Hoi! Nou, dan gaan we even gezellig kletsen :). Ik wordt wakker gehouden door de Olympische Spelen (eigen keuze natuurlijk) en nu wil ik niet meer naar bed omdat ik me anders verslaap.
Ik moet denk ik wel wat gaan minderen met PC want ik zou het vervelend vinden voor mensen die kaartjes naar me sturen en ik dan niet meer op dit adres woon ivm mijn tijdelijke verhuizing naar Ecuador. Vanaf wanneer denken jullie dat ik mijn account even op inactief moet zetten? Ik vertrek begin april. Zat zelf te denken aan begin maart. Kaartjes versturen kan ik gewoon doen tot aan mijn vertrek ongeveer, maar kan dat nog wel als je op inactief staat? Ik heb het zelf gewoon nog niet uitgezocht, zijn gewoon een paar vragen die me nu binnen schieten. Heb er nog wel 2 ontvangen gisteren, dus die ga ik maar eens registreren. Een daarvan was uit Japan van een schitterende besneeuwde tempel. En vaak op de laatste kaartjes die ik binnenkrijg wenst men me succes en veel plezier in Ecuador, dat is zo ontzettend leuk!!
Oja, Lotte, kom anders kletsen in het WW cafe, daar gaat het over van alles en nog wat, voel me er soms de laatste tijd een beetje eenzaam haha.
Heb je niemand die op je huis past en je post bekijkt thuis, die dan de codes even kan doormailen zodat jij ze kunt registreren?
Hi babseba: ik dnek dat je inderdaad begin maart je acount beter op inactief kan zetten en dan inderdaad verlate kaartjes door familie/vrienden laten doormailen.
Ik denk dat je niet kan sturen als je site op inactief staat maar dat weet ik niet zeker! ga je vanuit ecuador wel verder met PC of laat je het gewoon die tijd even met rust totdat je weer thuis bent? Ik weet niet hoe het daar met de post gesteld is?
Ik zal binnenkort wel een kijkje komen nemen op het ww kletstopic.
groetjes!
Hoi Babseba,
Ik denk hetzelfde als Lotte: dat als je op inactief staat, je ook zelf geen kaartjes meer kunt versturen. Je krijgt natuurlijk zelf een kaartje terug als iemand het door jou verstuurde kaartje heeft ontvangen. Maar misschien is het wel mogelijk? Je kunt het altijd uitproberen. Niet geschoten is altijd mis ![]()
Wat leuk dat veel mensen je geluk toewensen in Ecuador!
@Lotte: ik kan me helemaal voorstellen dat je graag over je kaartjes praat. Gewoon hier blijven doen hoor! Zal ik het ook eens meer doen, want Postcrossing is bij mij ondertussen ook uitgegroeid tot een hobby ![]()
Groetjes,
Anne-Jitske
Bedankt voor jullie input. Als het goed is ken ik de persoon die in mijn flatje komt, dus die kan ik idd vragen of hij mij de codes kan doormailen. En dan denk ik maar dat ik gewoon voor mijn vertrek mijn limiet aan kaarten uitstuur (12) en dan zodra ik gesetteld ben in Ecuador mijn adres aanpas en weer aan de slag ga. Ik weet ook nog niet hoe het met de post is, maar het is er wel, want zo heb ik Paola uit Cuenca leren kennen en haar afgelopen jaar ontmoet, mijn Ecuadoriaanse PC-vriendinnetje, haha.
Het lijkt me ook ontzettend leuk voor de kinderen die in het tehuis zitten om de kaartjes te ontvangen, dus ik ga het zeker proberen om het door te zetten.
Hi weer,
leuk anne-jitske dat je wat meer komt kletsen! En babseba inderdaad voor je inactief zetten snel nog je 12 kaarten versturen! Ik mag er bijna 8 versturen. Er moeten der nog 4 aankomen (van de 7 die onderweg zijn).
vandaag een kaart uit Florida in het spaans beschreven. Dit had ik gevraagd aangezien ik nog steeds een keer Spaans wil leren. het boek ligt al een jaar te verstoffen in de kast en uiteindleijk kom ik nog niet veel verder dan enkele woordjes. Wat op de kaart staat snap ik wel voor de helft! Wel leuk dus!
groetjes
Mag ik weer een kaartje naar de USA sturen ![]()
Groetjes,
Anne
Hoi
tja USA is inmens dus ook een hoop deelnemers. Ik begin de staten nu maar als land te zien, maar dan nog schieten california, florida en south carolina er boven uit!
groetjes
Doen jullie ook aan ‘direct swapping’? Ikzelf ben op een gegeven moment gevraagd of ik thee wil swappen door iemand uit Italië. Gister weer een pakketje van haar gehad met lekkere thee.
