+ Het grote Postcrossing topic +

Hallooo! Ben ik weer eens, morgen weer wat kaartjes op de bus doen, volgens mij zijn ze allemaal zga aangekomen.
Vandaag toevallig omdat ik een verjaardagskaart ging kopen ook meteen de decemberzegels gekocht, de welbekende agenda erbij gekregen, en die is leuk vind ik, van BLOND, met daarin een aantal kaarten, komen goed van pas, lekker kleurrijk en Hollands. Dus misschien een tip voor anderen, en de postzegels zullen ze aan de andere kant van de wereld ook wel leuk vinden.

Hi
dit forum heeft drukkere tijden gekend! hoe kan dat zo…
Ik ben er zelf ook niet echt meer mee bezig. probeer elke week wel 2 kaarten te versturen hoor maar ik merk dat het gewoon een erg dure hobbie dreigd te worden hihi
wel errrrrrrggggggg irritant: ik had net een adres van iemand die dus niets/nada/noppes in zijn profiel had geschreven. tja wat moet ik dan sturen en schrijven. Heb de meest lelijke kaart verstuurd die ik in mijn bezit had en eropgeschreven dat hij aub toch iets in zijn profiel wilde zetten. Dat ze dat toestaan bij postcrossing, maarja wie controleerd dat nou allemaal. Maar het is niet leuk om zo’n profiel/adres te krijgen.
maarja nu zijn er weer kaarten onderweg naar belgie, turkije en rusland en er waren al onderweg naar japan en finland.
groetjes

Hoi Lotte,

Ja, ben wel met de kaarten bezig en heb er gisteren weer 9 op de bus gedaan. Allemaal verschillend en de uithoeken van de wereld.
Ik heb in de loop ook wel wat ontvangen en de verzonden en ontvangen staan op 1 kaart na bijna gelijk (waarschijnlijk na deze 9 niet meer).
Vergeet gewoon af en toe even een berichtje achter te laten op het forum. Ik lees wel mee, maar dat ies niet helemaal leuk voor de andere.
Ik zal me best doen, om ook de leuke reactie die ik krijg te vermelden.
Happy postcrossing,
Christa

Ben er ook nog steeds ‘druk’ mee hoor :wink:

Heb net de wereldkaart weer bijgewerkt met al m’n ontvangen kaarten in 2009. Als je inzoemt kun je goed de spreiding zien in USA en Europa. Finland en Duitsland zijn bv ook aardige verdeeld, je krijgt maar oh zo weinig kaarten uit dezelfde plaats.
Van de week de 100e kaart uit Finland ontvangen :finland:
http://picasaweb.google.nl/lh/albumMap?uname=marifran8&aid=5286464060541584753#map

Haha Lotte, herken het wel hoor, geen profiel. Komt gelukkig niet vaak voor, zijn meestal beginners die niet of nauwelijks Engels spreken.
Ik stuur dan ook meestal een gewone goedkope kaart. Kreeg laatst wel een verrassend bedankje op zo’n leeg profiel: Bedankt dat je zo’n mooie kaart gestuurd hebt ondanks dat ik geen profiel heb aangemaakt:lol:

Wesley… gaat 't ??? Al wat meer ontvangen??

Xeno, 9 tegelijk, lijkt wel huiswerk :smiley: , nu maar weer afwachten, zal straks wel weer wat langer gaan duren.

Over de postzegels… Ik bestel regelmatig en voor Europa gewoon
FL 1,70 ontvangen, 2x0,55 en 1x0,60.
Tel ze tegenwoordig wel altijd na, werden veel fouten gemaakt laatste tijd.
Maar wel altijd netjes opgelost.

Over verschil tussen verzenden en ontvangen.
Was bij mij altijd heel groot, een verschil van 25a30 in mijn nadeel.
Is vorige week opeens aardig rechtgetrokken, kreeg bossen kaarten tegelijk in de bus. Het verschil is nu nog maar 12 kaarten.We gaan de goede kant op !!

Jazeker, ik heb gister een kaart uit India ontvangen, en vandaag uit Californië en Taiwan, dus dat is wel erg leuk! :smiley:

Dat is gaaf, India is echt bijzonder!

Vandaag gaat m’n kaart naar Iran expired, jammer hoor, maar ze zegt
dat het erg wisselvallig is met de post daar en hij echt wel aan gaat komen:confused:
'k ga toch maar een 2e kaart sturen.

Hooooi, ik had gisteren een hele leuke verrassing! Een kaartje uit mijn favoriete land ECUADOR, en dan ook nog van Paola, die ik afgelopen vakantie heb ontmoet in Cuenca, wat een toeval. Helemaal heppie!

Echt super leuk Babseba, is toch maar een kans van 1 : 7128 dat hij bij jou in Nederland terecht komt!

