 3dg eindelijk 100 via v*staprint. die sturen telkens dat t gratis is, maar dan upload je een foto en dan komt dit er nog bij en dat nog… nu betaal ik alleen de verzendkosten. hopelijk zijn ze een beetje mooi anders zit ik met 100 kaarten en die andere ook nog