+ Het grote Postcrossing topic +

Pffff, vandaag weer niets ontvangen en ook niets geregistreerd. Balen. Heb 2 kaarten die al 17 dagen onderweg zijn. Eentje naar Duistland (die persoon is gisteren nog online geweest) en eentje naar Brazilië (maar die persoon is ook al een maand niet op de site geweest).

Blijkbaar zal ik ook nog wat geduld moeten hebben… :rolleyes:

Ik heb inmiddels 17 kaarten verstuurd en 11 ontvangen, 5 zijn er nog van me onderweg…
En jullie?!

Liefs,
Carolina

Ik heb nog 5 kaarten onderweg, waarvan 2 (Japan, U.S.A) al 26 dagen onderweg zijn. 1 Naar Maleisie 17 dagen. Finland 7 dagen en Engeland 6 dagen. Ik heb er 4 geregistreerd en 4 ontvangen. Ik moet dus nog even geduld hebben om er weer 1 te mogen versturen.

Christa

Ik heb er 4 die aangekomen zijn… en nu nog 5 onderweg… en heb er 1 ontvangen… En vandaag zat er weer niks bij de post :frowning:

Mijn kaartje naar Duitsland is aangekomen, heeft er 4 dagen over gedaan. Das volgens mij de snelste tot nu toe.

Groetjes!

Oh, ja, Cynthia, ik moest in het begin ook veel geduld hebben, en opeens lagen er 3 in een week bij mij in de bus. Ze komen echt :nod:.

@ carolina… ik zou cker die duitser dan ff een berichtje sturen of ie je kaartje al heeft gehad… dat moet toch cker met 2 weken over zijn… die van mij was t gewoon vergeten

ff inloggen op de site
ik heb er 16 verzonden, 5 traveling en 9 ontvangen
best aardig voor n maandje werk… maar ik verstuur er dan ook meteen 1 als er weer 1 geregistreerd is… vind het veels te leuk en door het verschil in landen is het lekker doorelkaar en blijft het komen…

@Bloem: dat heb ik voor na dit weekend sowieso gepland staan, om diegene in Duitsland een berichtje te sturen. Een vorige kaart die ik naar Duitsland gestuurd had, had er 17 dagen op gedaan. Op zich is dit dus nog niet heel vreemd… Die Spaanse post hè?! :slight_smile:

Vraagje aan iedereen: Stel dat die Duitse geen kaart zegt te hebben ontvangen, zouden jullie dan een nieuwe sturen?

Ik doe het verder hetzelfde als jij Bloem, zodra een kaart van me geregistreerd is, stuur ik een nieuwe… Dit postcrossen is behoorlijk verslavend! :rolleyes: :wink: :smiley:

Liefs,
Carolina

Jeeeh!! Eindelijk weer 2 geregistreerd! Duitsland en Finland waren aangekomen na 7 en 8 dagen… Nu weer 2 nieuwe sturen naar Spanje en Litouwen… Even uitzoeken of Litouwen onder Europa valt… (denk het wel)

Wat ik me ook afvraag… Stel dat er 5 blijven staan… en na 60 dagen vervallen die… kun je dan wel weer nieuwe sturen?

Ja, zodra een kaart als “expired” vermeld wordt, is die niet meer “traveling” en kun je dus weer een nieuwe kaart sturen.

Thanks!

Cool! Vandaag een kaart ontvangen uit Taiwan! :smiley:

Alleen de postcrossing code was behoorlijk lastig te lezen… Is niet slim om die precies onder de postzegel te schrijven… :rolleyes: Kon 'm gelukkig nog net ontcijferen.

Liefs,
Carolina

Carolina: wat gaaf!!! En dat is inderdaad niet echt slim!

@cyn
Binnen het Europa-tarief vallen de volgende landen

Albanië, Andorra, België, Bosnië-Herzegovina, Bulgarije, Canarische Eilanden, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Faeröer Eilanden, Finland, Frankrijk (incl. Monaco), Gibraltar, Groenland, IJsland, Griekenland, Hongarije, Ierland, Italië, Kanaaleilanden, Kroatië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Macedonië, Malta, Moldavië, Oekraïne, Oostenrijk, Polen, Portugal (incl. Azoren en Madeira), Roemenië, Rusland (incl. Aziatisch deel), San Marino, Servië en Montenegro, Slovenië, Spanje, Tsjechië, Turkije (incl. Aziatisch deel), Vaticaanstad, Verenigd Koninkrijk, Wit-Rusland, Zwitserland en Zweden.

Alle overige landen vallen buiten het Europa-tarief.

Bloem: thanks had het al gevonden op pagina 21!! :kus: thanks anyway!

ja t was ff zoeken :wink:

Vandaag is mijn kaart naar Frankrijk aangekomen, 5 dagen. Het gaat me toch snel met deze ronde kaarten. Misschien doe ik er nog een paar op de post voor ik naar Duitsland vertrek. :zon:

@ Carolina: even om op je vraag terug te komen of ik een nieuwe kaart zou sturen als iemand zegt nog niks ontvangen te hebben na bv. 30 dagen. Ik denk dat ik eerst die 60 dagen periode zou afwachten en als de persoon dan zelf contact zoekt om te melden dat hij/zij echt niks heeft ontvangen, dan wil ik er best nog eentje sturen.

Groetjes!

die persoon die de kaart moet ontvangen weet toch niet dat ie een kaart van jouw gaat ontvangen?? als jij niet als 1e contact opneemt… dan weet ie dat nooit!!

ik zou cker voor die tijd contact opnemen, omdat je anders het risico loopt een expired kaart te hebben… terwijl als je met 40dg ff contact opneemt en het blijkt dat ze het vergeten was te registreren of het id-nr was vervaagd, dan kunnen ze hem alsnog registreren, binnen de tijd…

mn kaart naar spanje was binnen 4 dg aangekomen!! wow
en guess what… ik mag er weer 1 naar finland sturen…

grin ja, Babs, als je er nog eentje wil sturen zúl jijzelf wel eerst iets moeten vragen, want je weet nooit van wie je kaarten gaat ontvangen…

Ik denk dat ik dus nog een paar dagen wacht met die Duitser, zolang is de kaart nu ook weer niet onderweg. Rond de 35 dagen wellicht een berichtje sturen, als het dan nog noodzakelijk blijkt te zijn.

Thnx in ieder geval voor de reacties!

Liefs,
Carolina

Hoi hoi,

De situatie schets was als volgt, zie quote :).

Na antwoord te hebben gekregen van de ontvanger dat hij/zij niks ontvangen heeft, dan volgt het antwoord op de vraag van Carolina of ‘ik’ dan een nieuwe zou sturen. Ik zou dus eerst die 60 dagen afwachten, de ontvanger weet dus door mijn 1e bericht dat hij/zij eigenlijk een kaart had moeten ontvangen van mij en kan dan met mij contact opnemen om te zeggen dat hij/zij na 60 dagen echt niks heeft ontvangen. En als dat zo is, dan zou ik wel een extra kaartje versturen, no problem. Hoor ik er niks meer van, dan laat ik het zo.

Mijn kaart naar Rusland is nu 24 dagen onderweg. De persoon woont in Moscow, op zich grote stad waarvan je denkt dat de post wel goed geregeld is. Ik weet nog wel dat ik het adres in Russische letters moest schrijven, misschien ligt het daar aan, en heb ik het niet helemaal goed overgenomen. Als ik volgende week nog niks heb vernomen, dan stuur ik haar een berichtje.

Fijne dag!
:vak02: