+ Het grote Postcrossing topic +

Bedankt, heb PB gestuurd.

Bedankt Wesley, de vliegtuigjes zijn echt gaaf!

Heb gisteren een kaart ontvangen uit Chili!
Super, maar kan 'm alleen niet lezen :o het is in het Spaans en zo
onduidelijk geschreven dat ik Google translater ook niet kan gebruiken.
Na registratie blijkt het een leraar Engels te zijn :smiley:

Ben ik blij om :smiley:

Echt waar? Deze man was het engels zeker zat die dag met die vervelende leerlingen tegenwoordig :biggrin:. In ieder geval, wel heel leuk om een kaart uit chili te krijgen. Ik heb eergisteren een kaart uit Maleisië mogen ontvangen, heel leuk. Vandaag had de postbode niets voor me helaas. Ik heb wel een kaart verzonden, naar een stad in Rusland, richting mongolië toe. Dat is iets anders dan Moskou.

Heb je Schiphol nog niet binnen? Zondag al gepost!
Zo ver in Rusland zal ook wel wat langer gaan duren, 3 a 4 weken meestal.

Vreemd, TNT is weer eens bezig. Ze komen tegenwoordig steeds later. Vandaag kwamen ze om 5 uur pas aankakken! En hadden alleen maar 2 folders voor ons. Zucht…

Ja, russische postvervoerbedrijven zijn niet zo flot en tijdsgebonden. Wel jammer natuurlijk dat het zo lang moet duren

hi
gisteren 2 kaartjes mogen ontvangen eentje uit australie en eentja van welke ik dacht dat hij uit de USA kwam want vanuit daar is hij gepost maar hij kwam uit mexico. echt leuk

geeft mij weer een beetje lol in postcrossing na al die kaarten uit finland,taiwan en USA. bleh heb er al zoveel van die landen dat het steeds minder leuk wordt eerlijk gezegt.
maar weer 5 nieuwe adressen aangevraagd: USA, China, Finland, duitsland en polen.
Polen is ook nieuw voor mij!
groetjes lotte

Lotte ik snap je frustratie, is volgens mij ook een onderdeel van de verslaving :stuck_out_tongue:
Als je 10 kaarten onderweg hebt zijn er maar 3 naar DE, FI, US en de rest is anders, dus hoe meer je er onderweg hebt des te verschillender de anderen.

Zelf kreeg ik heel veel multiviews uit DE, brrrr… Heb nu in mijn profiel aangegeven dat ik single-view prefereer boven multi-view en sindsdien is het stukken minder.

Niet iedereen heeft de mogelijkheid om met je wensen rekening te houden, maar vooral uit FI houden ze er erg rekening mee.

Kreeg gisteren zelfs een kaart van de ‘echte’ Santa Claus uit Finland ondertekend
door verschillende Postcrossers.
Was geschreven tijdens een meeting, heb er 1 herkend waar ik weleens mee
geruild heb. Zoiets vind ik echt een feestje!
Finnen hebben een echte postkaarten cultuur heb ik gemerkt, houden als het
kan altijd rekening met je profiel, voor mij mogen ze blijven :D:thumbsup:

Hi
kreeg vandaag een kaart uit taiwan (alweer heb er al 6 van de 35 ontvangen kaarten) deze heeft er dus 121 dagen over gedaan! en dat terwijl op de poststempel 7-12-2009 staat. wie snapt dit?
ik heb ook nooit een berichtje van de schrijver gehad. zal dit een foutje zijn? heb de schrijver al een bericht gestuurd. maar hebben jullie dit ook al een keer gehad?
groetjes lotte

hi marifran
dat is inderdaad erg leuk dat hij door meerderen is ondertekend. wel apart!
groetjes

Een vriend vertelt mij zojuist dat hij een kaartje uit litouwen heeft gekregen, en er volgens de postcrossing gegevens 18 dagen over heeft gedaan terwijl er bij heem ook 7-12-2009 staat. Misschien een foutje in het systeem van postcrossing? :confused:

In ieder geval, ik heb gister een leuk kaartje mogen ontvangen, ook uit Taiwan. Deze heeft er maar slechts 4 dagen over gedaan! :smiley:

Dit gebeurt als mensen al een adres aanvragen, maar niet meteen de kaart op de bus doen.
Ze wachten dan met schrijven tot ze wat meer tijd heben.
Ik denk dat het daar aan kan liggen.