Heb net een kaart geschreven die maar 3 km van hier bezorgd gaat worden,
zelf doen gaat sneller :smiley:

Heb nog geen kaarten verstuurd of ontvangen uit Zuid Amerika en Afrika, zo blijft het altijd spannend als de post komt.
Zijn er nu wel 4 onderweg naar Iran, Pakistan, Sri Lanka en Zuid Korea, ook apart, zijn allemaal nieuwe bestemmingen voor mij!

Dat zijn nog eens aparte bestemmingen!

Ik ben nu al 23 dagen lid, en 13 kaarten zijn inmiddels geregistreerd en heb er 10 ontvangen. Wat is dit verslavend zeg :stuck_out_tongue: Elke dag kijk ik wel 10x uit het raam om te kijken of ik de postbode zie lopen :biggrin:

Zie hier welke landen trouwens: http://www.postcrossing.com/user/WesleyGuijt/stats

Gaat lekker Wesley! Herken die verslaving wel :paranoid: 't gekke is dat ik hiervoor
niet zo geinteresseerd was in ansichtkaarten. Maar het is het hele gedoe eromheen dat het extra leuk maakt!

Heb even je profiel gekeken en zag dat je ‘airline safety cards’ spaart.
Wat zijn dat? Bedoel je die geplastificeerde instructie kaarten in het vliegtuig?
Gaaf TNT vliegtuig heb je verstuurd :thumbsup:

Ik heb hetzelfde, hiervoor was ik eigenlijk totaal niet geïnteresseerd in ansichtkaarten. Maar dat is nu een heel ander verhaal…

Ja, dat zijn inderdaad die kaarten die voor je in je stoelzak zitten. Ik heb er nu een stuk of 370 van meer dan 100 verschillende luchtvaartmaatschappijen. Het is net als met postcrossing een verassing wat voor kaart ik krijg als ik met iemand dubbele ruil :slight_smile:

Ja, de vrouw waar ik dat kaartje naar toe had gestuurd vond het een erg leuke afwisseling met de toeristen kaartjes die ze normaal krijgt. Ik heb van dat toestel toevallig ook een safetycard.

Ik ben trouwens mijn ontvangen kaartjes in een map aan het stoppen, met stickers erbij van wie, waar vandaan, hoe lang de kaart er over heeft gedaan, hoeveel km afgelegd, ID en gebruikersnaam van die persoon. Ziet er al mooi uit. Misschien kan ik zo er een foto van maken en laten zien…

http://www.wesleyguijt.nl/images/IMG_3332%201.jpg

Haha, zo heeft ieder z’n eigen manier om er mee bezig te zijn.
Ik geef ze ook altijd een nr., op volgorde van binnenkomst en ik hou de score bij op m’n website.
http://wiki.snaaijer.nl/index.php/Postcrossing/Postcrossing

Morgen zie ik m’n broer, hij werkt op Schiphol. Zal eens vragen naar die safety kaarten.

Leuk zo’n map, lekker overzichtelijk.

Je site ziet er ontzettend goed en leuk uit zeg, mijn complimenten. Ik beschik ook over een eigen site: wesleyguijt.nl , maar heb er niet echt veel tijd voor helaas met school (examenjaar).

Oh, dat zou wel geweldig zijn als je broer iets kan regelen. Laat het me maar weten hoor. Trouwens, wat doet hij eigenlijk?

Over mijn map, Ja, ik ben heel perfectionistisch dus moet alles heel orderlijk hebben. Wordt soms niet goed van me zelf :lol:

Heb even je website bekeken, ziet er goed uit.
Belangrijke bijbaan heb je :smiley: , ik spaar post gerelateerde kaarten, kunnen we mischien ruilen voor een safety card, als ik er aan kan komen tenminste.
Weet niet precies wat m 'n broer doet, hij stoeit wat met comp.systemen bij
de beveiliging.

Ga weer afsluiten, prettige avond nog:dag:

Bedankt :smiley: Nja, ik werk niet voor de TNT hoor, dus ik breng niet de leuke kaarten en brieven rond, nee, ik loop voor Sandd en Selektmail. Ook wel leuk hoor aangezien ik steeds belangrijkere post moet lopen i.p.v. van die bedelbrieven en andere reclame.

Ik zou trouwens niet weten hoe ik aan die post gerelateerde kaarten moet komen, eigenlijk nooit een in me handen gehad/gezien.

Ah ok, dan acht ik de kans klein dat hij er aan kan komen.

In ieder geval, ook nog een prettige avond! :hihi:

Haha, een TNT vliegtuig b.v.

Heb er al aardig wat verzameld hoor, kijk maar

http://picasaweb.google.nl/marifran8/PostMailCollection#

Wow, dat zijn er aardig wat!

Die TNT vliegtuig was ik even vergeten ja :stuck_out_tongue: Volgens mij heb ik er nog paar liggen. Het zijn trouwens wel soort van Advertentie kaarten. Ik weet niet of je daar iets tegen hebt. Ik heb 2 kaarten liggen met 2 verschillende vliegtuigtoestellen. Interesse?