Dank je Carolina ! Wie weet krijg je over een tijdje wel een kaartje van me !
Kan iemand hier mij trouwens de exacte postzegel-tarieven doorgeven (voor Europa en buiten Europa) ?
Net kaarten gekocht en toen kreeg ik te horen dat er in Europa 75 cent op moet en buiten Europa 95 cent, maar ik lees hier weer wat andere tarieven !??!!?
Tja, Spanje is in de meeste dingen tegenwoordig nog wat goedkoper hè?! grin heb geen idee hoor, maar hier was het dus €0,60 binnen Europa en €0,78 buiten Europa.
Gezellig hoor al die mensen die ook postcrossen. Misschien is het een idee een gebruikersgroep te starten speciaal voor de postcrossende wereldwijzer leden? Dat er dan bij je naam staat “Postcrosser” net als dat er bij sommige “Turkije-fan” o.i.d. staat.
Jeeeeeeeeeeeh! Mijn tweede kaart is ook aangekomen: die naar Nederland!
@Wouter: Hmz, dan moet ik toch toegeven dat ik liever de toevoeging Cuba-Fan zou hebben. Het is en blijft een reissite hier. We zouden natuurlijk wel een topic daar in het Postcrossing forum kunnen openen voor alle wereldwijzer-leden. Maar dat misschien meer iets voor als er wat meer leden van hier deelnemen. :rolleyes:
Voor nu vind ik het gewoon leuk dat we het hier in dit topic doen.
Oké dan :)! Misschien voor de toekomst.
Cuba-fan, kan dat? Ik ben ook wel Cuba-fan, ben er nog wel nooit geweest, maar ik ben wel fan :P! Gaat de goede kant op hè daarzo… scootertjes en elektronica voor de (vermogende) locals. Leve Raul, zullen ze wel denken :D. Maar dat is een andere discussie…
Ik had eerst de adressen aangevraagd en ben toen pas kaarten en postzegels gaan kopen, om het verzendklaar te maken. Dat kon ik helaas niet gelijk doen. Kwam er pas later achter dat hun aftellen wel al begint op het moment dat je de adressen aanvraagt (eigenlijk logisch, maar had er niet over nagedacht…)! Dat kan je dagen kosten, dat je de post dus nog niet verstuurd hebt, maar dat het wel al als “traveling” staat aangegeven.
Een tip qua postcrossing dus: pas adressen aanvragen als je weet dat je ook kaarten en postzegels kan gaan kopen (dus niet zoals ik, op een zaterdagavond doen… :rolleyes:)!
@Wouter: ik heb je een pbtje over het fan-onderwerp gestuurd. Is hier een beetje offtopic…
Dat maakt toch niet zoveel uit Carolina, die paar dagen extra. Het is geen wedstrijd. Gewoonlijk is een kaart binnen een week over, of hij nu naar Italie of naar Nieuw Zeeland gaat.
grin dat bedoel ik niet als wedstrijd, ik denk meer aan die 60 dagen waarna de kaart “vervalt”.
Vanuit Spanje kan het soms echt heel lang duren voordat iets aankomt. Soms ook niet en gaat het normaal, maar ik zou er nooit gif op in nemen. Ook naar Spanje toe trouwens. Vrij regelmatig duurt het één of zelfs twee maanden!
Ik heb geen idee hoe ze hier werken, maar elke dag extra “echte verzendtijd” is meegenomen, lijkt me…
Ik moet wel bekennen dat het tot nu toe met mijn postcrossingkaarten in ieder geval goed lijkt te gaan. De eerste 2 zijn behoorlijk snel aangekomen (geregistreerd). Postief dus! Maar ik heb ook eens een verjaardagskaart in februari ontvangen en dat terwijl ik in oktober jarig ben! En ja, de kaart wás op tijd verstuurd: 2 weken voor mijn verjaardag. Het mocht niet baten…
Yeeeeaaaaaah! Mijn kaart naar Amerika is vandaag ook aangekomen (en geregistreerd)! Blijkbaar werkt de post hier in Spanje toch beter dan ik dacht. Hihihihihihi
Oh ja, Finland staat duidelijk nr. 1:
**Finland has **7421 users **who have sent 244615 postcards and received 235612 in total. Finland ranks 1st in the countries with more postcards sent.
**
Liefs,
Carolina