een goede dag voor postcrossen!!
gisteren 2 mooie kaarten, vandaag 2 kaarten geregistreerd en net bij thuiskomst…
-een prachtige kaart met koraalrif met super postzegels uit de Philipijnen (en das grappig want die heb ik dagelijks aan de telefoon)
-en een super brede kaart uit Nieuw Zeeland!! met stickers en zelfs een narnia postzegel!! wow!!
Ik had hier overheen gelezen, maar ik wil er toch nog ff op reageren:
Gaat dit niet geheel tegen het principe van postcrossing in?! Een kaart registreren die *niet *aangekomen is…
Daar is juist de “expired” optie voor. Als je binnen de 60 dagen een tweede kaart (met dezelfde code) stuurt, die wél aankomt, dan kan de code geregistreerd worden, maar anders toch niet…
Volgens mij heet dit valsspelen… :rolleyes:
Beetje jammer hoor marifran…
Carolina wat gebruik jij een grote woorden in het vrolijke en gezellige postcrossgebeuren.
Welliswaar met een knipoog, maar het staat er wel!
T.o. de andere lezers voel ik me geroepen om het even uit te leggen.
Heb na 30 dg traveling een 17-jarig meisje uit Shanghai gemaild : Heb je op 15 april een card NL nr … gestuurd, is deze al aangekomen?
Ze reageerde een beetje gestresst, zo van Oh, my god …enz.
Om haar gerust te stellen heb ik haar beloofd een nieuwe kaart te sturen (en inmiddels gedaan) en eventueel een 3e tot het gelukt is!
Tot mijn verrassing heeft zij spontaan de kaart geregistreerd. Ik vond het leuk en eigenlijk wel terecht, ik had er toch moeite voor gedaan.
Dus, Carolina, wat ik tegen haar gezegd heb geld ook voor jou
Don’t worry, be happy!
grin die uitleg is prima, maar wat mij betreft blijft het valsspelen. Dat zijn geen grote woorden hoor marifran, het is gewoon zoals ik het zie. En ik vind het nog steeds jammer. Dat wilde ik gewoon even gezegd hebben en dat heb ik bij deze een tweede keer gedaan.
By the way… Jij ook geen zorgen hoor, ik ben altijd happy!
@ marifran… had ze de kaart dan niet gewoon alsnog ontvangen???
ik had toen ook met die duitser een berichtje gestuurd van heb je kaart met die en die ID ontvangen? gelukkig had hij hem en gewoon vergeten, maar was niet mijn bedoeling om te registreren zonder kaart…
anyway
iedereen gaat er anders mee om.
mn vader vond t zo leuk dat ik hem het adres van de website moest geven… ben benieuwd of hij er ook iets mee gaat doen
@ globeskater dat is wel cool om schaatskaarten te ontvangen!! dat moet echt een zoektocht geweest zijn in finland (zou nie weten hoe ik er hier aan zou moeten komen…maar toch)
Ik verzamel al jaren alles van schaatsen en in NL is er heeeeeeel veeeeel te krijgen op schaatskaarten gebied, en heb in me profiel gezet dat ik leuk zou vinden als ze een schaatskaartje hebben dat te sturen, maar wat anders blijf ik ook leuk vinden, maar zo blijf ik zo af en toe me collectie uitbreiden met internationale kaarten
Zo net terug uit Mexico en 2 kaarten in de bus… Duitsland en Nieuw-Zeeland… wow!!! Vooral die laatste is echt mooi!! Had er ook 4 geregistreerd… dus kan weer aan de bak!!
Mijn kaart naar Frankrijk is vandaag geregistreerd! Na 9 dagen pfffffff! Maar goed, aangekomen is aangekomen, mag dus weer een nieuwe sturen! Doe ik morgen, want moet er nu gelijk weer vandoor…
Net weer een kaart ontvangen uit :GERMANY: (Waltrop).
Hele leuke kaart, meet veel info over haar en de kinderen.
Ik heb ook eenmailtje gestuurd naar amerika, omdat mijn kaart al 39 dagen onderweg is. Ze heeft een mailtje terug gestuurd dat ze verhuisd is en ze met vakantie was. Haar kamergenoot van vorig adres zal haar kaart wel hebben, maar die ziet ze over een week pas weer. Dus ik wacht het rustig af, maar ik vind het ook wel fijn om het even te weten.
Dat kaarten die niet gearriveerd zijn aangemeld worden vind ik persoonlijk niet ok, want dan kun je de codes altijd van tevoren al doorgeven en daar gaat het allemaal niet om. Toch.
Wilde het even kwijt.
leuk he… de kaartjes stromen bij iedereen binnen…
ik had er vandaag gewoon weer 2!! een uit noorwegen (stavanger) en 1 uit ierland…
mooie scenic vakantiekaartjes… die vind ik het leukste en die krijg ik ook! super toch?
:crybaby: alweer niks in de bus… nou ja, dan denk ik maar, de volgende kaart die ik krijg moet gewoon van ver weg zijn, want hij doet er gewoon lang over … uit Madagaskar ofzo… oh dat zou zoooo gaaf zijn.
Heb wel even 3 nieuwe aangevraagd, maar die kan ik pas van het weekend versturen, 2 ervan dan, want dat zijn special requests:
Duitsland: gebouwen (die heb ik nog eentje)
Finland: sport (thanks voor de tip globeskater, dat wordt een schaatskaart)
New Zealand: iets dat met water te maken heeft (misschien een leuke watermolen ofzo, toch heel Nld’s)