Ik vind dit onderdeel ook erg leuk van Postcrossing. Wat vinden jullie?
Groetjes,
Anne
Ja, die prive ruilen is wel leuk. Je komt aan dingen die je normaal niet krijgt of moeilijk aan kan komen.
Ik moet zeggen dat ik voorlopig even de kaarten op een laag vuurtje heb gezet. Gaat met mezelf soms niet helemaal goed en heb het dan weer druk met andere dingen en werk. Binnen kort weer even wat adressen annvragen en zie wat de wereld te bieden heeft.
Happy postcrossing
:zon02:
hi vandaag naar amsterdam geweest en heb het ideale winkeltje gevonden. 10 toeristische typische hollandse ansichtkaarten voor €3.50!!! jaja jullie lezen het goed! 10 voor €3.50…
En ik dacht dat 10 voor €5,00 al goedkoop was.
Dit winkeltje zit achter de bloemenmarkt (die kasjes die allemaal bloemen en veel bollen ed verkopen) stukje achter de kalverstr.
Meteen maar weer adresje aangevraagd maar niet veel speciaals, USA, Finland, Duitsland, Italie en rusland.
Verder is mijn kaart naar Brazilie eindelijk na 36 dagen aangekomen en heb ik een hele schattige kaart van een meisje uit taiwan gekregen die nu in Zweden woond!
Groetjes Lotte
Hoi
via het viva forum (waar ik meeforum over postcrossing) heb ik een leuke site ontdekt. Idrukker.nl
daar kan je eens per maand een gratis setje postkaarten aanvragen . Je hebt keus uit verschillende leuke en minder leuke kaarten. Enige nadeel is dat je dan meteen 20 dezelfde krijgt (ik toevallig 22). Misschien is het leuk als we onderling kunnen ruilen? ik heb even gewogen en er kunnen 4 kaarten in een envelop voor 44 cent weg.
Groetjes Lotte
Ik heb van een foto die ik van Mount Everest maakte 100 ansichten laten drukken voor 7 euro :). Even op de goede aanbieding wachten en dan toeslaan. Idrukker ga ik ook bekijken, beetje afwisseling kan geen kwaad.
Ik kreeg zojuist een geweldige kaart uit Wit Rusland van een vrouw in rood mantelpakje op een groot plein, zwaaiend met de hamer en sikkelvlag.
Ik zal er eens naar kijken. Leuk idee!
Ik heb net weer ene kaartje uit de VS gekregen, na er daar eentje naartoe gestuurd te hebben ![]()
Groetjes,
Anne
Welke kaartjes hebben jullie op die site besteld? Ik vind er maar 1 leuk kaartje bij zitten, maar als jullie die ook hebben, dan heeft het geen zin om te ruilen
Ben benieuwd!
Groetjes,
Anne
Hoi ik heb die beide met de Nl vlag besteld. de ene heeft winter tafereel foto’s en de andere heeft oa stroopwafels ed.
Welke wil jij bestellen?
Vandaag 4 officials binnengekregen (jaja echt waar wel 4!!!)
Waaronder 1 hele mooie vanuit china. Het lijkt een beetje op noord vietnam met de liemstone bergen op de achtergrond.
Groetjes
Ik zat ook te denken aan die met de stroopwafels. Dat vind ik eigenlijk de enige leuke om te versturen via Postcrossing. Dan heeft het geen zin om te ruilen
Klinkt als een hele mooie kaart die je uit China hebt gehad! (ben ook in Noord Vietnam geweest).
Groetjes,
Anne
Ok, maar ik houd de site in de gaten. Er schijnen regelmatig nieuwe te komen! En inderdaad nu is die met de stroopwafels en wintertaferelen het leukst om te versturen (al kan ik die winter niet te lang meer blijven versturen!)
groetjes
Dan ga ik de site ook in de gaten houden!
![]()
Gister nog een leuk kaartje uit de VS gekregen van een Chinees meisje: een kaart met aanwijsborden van toiletten uit diverse landen. Grappig!
Groetjes,
Anne