+ Het grote Postcrossing topic +

@ Bloem: Een gedeelte van Turkije hoort bij Europa naar mijn weten. Ik heb nog geen kaart hoeven te versturen naar Turkije, dus weet het niet precies. Net als Rusland, dat is ook half half volgens mij, toen twijfelde ik ook, maar de persoon waar het kaartje heen ging woonde in het westen van Rusland en dat is blijkbaar Europa. Marocco en Egypte zijn Afrika.

@ Cynthia: Ik heb nu 10 kaarten verstuurd, 6 zijn er aangekomen en heb er 3 ontvangen. Totaal kwijt zo’n 15 euro hiervoor. Voordat ik verder ga sturen wil ik even nog een paar kaarten ontvangen. Niet alleen om financiele redenen, maar ik wil het een beetje gelijk op zien gaan.

:tssk:
ff op de postsite gekeken en hier misschien wat handige info:
Overkomstduur Express
België2 dagen
Denemarken *2 dagen
Duitsland 2 dagen
Finland 2 dagen
Ierland 2 dagen
IJsland 2 dagen
Luxemburg 2 dagen
Portugal**2 dagen
Slowakije 2 dagen
Spanje ***2 dagen
Verenigd Koninkrijk ****2 dagen
Zweden 2 dagen

• Faeroër eilanden: 2 a 3 dgn;
    ** Portugese eilanden: 3 dgn
    *** Spaanse eilanden: 3 a 4 dg
    **** Schotland: 3 dgn, Schotse eilanden: 4 a 5 dgn

Een ander land? Dan verstuurt u uw zending via Express.

Formaten en gewichten

[ul]
[li]Gewicht: maximaal 2 kg[/li][li]Formaat: [/li]Minimaal: 14 x 9 cm;
Maximaal: L + B + H = 90 cm, en L maximaal 60 cm
[/ul]

en het verlossende antwoord:

Binnen het Europa-tarief vallen de volgende landen

Albanië, Andorra, België, Bosnië-Herzegovina, Bulgarije, Canarische Eilanden, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Faeröer Eilanden, Finland, Frankrijk (incl. Monaco), Gibraltar, Groenland, IJsland, Griekenland, Hongarije, Ierland, Italië, Kanaaleilanden, Kroatië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Macedonië, Malta, Moldavië, Oekraïne, Oostenrijk, Polen, Portugal (incl. Azoren en Madeira), Roemenië, Rusland (incl. Aziatisch deel), San Marino, Servië en Montenegro, Slovenië, Spanje, Tsjechië, Turkije (incl. Aziatisch deel), Vaticaanstad, Verenigd Koninkrijk, Wit-Rusland, Zwitserland en Zweden.

Alle overige landen vallen buiten het Europa-tarief.

Top, nu is het echt duidelijk! :smile:

Jeeeeeh, mijn kaartje naar Taiwan is aangekomen! :smiley:

Enne… Cynthia, gewoon gaan doen joh, begin je mooi eens met één kaartje en kijk je eens hoe het bevalt. Nix moet, alleen wat jij wilt.

Liefs,
Carolina

Wat een geweldige site!! :slight_smile:

Ik ben vanmiddag pas lid geworden van wereldwijzer, ik las dit en heb me meteen ook aangemeld op de postcrossingsite en zelfs mn eerste kaartje al geschreven! Een vrouw uit Amerika :slight_smile: Echt gaaaaaaaff! :slight_smile:

Edit: als ik uitga neem ik vaak van die gratis boemerangkaarten mee(liggen vaak bij de uitgang of bij de wc’s), deze zijn vaak wel grappig, gratis én leuk om te verzenden! :smiley:

ja klopt
alleen vinden mensen die free-ad kaarten helemaal nix om te krijgen
igg zat zetten veel mensen bij hun profiel is me opgevallen!

igg welkom hier en veel plezier met postcrossen!!

@ carolina… wow taiwan… das goed voor de kilometers!!

Kaartje naar Finland is aangekomen en de volgende gaat morgen ook weer op de post naar…Finland !

Ik ga vandaag een kaartje sturen naar het Verenigd Koninkrijk.
Naar een Chinees in het Verenigd Koninkrijk. :smiley:

Liefs,
Carolina

@ carolina… jij ook al? moest ik van de week ookal doen… zou t dezelfde zijn??

Yeeey! Eindelijk, na 21 reisdagen is mijn kaartje naar de US aangekomen in Beverly Hills!

Nou Wouter dat is tenminste een opsteker voor mij!
Mijn 5 kaarten zijn al 10 dagen traveling, valt wel een beetje tegen, maar ik geef het niet op hoor, moet gewoon wat meer geduld hebben.

3 van de 5 postcrossers zijn al 6 tot 9 dagen niet on line geweest.
Maar UK wel regelmatig, die kaart had er al lang kunnen zijn!

We zien wel…er ligt al een heel bosje kaarten en leuke postzegels klaar !
En straks ga ik ze vanuit Spanje versturen.dan komen ze vast eerder aan :slywink:

Ik ben om… Heb me aangemeld!!! :biggrin:

Haha mijn eerste adres is meteen in USA… :wink:

Hahahaha, dat zou wel heel sterk zijn, nietwaar?!
Heet de “jouwe” ook Lee???

@Cynthia: Welkom bij de Wereldwijzer Postcrossers! :smiley: :wink:

Heb nu USA, Frankrijk, China, Slowakije en Finland… Zal vanavond even kaarten halen!

Mensuhhh… ik hou echt zooo van dit concept! 'k heb inmiddels ook het maximum van 5 adressen aangevraagd.

Vanmorgen even voor een vermogen postzegels gehaald :biggrin: En druk aan’t schrijven geweest naar een schoolklas in Tsjechie, en adressen uit Japan, Duitsland, USA en Finland.

Ohja, ik gebruik ook fotos om te verzenden… Ik houd erg van fotograferen (hier in de omgeving, vakantie, dieren, etc.) zo nu en dan laat ik de fotos afdrukken, maar met het meerendeel van de afdrukjes doe ik eigenlijk niets. Nu was er iemand die erg van katten hield en ik had een foto van een schattig poesje liggen, dus meteen maar opgestuurd:slywink:

Cute, Anne! Slim idee ook, om een foto te versturen! Heb je die als kaart verstuurt of heb je 'm toch maar in een enveloppe gedaan?

Wat grappig trouwens dat je naar een Tsjechische schoolklas hebt geschreven, was dat ook via Postcrossing?!

@ carolina, nee geen Lee
@ wouter, apart, mn kaartje naar de (oostkust) USA was er gewoon met 6 dagen…
@ marifran… kan er ook aan liggen dat je ze in t weekend verstuurd en in de meeste landen wordt er geen post bezorgd op zaterdag. dan mis je toch al wat dagen he? wel vreemd van UK, die had er idd allang moeten zijn…

Mijn tweede kaart is aangemeld. Aangekomen in Finland na 13 dagen. Heeft er lang over gedaan. Ze was erg blij met mijn kaart. Soms maakt het niet uit wat er op de kaart staat, ze vinden het al leuk dat mensen hier aan meedoen en ze kaarten krijgen van overal vandaan. Ga snel weer eenkaart aanvragen.

Groetjes Christa