Ik kreeg een erg leuke postcrossing kerstkaart vandaag van 9 schoolkinderen (12-13 jaar) uit Finland die met z’n allen een account hebben. Enorm verhaal in de kaart, hoe ze in Finland kerstmis vieren. Mijn dag was weer goed :slight_smile:

Toch leuk om te zien dat postcrossen op deze manier ook erg leuk is.
Nou weer terug van weg geweest. Mijn feesttdagen in Amerika (California) gevierd bij mijn schoonzus en haar familie. Was echt heerlijk. Nu weer terug in het met recht koude kikkerland. Ligt weer veel werk te wachten en zeker een heleboel nieuwe kaarten om te versturen. heb er ook veel ontvangen, maar moet daar nog even doorheen werken.
Ik wens iedereen een hele goede jaarwisseling.

Gisteren kreeg een een super kitsche, glimmende en flonkerende kerstkaart uit de Oekraiene :slight_smile:

Ik ben ondertussen al meer dan een jaar in de ban van postcrossing.
Heb al van 34 landen kaarten ontvangen
Ik vind het heel leuk en zal hier nog lang aan meewerken

Gelukkig Nieuwjaar allemaal en dat we nog veel leuke, spannende, en interessante kaarten mogen versturen en ontvangen :wereld:

Ben het nieuwe jaar goed begonnen met een schitterende kaart uit Honolulu Hawaii.
(Eigenlijk gisteren ontvangen maar vond het wel een goede start voor 2010!)

Hoi!! Een heel gelukkig en gezond nieuwjaar voor iedereen!
Afgelopen week een 5-tal leuke kaarten ontvangen, 2 uit Tjechie, een uit Italie, een uit Florida en de mooiste van de 5 vond ik de kaart uit Taiwan van de “Dragon & Tiger”, Lunghu at Tsoyin. Wat ook erg leuk was dat de opgeplakte 3D stickertjes er al die tijd (20 dagen) het de 9484 km hebben uitgehouden, zonder ook maar 1 beschadeging.

Ha, na 121 dagen is mijn kaart naar India alsnog geregistreerd! Was van de persoon die ineens zijn account had opgeheven. Wat er aan de hand was weet ik niet, maar zijn account bestaat weer en mijn kaart is binnen (en hij wilde facebook-vriend worden omdat hij graag reisleider wil zijn en mijn ervaringen wil horen :)) Alles komt goed!

Hoi
Ik laat ook maar weer eens van mijzelf horen… Heb het erg druk gehad en even een flinke dip qua vakantie planning (lees: het zit er dit jaar niet in door koop van mijn huisje waarvan de bouw maar niet opschiet), dus postcrossing is er ook een beetje bij ingeschoten. Verder is het best moeilijk om leuke kaartjes hier te kopen voor een leuke prijs. Ik vind het namelijk leuk om kaarten te sturen waar iets moois van holland opstaat en daarvoor moet je echt naar de grote steden!
Maar ik heb laatst weer 7 kaarten verstuurd (dankzij een vriend die in amsterdam woond en dus toeristische kaarten heeft gekocht) en heb er alweer 5 van terug en wacht tot de zesde tot ik weer kaartjes ga versturen!!!
Verder krijg ik vooral veel kaarten uit Minsk en finland. De kaarten stroom uit taiwan is een beetje gestopt hier in de brievenbus.
Ik heb wel een leuk idee door de verschillende topics hier op het forum. Ik heb een gigantische wisselijst die ik wil gaan vullen met mijn vreemde valuta, vlaggetjes en stikkertje van de landen waar ik ben geweest (moet ik weer even naar amsterdam voor de jacht erop) en de mooiste kaarten die ik heb gekregen. Leuk toch!