+ Het grote Postcrossing topic +

Wat een grappig idee zeg! Vroeger had ik een penvriendin waar ik af en toe een brief van kreeg op gebloemd briefpapier.

Ik heb me ook geregistreerd en de eerste adressen aangevraagd. Ben benieuwd!
Eén vraagje; hoe frankeren jullie de kaarten?

Ik doe gewoon normaal. Binnen Europa was dat 60 cent, naar Amerika rond de 80. Het duurt 60 dagen voordat je verzendtermijn verstreken is, dat is meestal ruim voldoende.

We zullen zien of het zo goed aan zal komen! :wink: :smiley:

met een postzegel…
je hebt mapjes met zegels voor binnen europa en voor de rest van de wereld. Soms vragen mensen leuke zegels en dan ga ik bij het postkantoor vragen wat er voor leuks aanwezig is. Die zegels momenteel, met een DAF, die doen het goed :slight_smile:

Hoera, hoera, hoera!!! Mijn eerste kaart is aangekomen!!! Die naar Finland! :smiley:
Gewoon in 5 dagen en eerder nog dan Duitsland en Nederland hahaha.

Hihihi, dit is toch wel erg leuk! :smiley:

Liefs,
Carolina

hihi
klinkt erg aanstekelijk!!

Ik heb me net geregistreerd. Leuk hoor, je komt zo veel over mensen te weten, iedereen zet er zijn eigen verhaaltje neer. Begin van de week even wat kaarten kopen en postzegels en dan kan ik ze versturen :biggrin:. Hoop dat ik dan binnenkort ook een paar leuke kaarten mag ontvangen.

Mijn eerste vijf kaarten zijn ook op de bus :rolleyes:
Ben érg benieuwd wat ik er voor terug ga krijgen. Ik had er ook eentje naar Finland, twee naar Duitsland, een VS en een naar India.

Tnx voor de tip!!

Heey allemaal,

Ik heb er inmiddels ook drie op de bus en ook ik had er ook een naar Finland en een naar Duitsland bij zitten. Finland is opvallend goed vertegenwoordigd heb ik ontdekt. Zeker heel bekend daar ofzo? Ik ben ook heel benieuwd wat ik ga ontvangen en vooral waarvandaan en wat voor een zegel erop zal zitten. Kortom… ik kan haast niet wachten.

Als het een succes blijkt. denk ik dat ik er een albumpje voor aan ga leggen, dat lijkt me echt super gaaf. Bovendien kunnen er mogelijk nog goede contacten uit voort vloeien. Ik stuur m’n pseudo-emailadres mee zodat men nog kan reageren als men dat zou willen. Ik zet echter niet m’n adres erop. Dat gaat mij een stapje te ver…

Happy postcrossing dan maar!
Wouter v. Kuijk

Nog even een peiling: “Postcrossen jullie ook in eigen land?”

Hihihi, YEPS, want mijn “eigen land” is Spanje, het land waar mijn postbus staat dus. En natuurlijk vind ik het leuk om post van anderen uit Spanje te krijgen. :slight_smile:

Wat betreft dat reageren trouwens, Wouter, degene die jouw kaart registreert krijgt de optie om je een berichtje te sturen. Dat krijg je dan automatisch. Je krijgt sowieso bericht in je mailbox dat je kaart geregistreerd is.

Liefs,
Carolina

Wat betreft dat reageren trouwens, Wouter, degene die jouw kaart registreert krijgt de optie om je een berichtje te sturen. Dat krijg je dan automatisch. Je krijgt sowieso bericht in je mailbox dat je kaart geregistreerd is.

O oké! Dat wist ik niet… Maar hebben die mensen dan ook je e-mailadres. Sommigen zou ik best wel eens willen spreken bijvoorbeeld. Als ze het kunnen zien als ze een reactie sturen dan hoef ik mijn mail er niet op te zetten…
Ik ben er helemaal enthousiast over. Wat een geinig initiatief is het toch en ik heb al die tijd niet van het bestaan ervan geweten. Maargoed…, ik heb weer een nieuwe hobby gevonden :)!

Ciao,
Wouter v. Kuijk

Postcrossing mail gaat via de hoofd-website. Als je meer contact wilt moet je je eigen mailadres erbij zetten als je een antwoordje gaat sturen.

Zodra één van je kaarten geregistreerd is als ontvangen, kun je andere postcrossers via hun profiel berichtjes sturen. Dus in contact komen kan dan sowieso. Wil je verder contact, dan kun je inderdaad, zoals kingfishererik zegt, je email in het bericht erbij plaatsen.

Liefs,
Carolina

Ha ha, ik heb het ook al tot mijn nieuwe hobby gedoopt.
Kijken wie het eerst antwoord heeft :biggrin:

Finland is heeeeeel druk met postcrossers heb er bijna altijd wel finland bij zitten als ik adressen aanvraag en ook al verschillende kaartjes uit finland ontvangen :wink:

Kaartje gerriveerd, in Belgie. Eerste keer dat ik er eentje in het Nederlands kon schrijven :slight_smile:

Kaart in Duitsland ook gearriveerd, drukke dag :slight_smile:

Ik heb deze topic enige tijd gevolgd en een beetje zitten twijfelen…zal ik me ook aanmelden of toch niet…
Maar als ik dit hier zo lees, is het toch wel errug leuk, dus net aangemeld en morgen zullen m’n eerste 3 kaarten eruit gaan: Italie, Finland en Florida…
Ben benieuwd…

Hahaha, leuk Dave! Welkom bij de postcrossers! :smiley:

Liefs,
Carolina

Ik ga dadelijk kaarten kopen, die van mij gaan naar Duitsland, Finland, Roemenie, Canada en de US. Ben benieuwd.