+ Het grote Postcrossing topic +

ik heb er wel in staan dat ik een schaatsafbeelding op me kaartje leuk zou vinden omdat ik alles van schaatsen spaar, maar ik vind alles leuk om te krijgen. Als mensen wat voorkeuren of iets over hun hobby hebben en ik heb er een leuk kaartje dat erbij past dan stuur ik die gewoon, vandaag wou iemand iets met buddha en ik had nog een buddha kaart liggen dus heb die opgestuurd!

Trouwens nog een tip, als je in een land bent waar je goedkoop kaartjes kan kopen, sla er dan een aantal in zodat je ze hier weer kan versturen, ik heb in Nepal bijvoorbeeld hele leuke kaartjes gekocht en dan kan je er bijv iets over je reis opschrijven :wink:

Trouwens nog een tip, als je in een land bent waar je goedkoop kaartjes kan kopen, sla er dan een aantal in zodat je ze hier weer kan versturen, ik heb in Nepal bijvoorbeeld hele leuke kaartjes gekocht en dan kan je er bijv iets over je reis opschrijven

Goeie! Dat ga ik beslist doen als ik de kans krijg…

hebben jullie ook de user rankings gezien… zijn mensen die al 521 kaarten verstuurd hebben :wink: dan hebben we nog een heel eind te gaan :wink:

Inderdaad, ik sta op 28 resp 27 en ben toch al sinds 2006 lid. Het moet, ook financieel, wel een beetje leuk blijven…
User kingfisher, from Netherlands

Inderdaad een erg goede tip, maar ik weet niet of ik snel in de gelegenheid zal zijn om (nog) goedkopere kaarten te kopen. Hier betaal ik over het algemeen 60 cent voor een kaart. :wink: :slight_smile:

Wat betreft die ranks: die van 521 kaarten is dan ook al 1002 dagen (of zoiets) lid. We hebben nog eventjes om ook zover te komen. :wink:

Ik ben nu 25 dagen lid en heb 12 verstuurde kaarten (die dus geregistreerd zijn). :slight_smile: Gaat de goeie kant op! :smiley:

Liefs,
Carolina

En daar ligt er weer eentje op de deurmat :slight_smile: Uit Stuttgart vandaag

Jeeeeeeeh, ook ik heb post vandaag: uit Australië! :smiley: Heel cool! Moet bekennen dat ik vooral de postzegel erg leuk vond :rolleyes:, was van een kangoeroe. :zon02:

Liefs,
Carolina

en ik ga nog een kaartje naar finland en japan versturen :wink:

Mijn kaartje naar Duitsland is vandaag aangekomen, die heeft er een stuk sneller over gedaan dan de vorige naar Duitsland. :slight_smile:

Ik heb ook twee nieuwe aangevraagd: Spanje (Bilbao) en Tjechië!
Erg leuk, ik heb er nu 5 travelling waarvan 2 al 7 dagen en die ander al 20 dagen. Al deze mensen zijn al in geen tijden meer aangemeld geweest dus ik ben heel benieuwd of het nog wat gaat worden. Ik hoop maar dat er snel weer een geregisteerd wordt, dan kan ik weer verder.

Oja… nog een reden waarom mensen hun kaart in een enveloppe willen hebben: sommige fanatiekelingen sparen die kaarten en hebben daarop liever geen postzegel geplakt. Zodoende willen ze de kaarten in een enveloppe ontvangen zodat de postzegel daarop zit en niet op de kaart.

Er is over nagedacht, dat valt niet te ontkennen :wink:.

Groetjes,
Wouter v. Kuijk

jippiiieeee EIN-DE-LIJK!!
en meteen 2: 1 uit duitsland en 1 uit finland, hoe kan het ook anders
was vergeten om mn briefje (op te werk) uit te printen dus het kaartje naar Canada moet nog ff wachten, kan er ook weer 1 versturen naar Finland! Mn 3e al naar dat land. Mn kaartje naar finland was ook geregistreerd en zij zei dat ze er zoveel uit holland kreeg!! hahahaa…

Wow Carolina, eentje uit Australie !!! Niet toevallig van een dame die Sheena heet ???
Hoe lang is die kaart uit AU onderweg geweest ?

Ja, cool hè?! Helemaal uit Australië! En nee, was van een dame die Glenda heet. :slight_smile: Deze kaart heeft er 8 dagen op gedaan en dan zat er nog een AIRMAIL sticker op.

Ik heb nu 5 kaarten die onderweg zijn, eentje van 9 dagen (naar Taiwan, maar die persoon is ook al 6 dagen niet online geweest), de rest nog maar kort (Brazilie en Duitsland 2 dagen en Finland en the States pas 1 dag), moet dus nog even geduld hebben voor ik weer iets kan sturen…

Er zijn inmiddels 12 door mij gestuurde kaarten aangekomen en zelf heb ik er 4 ontvangen. :slight_smile:
Gaat lekker. :smiley:

Liefs,
Carolina

Alweer eentje, nu uit Boedapest. Drukke boel deze week :slight_smile:

:smiley: Mijn 5e kaart ontvangen, de derde uit Finland! :wink: Hoe typisch…

Liefs,
Carolina

ikke had ook weer een kaartje die aangekomen was!! Mn noorse kaartje is aangekomen en ze vertelde heel enthousiast dat ze wel enkele noorse schaatsers kende!!

zelf had ik in mn brievenbus:
een kaartje uit belgie
en 1 uit seattle (van een chinees!)
heb er natuurlijk meteen weer 1 aangevraagd en die mocht ik naar een (amerikaanse) dame in turkije sturen!! had natuurlijk genoeg te schrijven!! hahaha

had alleen wel ff het dilemma of er nu genoeg op moest voor europa of voor wereldwijd… tips? marocco? turkije? egypte? wat voor postzegels doen jullie daarop?

Bloemmie: Turkije is Europa…

cyn turkije is toch niet europa maar azie, althans wel voor de reisverzekering, met europa dekking ben je niet verzekerd…maar moet je werelddekking hebben…

Reisverzekering is Turkije Europa… En mijn post moet ook altijd op Europa…

En meiden/heren hoeveel kaarten versturen jullie per maand ongeveer?? Misschien dat ik er ook wel aan meega doen… Maar het moet me geen tientallen euro’s per maand gaan kosten ofzo!

@ viva, turkije is idd europadekking voor de verzekering, maar officieel is het grootste deel natuurlijk wel azie…
vandaar de verwarring…

ik ben nu 2 weken bezig en heb in totaal 13 kaartjes verstuurd… maal 0,60 ct per stuk en een postzegel van minimaal 0,72. dus zeg maar 1,50 euro per kaartje…

maar je mag gewoon helemaal zelf weten hoe veel en vaak je verstuurd. je kunt er ook 1 voor 1 doen, of 5 tegelijk en dan wachten tot je er 5 terug hebt gekregen en dan pas weer nieuwe aanvragen…

volgens mij mag en kun je het helemaal zelf weten!!