+ Het grote Postcrossing topic +

ohja babseba, ik heb het gegoogled: Sinsoluka… is wel een mooie stichting hoor. hoe kom je hierbij? ik bedoel bij deze stichting. Ben je daarmee in aanrakig gekomen tijdens je vrijwilligers werk 2 jaar geleden?
Ik zou zoiets ook wel graag doen, maar dan met dieren (kinderen en ik liggen elkaar wat minder) maar het viel mij steeds op als ik iets zocht hoe duur dat eigenlijk was. behalve dat je lichamelijk meehielp schonk je naar mijn idee ook nog eens heel veel geld in het project en dat vind ik jammer. dat je zelf je reis en eventueel veblijfplaats en eten ed moet betalen snap ik maar daarnaast was het zoooo duur dat ik er uiteindelijk nooit iets mee gedaan heb. Hoe zit dat bij jou?
in iedergeval heeeeeeeel veeeeeeeel plezier en ik ga je zeker volgen via je site… Het is echt goed dat je je voor zoiets actief inzet.
groetjes lotte

ja klopt… had een hele tijd terug een mail gehad van de mensen van postzegelsmetkorting of ik bloemmie29/ bloem29 was, omdat ik overal hun site had lopen rondbazuinen.
1 zakje postzegels extra gehad destijds… :smiley:

@Bloem: dat zijn nog eens leuke dingen, goede publiciteit, ik zal na de vakantie ook eens een kijkje nemen en wat kaarten via Artunlimited bestellen, want die ene is nog steeds niet geleverd hier bij de Br*na.
@Lotte: Dankjewel! :slight_smile: Ik heb eigenlijk gewoon gegoogled op “adoptie ecuador” en toen kwam Sinsoluka naar boven. Eerst kwam ik op de site van de NLDse tak terecht en door verder te zoeken vond ik ook de stichting in Quito zelf. Met de Nldse tak heb ik toen contact opgenomen en in Dec 2009 kreeg ik de papieren thuis van het meisje dat ik nu financieel sponsor. En omdat ik het zo ontzettend naar mijn zin heb gehad in Ecuador en het leuk vind om iets voor kinderen te betekenen heb ik gevraagd of ik wat meer voor ze kon betekenen. Eigenlijk is het dus allemaal heel gemakkelijk gegaan.
Het is inderdaad jammer dat er vaak veel geld wordt gevraagd voor vrijwilligerswerk. Ik ben eigenlijk nu helemaal niks extra’s kwijt, mijn maandelijkse bijdrage staat los van het werk wat ik daar ga doen. Ik moet inderdaad wel zelf zorgen voor onderdak en eten, maar dat zit wel goed. Heb een leuk hostel doorgekregen, dicht bij de stichting.
Vaak kun je als je in het land zelf bent vrijwilligerswerk vinden en dan betaal je niet allerlei kosten. Op internet staat ook echt heel erg veel, misschien dat je wel iets vindt. Het is moeilijk omdat je geen referenties ofzo dan hebt die je wel hebt als er een organisatie achter staat hier in Nld, maar het is vaak leuker om het op lokatie te regelen, dan zie je ook echt waar je bijdrage heen gaat.

Uhm, volgens mij ging dit topic over Postcrossing :redface:
Ik ben vandaag mijn kaarten vergeten in de bus te doen… morgen weer een dag.

december 2008 natuurlijk … tijd om de PC uit te zetten haha

babseba: gaaf zeg… vind het echt leuk dat je dat gaat doen… wel leuke reisverslagjes bijhouden he zodat wij (ik) het kunnen volgen!
Bloem: dat is altijd meegenomen gratis postzegels… hoe kwamen hun erachter dat jij reclame aan het maken was? Ik zal volgende week wel even kijken. kwam tot de conclusie dat ik nog even heel zuinig moet zijn met mijn geld voordat mijn salaris weer gestort wordt begin volgende week.
momenteel zijn er 5 kaarten onderweg. die ene naar USA is nu 6 dagen. zag dat hun een kaart uit duitsland hadden gekregen gisteren en die had er 10 dgn over gedaan. hou daar nu ook maar rekening mee. hoewel mijn andere kaart naar USA (zelfde staat namelijk S Carolina) er maar 4 dagen over heeft gedaan. volgens mij vliegen er elke dag wel vliegtuigen die kant op dus daar zou het niet aan liggen. Ik wacht gewoon rustig af.
ik ben wel benieuwd wanneer ik mijn eerste kaartje krijg…
groetjes lotte

ze konden dat herleiden doordat hun zoveel hits en bestelling op hun site hadden gehad, naar aanleiding van enkele berichten die ik hier en daar geplaatst had.
dus vandaar…

je moet je niet te veel vastklampen aan wanneer kaarten aankomen of niet
had laatst eentje naar de us van deur tot deur, 48 uur over gedaan… anderen doen er rustig 20 dagen over. het ligt er maar net aan wanneer de ander registreerd.

ik heb alleen een hekel aan rusland, turkije, malaysia… duurt echt eeuwen: dik 3-4 weken. (terwijl turkije naar NL dus echt maar 3-4 dagen is)
de rest is allemaal een week tot 2 weken. UK kan ook in 2 dg. Japan in 4dg

Vandaag een kaart in de bus uit Finland en mijn kaart naar Nijmegen geregistreerd. Bedankt voor je kaart. Dat was alles wat erop stond. Je zou toch meer verwachten van een Nederlander!!
Het postcrossen deel word geloof ik ook een beetje het “waar ben je met vakantie”
Vind het wel leuk om te lezen wat men zoal doet en heen gaat in hun vakantie en waarom?
:wink:

Vandaag een kaartje uit België “Blankenberge”.
En een registratie Taiwan, geen tekst verder.
Verder is het hier erg rustig, meest zijn allemaal nog op vakantie.

hoi
mijn kaart naar italie is aangekomen. zij is ook in marokko geweest en vertelde erover in haar reactie… kreeg zelfs nog een extra mail over dat ze verliefd is geworden op camdodja nadat ze mijn foto’s heeft gezien :wub:…
leuk toch, had ook wel erg veel op haar kaart geschreven. was een dubbele en beide kanten stonden vol over mijn reizen en de komende reis naar marokko. leuk dan dat ze zo enthausiast een verhaal terug schrijft.
groetjes van een jarige lotte

Lotte, gefeliciteerd met je verjaardag, nog een gezellige avond !

Xeno, weer eentje zonder bedankje, balen hoor !

Vandaag geen post, maar deze week al 5 ontvangen, waaronder 1 uit India.
Oei, zie ook dat ik er deze week al weer 9 op de post heb, dus veel registraties, o.a. Macau.

Lotte,

Van Harte Gefeliciteerd
Maak er een mooi jaar van.

@ lotte Happy Birthday!!

mn stamps zijn nog steeds op :frowning: er ligt ondertussen al weer een aardig grote stapel te wachten om beplakt te worden en dan kunnen die weg…

ook mn officials die ik in Budapest heb opgestuurd zijn alle drie aangekomen

Lotte, (nog) van harte proficiat!!!

Er is wel een kaartje geregistreerd maar nog niks in de bus deze week. Dus ik ben benieuwd, nog 2 dagen kan ik post verwachten :dag:

hi
gisteren een erg leuke avond gehad, had een bbq georganiseerd. Een keer van het gras naar de veranda moeten verhuizen voor het eten en tijdens het eten toch maar naar binnen verhuisd net op tijd. Echt gigantische mooie lucht, leek wel of er iets in brand stond!!! foto’s op flickr.com
maar nu het leukste nieuws. heb vandaag mijn eerste kaartje gehad vanuit Florida USA. tenminste de kaart gaat over florida maar ze schrijft dat ze er op vakantie is geweest. de wereldkaart dat aangeeft waar ze woont geeft ongeveer aan dat ze tussen San Fransico en sacremanto woont in CA dus… jaja zo leer ik nog wat van de wereld.
dus op naar kaartje 2! verder is er van mij nog 4 kaartjes onderweg: naar UK, China, Turkije en USA (nog steeds).
deze kaart had er trouwens 7 dagen over gedaan. Misschien 6 want hij lag bij de buren maar ik weet niet wanneer hij daar is gekomen, vandaag of gisteren!
Babseba: dat wordt aftellen, begint zeker al heel erg te kriebelen! Heel veel plezier daar met je goede werk!
groetjes lotte

Hoi, ik had gisteren 2 kaartjes uit de US, waarvan eentje uit Alaska :D.
Er zijn er nog een paar travelling, dus ik laat het even voor wat het is. Heb mezelf net op inactive gezet, wel zo netjes als mensen zich beginnen af te vragen waarom ik nog niet heb geregistreerd.
Hostels voor de eerste 2 nachten zijn geboekt. Morgenavond in Quito en maandag in Cuenca. Moet alleen nog even vervoer zien te regelen, maar wie weet, kan ik morgen wel een mooi ticket op de kop tikken als ik op Quito Airport aankom, anders wordt het de bus.

Tot in oktober wat postcrossing betreft! Ga ik nu maar eens echt mijn tas pakken (lekker last minute, just like always).

spannend!!! en last minute pakken is veel beter, dan pak je niet allerlei onzin in.
belangrijkste is natuurlijk paspoort, geld/creditcard/betaalpas, verzekeringsbewijs en medicijnen.
de rest kan je allemaal kopen!
heeeeeel veeeeeel plezier
groetjes lotte

He Babseba,

Heel veel plezier en maak er een leuke tijd van.
Wees wel voorzichtig.
Tot na je trip maar weer en bren leuke kaarten mee als je de kans krijgt.

Succes. :wink:

Bedankt! Gaat helemaal goed komen daar in het mooie Ecuador.

Ik had nog gehoopt op een leuk kaartje vandaag, maar helaas. Geen punt, leuk als ik straks terugkom, dan zullen er wel een paar in de bus liggen.

DOEI! >>> Jullie veel PC-plezier!

Nog even op de valreep

HEEL FIJNE VAKANTIE !!

okidoki

ik heb nog voor 6 kaarten/ envelopen postzegels bijelkaar weten te scharrelen- die kunnen op de bus

en nu ligt er nog een stapel van 26 kaarten/envelopen die zodra mn salaris binnen is, en ik postzegels heb gekocht op de bus kunnen… gekken werk… heb helemaal een blauw handje van het schrijven van de adressen en kaarten…