+ Het grote Postcrossing topic +

Mijn kaartje naar de States (Jacksonville, Florida) is ook al zo lang onderweg…geloof een dag of 17…schiet niet op…

@Carolina: Ik stop de kaarten/fotos in een enveloppe, ik schrijf ze namelijk helemaal vol! (dus ook het stukje waar normaal gesproken een adres hoort te staan ;))
En ja, die Tsjechische schoolklas was ook via postcrossing inderdaad! Ik had ook zoiets van: “huh?!” Er stond iets als: “wij zijn de leerlingen uit klas 5a” Vet grappig :smiley:

:wereld:Eindelijk! Van mij ook een kaartje geregistreerd in de USA. Wss zonder reactie, ehhhmm , of ik kan hem niet vinden.

Mijn volgende kaart is toevallig voor Madrid, laat ik daar nou volgende week zelf zijn !! Heb hem al op de bus, en inderdaad Bloem, wel veel do’s and don’ts… Onbeschreven in een envelop, ze spaart ook postzegels, liefst onbeschadigd en nog graag een berichtje van jezelf:confused: Heb maar een Post’it op de kaart geplakt daarop een bijzondere postzegels en dan in envelop met gewone postzegel.
Zou het zo goed zijn ??

Marifran, ik heb veeleisende berichten gezien, maar de instructies mbt jouw verzonde kaart slaan toch echt alles zo te horen! haha!

Jawel, ik heb een kaartje ontvangen uit… Finland :D. Dat is mijn 4e kaart nu, de 3e uit Finland.
Ik heb eens goed naar de postzegels zitten kijken, dat is eigenlijk iets wat voor mij minder belangrijk is, maar het valt me nu toch wel op dat wij erg saaie postzegels hebben hier. Ik heb al een poes uit Taiwan, bootje/vlinder/muzieknoten uit Finland.

Maar het valt me nu toch wel op dat wij erg saaie postzegels hebben hier.

Dat ben ik helemaal met je eens Barbara! Zonde hé!?

Tja en GEEN bloemen, behalve als ze tot de cultuur van het land behoren,
Heb ik maar een kaart vol tulpen gestuurd (bollenveld) :lol:

@ anne, ik had er ook zo 1 hoor!!
@ marifran, of gewoon een velletje papier erbij doen…
owh en ik zie altijd alleen maar de reactie in het mailtje dat ik krijg… ben er nog niet achter hoe je die op de site kunt terugzien…

idd saaie postzegels!! en die finse kaarten vind ik erg leuk.
vriendin is dol op finnen en finland en is erg blij met al die finse postcrossers!!

Nou, volgens mij heeft Nederland ook bijzondere postzegels, maar die moet je even op het postkantoor gaan aanvragen. Er komen altijd bijzondere zegels uit (elk jaar?), die kun je gewoon kopen. Dacht ik tenminste…

Hier in Spanje hebben ze dat ook wel, maar veel minder. Had nu in ieder geval een postzegel gevonden met een mooie bloem. Toch weer iets anders. :smiley:

@Anne: dat je die kaart helemaal vol schrijft zeg! Lekker creatief! Ik stuur gewoon alleen de kaart, niets er omheen of erbij ofzo. Voorlopig althans… :wink:

Liefs,
Carolina

Vind het toch wel grappig hoor…tot een maandje geleden hadden volgens mij maar vrij weinig mensen hier van postcrossing gehoord en nu is het een hele Wereldwijzer-hype geworden…
Heb nu nog avonddienst tot 22 uur, dus misschien ligt er zometeen wel weer een nieuwe kaart in de bus…word wel weer eens tijd…7 verstuurd en 1 ontvangen…

Hahahahaha, ja, het is wel mooi hoe we allemaal ineens Wereldwijzer Postcrossers geworden zijn!
Al aardig wat van ons inderdaad! :smiley: :smiley: :smiley:

Liefs,
Carolina

ja cker
en je kunt er zo lekker over lullen
op facebook is ook een hele groep voor postcrossers.

ik schrijf ook mn kaartje vol hoor. weet altijd wel iets te zeggen. als de kaart heel mooi is, dan kan t ook gewoon: groetjes
maar had een beetje een stomme kaart en die had heel veel leuke dingen geschreven… heb hem dus andersom op de muur geprikt
owhg ja… ging er nog een foto van maken…

Postzegels. … Toen ik er naar vroeg zei ze, we hebben wel bijzondere maar alleen voor binnenland. Het gaat uiteindelijk om de waarde en kun je er een aanvullende postzegel bijplakken.

Ik heb nu postzegels van Trix in een roze pakje (1992) van 0,80 guldencent.
Mag je gewoon aanvullen met eurocent postzegel, is even rekenen :biggrin:, maar de uiteindelijke waarde moet 75 of 92 cent zijn, dan geen probleem volgens postkantoor.

nee maar de meeste zegels zijn 44 cent toch…

Ja ? Da’s wel een gek bedrag, dan event 2 stuks plus 5 cent. Heb nu ook vel van 10 en 5 ct.

Ik kreeg er bovendien een velletje priority stickers bij. Gaat snellen naar buitenland, zegt ze, heb ik alleen niets van gemerkt :hihi:

das wel een voordeel
bij mn europa en wereldsticker zegels zitten die er dus al standaard bij…
en bij mij gaat t erg snel
UK: 2 dg, finland: 2 dg etc…

http://photos-b.ak.facebook.com/photos-ak-sf2p/v234/230/19/519081973/n519081973_840345_7277.jpg

Nog geen kaart ontvangen , maar dit is ook al leuk !!! :

“Dank u veel voor de postkaart en groetjes van Provincetown USA :slight_smile:
Hans”

Zo mijn eerste 5 kaarten liggen in de bus! Heb echt naar de favorieten van die mensen gekeken… haha alleen een meisje hield van dieren, en dan vooral van honden… haha had geen hond… dus dan maar een koe gestuurd :biggrin: