dan zou ik vanavond de rest al weer mengen met brokken
of beter, de rijstepap met de brokken, je wilt niet hebben dat je hond verstopping krijgt nu
hahahaha
en tof dat je 2 kaarten aangekomen zijn! leuk! met een week of twee kun je dan wel jouw eerste kaarten verwachten!
ik heb overigens van die plastic bakjes gekocht, en daarin gaan ze en dan die bakjes in de kast, op tafel, op de vloer, bij de deur… ehm… ik heb echt te veel kaarten
yeeeeeehhhh kaart drie is ook al aangekomen, in duitsland!!!
gaat snel zo achter elkaar.
hondje is nog wel een beetje aan de diarree, maar volgens mij wel al minder. morgen inderdaad maar wat brokjes mengen met de rijst. heb nog een hele pan staan dus ze eet de komende dagen nog maar gewoon rijst erbij…
wat is het stil trouwens hier op het forum…
prettige avond allemaal
groetjes lotte
Blij te horen dat het weer wat beter gaat met de hond (wat is zijn/haar naam eigenlijk).
Sterkte en zoals Bloem al zegt, wel weer rijst gaan mengen met broken, maakt de overstap straks makkelijker.
Ik heb nog 5 kaarten onderweg: Taiwan, China, Finland, U.S.A. en Iceland.
Weer 7 nieuwe adressen gevraagd: Engeland, Italië, België, Malaysia, Rusland, Nederland en Duitsland.
Ga dus maar even wat schrijven en adres stickers maken.
Had vandaag zelf een kaartje uit Finland, na een lange tijd. Leuk kaartje.
Lotte gelukkig weer beter met Pino !
Al 2 kaarten aangekomen, gaat goed, misschien al volgende week zelf ontvangen !
Xenomania, eindelijk weer een kaartje, zal best met de vakantie bezorging te maken hebben, hier ook rommelig.
Ik kreeg vandaag een mooie mapkaart van Australie en een aparte kaart uit Taiwan voor m’n dancing people collectie.
Ook 3 kaarten geregistreerd, dus gelijk maar 3 nw op de bus.
jeetje bora bora en mali, dat zijn niet echt landen vanuit je een kaart verwacht denk ik… wat bedoelen jullie eigenlijk met officials?
xenomanie: nar welke plaats stuur je een kaart naar maleisie?
lijkt me leuk als je op een begeven moment kaarten moet sturen naar een plaats waar je geweest bent.
en met zoveel kaarten tegelijk onderweg wordt het dan niet een te duren hobbie??
ik ga weer kaarten stuen als de 4e van de 5 kaarten ook aankomt…
mijn hondje heet pino (foto’s op flickr.com onder set pets) en volgens mij gaat het wel weer wat beter. zojuist maar even vroeg opgestaan om te kijken hoe het ermee is en er lag geen cadeautje op mij te wachten (gisteren avond om half 11 met uitgaan ook niets) dus ik hou goede moed…
ik ga zo nog even naar bed want ik lag nog zo lekker, en als pino nu hoge nood krijgt kan zde in iedergeval naar buiten de tuin in
Lotte officials zijn de postcross kaarten met een ID-nr.
Je kunt ook op andere manieren kaarten uitwisselen via het Forum van Postcrossing b.v.
Ik krijg weleens verzoeken via Picasa webalbum en dat zal bij Flickr ook wel kunnen denk ik. Dan moet je wel een map aanmaken met kaarten om te ruilen.
Bloem dat zijn weer exotische oorden! Wat doe je eigenlijk met de postzegels, die zullen ook wel bijzonder zijn ?
Ik spaar niet echt postzegels, maar van m’n kaarten heb ik ze wel gescant en in mappen geplaatst. Zijn vaak hele mooie bij.
Ik heb net 5 adressen aangevraagd, het begon weer ‘leuk’ met Dld en Fld… grrrr, daarna kwam Ierland en Zweden, dat vind ik dan wel weer echt leuk, want die zitten er niet zo vaak tussen. En jawel, wederom Taiwan. Haha, allemaal niet erg hoor, maar ik zou zo graag iets speciaals willen, een Afrikaans land of Zuid-Amerika, of wel Azie, maar dan eens iets anders als Taiwan of China.
Misschien helpt het als ik me volgende week even op afwezig zet ivm vakantie, dat ik dan ofzo in een nieuwe ‘draai’ kom te zitten als ik weer terugben. Ga eens even lezen wat de wensen zijn, kan ik dadelijk nog mooie kaarten kopen.
hi
grrr net een heel vehaal getypt is opeens mijn pagina weg… begin dus maar weer opnieuw. komt ie…
mijn 4de kaart is ook al aangekomen in zwitserland. ze schreef dat ze er erg blij mee was en ze vond het leuk dat ik iets over mijn hond had verteld (zij vertelde over haar hond in haar profiel).
alle 4 de reacties waren trouwens wel positief, alleen jammer dat je die alleen via de mail kan lezen en niet via de site… nu moet je al die mailtjes bewaren ls je ze nog eens wil terug lezen.
zoals ik dus van plan was heb ik meteen maar weer 4 nieuwe adressen aangevraagd. Ben er wel blij mee: Engeland, China, Italie en Turkije.
Babseba Ga je ook echt op vakantie, zoja waar naartoe?
ik ga in september voor 22 dgn naar marokko en heb er eht zoveel zin in…
zijn jullie ook zo reislustig?
van bloem weet ik het, haar heb ik vorig jaar tijdens haar reis gevolgd via haar weblog.ikzelf en vorig jaar voor 6 mnd naar azie geweest en dat is me goed bevallen. een tweede lange reis zit er voorlopig niet echt in aangezien ik een appartement heb gekocht moet nog gebouwd worden dus dat duurd nog wel een hele poos ben ik bang) dus het sparen gaat niet meer zo hard…
volgend jaar moet ik even om diezelfde redenen kijken of ik op vakntie kan maar dan zou ik denk ik naar jordanie willen… maar moet even kijken aangezien een vriend en ik elk jaar ook een weekend weg gaan wat ook elk jaar weer veel ste veel geld kost…
nou ik ga maar eens kijken wat de mensen in hun profiel schrijven zodat ik leuke kaartjes kan gaan zoeken.
groetjes lotte:wereld:
@ Lotte: Turkije is 77 ct. En ja, ik ben zeer reislustig >>>, en ik ga ook echt weg dan naar Ecuador, 6 weken… 2 weken vakantie en 4 weken vrijwilligerswerk, nog even geduld. Ik probeer elk jaar wel een grote reis te plannen, soms zit er wel een jaartje tussen dat ik even moet sparen. Vorig jaar Madagascar en daarvoor ook Ecuador (tja, dat landje heeft een speciaal plekje ingenomen in mijn hart). Helaas is het me niet gelukt om mijn Mada-verhaal te schrijven, maar die komt er ook nog een keer bij te staan. Maar ik zou zeggen, neem een kijkje op mijn reisverhaal.
Gaaf dat je naar Marokko gaat. Ik ken nog iemand die ook in september gaat. Hoe ga je?
Ik ga met koning aap en vertrek de 18de en kom terug 9 okt… heb er echt zoveel zin in. eerste plan was eigenlijk zuid afrika maar dat werd te duur en verschillende mensen hebben mij moeten overhalen het niet te doen ivm het geld… maar ben me aan het inlezen gegaan over mijn 2de keus en marokko staat nu met stip op de eerste plaats hoor. ben zo blij dat ik toch daarvoor ben gegaan.
Ecuador: jeetje dat is me ook een reis!!! wat voor vrijwilligerswerk ga e doen?
ik zal morgen eens op je site kijken, nu moet ik echt de zon in met mijn witte melkfles benen!!! heb veelste weinig zon gezien deze zomer (lees: heb gewoon veel ste veel gewerkt).
groetjes lotte
Deze keer ga ik bij een stichting voor straatkinderen meehelpen. Ze zorgen dat de kinderen eerst een beetje een normaal routine leven krijgen en daarna mogen ze naar school (google maar eens op Sinsoluka).
2 Jr terug heb ik in het kinderziekenhuis in Quito geholpen.
Ik ga nog even snel mijn kaartjes afschrijven en dan verder met de zaterdagklusjes!
ja postcrossen kost erg veel geld. ik koop per maand voor 37 euro aan postzegels en die zijn nu halverwege de maand al op… vette pech. meer besteed ik niet…
ik probeer ook zoveel mogelijk goedkope kaarten te scoren.
in turkije kocht ik er 10 voor 1 euro… hahaha echt een lachertje. ik vind meer dan 35ct alweer veel worden hahaha maar heb zo mn adresjes.
Ik probeer het nu te limiteren want ik heb echt een giga collectie for trade. hoeft dus niet heel veel meer bij. maar daarbij, ik ga nooit uit… sommige mensen brassen zo 150 euro erdoor heen op 1 avond stappen. gaan elke 3 weken voor 50 euro naar de kapper of kopen handtassen ter waarde van 220 euro…
ach ieder zo zn hobbie.
@ lotte, turkije, rusland, witrusland etc. zijn allemaal europe.
ja ben erg reislustig, al is DE reis alweer 2 jr geleden gelukkig postcrosste ik toen nog niet anders had ik wel 1000 kaarten uit Mongolie en Tibet en Nepal ‘moeten’ sturen.
Ik ben nu aan het sparen voor een langere tijd naar het midden-oosten (egypte, jordanie, syrie) ook marokko staat nog hoog op mn lijstje…
helaas gaat het niet zo hard met sparen…
@ babseba, gaaf hoor zo lange tijd weg en dan reizen en vrijwilligerswerk! gaaaaf
*kaarten uit marokko en ecuador zijn altijd welkom (mapcards??)!!
Ja, het is misschien een dure hobby, maar als je oplet hoe je het doet, valt het best mee. www.postzegelsmetkorting.nl
Deze site scheelt al echt een boel geld aan postzegels.
Moeten jullie ook maar eens kijken.
Verder vandaag weer twee kaarten: Nijmegen en Virginia.
Ga ze even registreren.
:dag:
stuur maar een keer je adres via de mail dan zal ik eens een keer opzoek gaan naar een mooie (map)kaart uit marokko en zal hem je daarna wel opsturen!
gelukkig ben ik ook niet zo’n geldsmijter… mijn moeder zij laatst nog eens na een uitzending van DR Phil (kijken we anders nooit hoor :slywink:) over schulden enzo dat ze zo trots was dat ik zo goed met geld om kon gaan… en daardoor tenminste de echt leuke dingen kan doen die ik wil. Hopelijk veranderd haar mening overmij niet wanneer ze achter deze geldverslindende hobbie komt (ze zijn nu op vakantie)…
xenomania: helaas zegt de plaats skudai mij ook niets. Johor is de provincie die aan singapore grenst… maar kan het niet in de bosatlas vinden, zal wel een klein plaatsje zijn.
grr zit ik weer binnen ipv buiten in het zonnetje te genieten met mijn national geographics waar ik nooit aan toe kom om te lezen doordat er alleen maar lange verhalen in staan. lag dus net lekker te lezen, ga even naar binnen voor wat drinken en ja hoor… zit ik weer achter de computer.
groetjes
owh ja over postzegels…
ik heb er nix mee. ik plak altijd 3 guldenpostzegels op 1 kaart/ envelope.
ik kijk wel naar de postzegels op de kaarten, maar ik doe er dus niets mee. ik bewaar wel de envelopen. heb een tijdje terug mn buurmeisje een hele doos gegeven en onlangs heb ik een hele stapel envelopen-hoekjes opgestuurd naar cyprus. in ruil voor 3 kaarten. ze vond de zegels helemaal geweldig. heb geen idee en ook geen zin om de zegels van de envelopen af te halen, dus gewoon heel het zooitje zo opgestuurd
Kreeg gisteren al de 4e kaart voor m’n verzameling dancing people uit Taiwan, heb ook al een paar post/mail related kaarten daar vandaan ontvangen. Ze proberen het wel !
En een schitterende Grand Canyon kaart uit USA.
Ik haal de postzegels nooit van de kaarten maar ik scan ze wel, zitten vaak hele mooie bij. Zodoende heb ik nu 3 albums van ontvangen postzegels http://picasaweb.google.nl/marifran8/StampsOfTheWorldNotForTrade#
dit zjn de wereldzegels, zo heb ik ook Europa en Finland.
Xenomania, ik gebruik al bijna vanaf het begin de gulden postzegels, volgens mij heeft Bloem dat eens doorgegeven. Denk dat dat bedrijfje heel blij is met Postcrossing!
wow manifran daar zitten mooie postzegels bij…
ik ga straks toch even naar onze scanner/printer kijken. deze staat al 2 jaar vol de lol stof te vangen bij de computer op zolder die volgens mij ook al niet meer aangeweest is sinds weet ik hoe lang…
misschien krijg ik hem aangesloten…
wel leuk en handiger dan foto’s maken denk ik… flickr site heb ik al.
groetjes lotte
zo kaartjes naar Engeland, China, Turkije en Italie zijn geschreven en gaan zo meteen op de bus…
beneden verdieping van het huis is weer spik en span! heb zelfs voor het eerst in mijn leven alleen het grasgemaaid! Pino is twee keer uitgeweest en nu begint de verveling toe te slaan.
wat nu? het weer is ook niet zo geweldig om lekker buiten te zitten.
nouja ga wel lekker liggen lezen op de bank!!! Pak mijn boek over Marokko er maar weer bij. heb het boek van insight guide geleend van mijn tante. da is echt een geweldig in lees boek. Veel beter dat de LP’s waar je niet lekker van te voren in kan lezen. bij insight guide gaan ze ook in op bepaalde details van bezienswaarigheden enzo en dat is wel leuk, en natuurlijk een hoop foto’s…
groetjes lotte