+ Het grote Postcrossing topic +

je zou ze echt he!?!?!

kreeg laatst een verzoek om te ruilen… iemand van het forum had even 12 links van mijn ‘special trade’ album opgegeven die ze wel wilde hebben… had even uitgerekend, kaarten hebben me 25 euro gekost, dus die bewaar ik echt alleen voor speciale trades…
bekijk ik haar album voor trade: allemaal zelfgemaakte kaarteN! en nog niet eens leuk ook… ja daaahhaagggg die is gek

:dag: Hallo iedereen,

Iedereen heeft het er maar druk mee.
Nou ik zelf ook.
Zit niet veel meer achter de computer, vanwegen andere dingen en mijn gezondheid, maar wil toch even laten weten dat Postcrossing gewoon door gaat.
Het houd me op de been en je krijgt altijd zulke leuke kaarten die je dag weer een :zon02: geven. Echt geweldig.
Mis wel om met jullie alle nieuwe en leuke dingen te horen, maar vanaf nu gaat het weer betere worden.
Even mijn tussenstand wat kaarten betreft:
Sent Postcards: 219
Traveling Postcards: 11
Expired Postcards: 8
Distance sent: 886995 Kms (551153 Miles)

Groetjes,
Christa

Bloem: hhahaha ja denk!! Nou dat zou ik ook mooi niet doen!!!

Xeno: welkom terug! :dag:

Cynthia bedankt.

Ik heb me even verder ingelezen wat jullie allemaal zoal gedaan hebben.
Iedereen is er druk mee, soms niet allemaal even leuk.
Ik ben blij met elke kaart die komt en meld dan ook even als mensen niet zoveel of helemaal niks hebben geschreven in het bedanktje. Daar krijg ik dan altijd dan toch wel weer een leuke reactie op. Soms weten mensen gewoon niet wat ze moeten schrijven of gewoon snel even toch een kaartje tussen door. Komt allemaal uit een goed hart zal maar zeggen.
Happy postcrossing

Hi Xenomania, blij dat je er weer bent, dacht even dat je gestopt was, maar gelukkig vind je het nog altijd even leuk!

Wat vervelend wat je gezondheid betreft, hoop voor je dat het snel weer in orde komt!

Dat laatste ben ik helemaal met je eens, niet iedereen heeft tijd, zin of de mogelijkheid om leuke kaarten te kopen.
Ik heb ook wel eens een beetje pinnig gereageerd op iemand die aanmeldde zonder een berichtje, zo van: Bedankt voor het registreren, hoop dat je hem leuk vond ? Kreeg toe een enthousiaste reactie terug met veel sorry, ze was gewoon te druk geweest op dat moment.

Ja, dat maakt zo’n kaart op zich ook wel weer spannend. Je weet niet wat er op dat moment heeft afgespeeld of waarom iemand zo’n kaart stuurt die hij/zij stuurt.
Vind het altijd wel leuk om erover na te denken en soms vraag ik het ook wel. Wat de reden was om die specifieke kaart te sturen.
Brengt de wereld allemaal een beetje dichterbij.

Wat me gezondheid betreft, dat zal niet beter worden, maar ik heb altijd wel een periode dat het beter gaat, gelukkig.
Sta er liever nooit te lang bij stil en denk aan de leuke en positiefe dingen in het leven.
POSTCROSSING
hahahah

wat een leuk idee!!!
Ik heb me dan ook maar aangemeld en zojuist 2 kaartjes geschreven naar USA en Finland. ben heel erg benieuwd!
Ik laat het jullie weten zodra ik iets ontvang of als mijn kaartjes aankomen.
krijg je een emailtje als je verstuurde kaartje is geregistreerd?
groetjes lotte

Leuk Lotte ! Welkom !

Nu wordt je geduld flink op de proef gesteld want het lijkt wel of de eerste kaarten extra lang onderweg zijn :stuck_out_tongue:

Sowiej, hoe gaat het ?? Is er al een kaart aangekomen ?

Hoi Lotte,

Welkom bij de grootste verslaving mogelijk.
Het is niet alleen postcrossing, maar ook het erover schrijven bij wereldwijzer, dubbel dus.

Ja, je krijgt een e-mailtje als je kaartje geregistreerd is.
Jij doet hetzelfde als je een kaart krijgt.

Veel plezier en lekker schrijven en lezen.

Groetjes,
Christa

de kaartjes gaan vandaag op de bus. ik kwam er gisteren achter dat ik geen goede postzegels had, we hadden nog de oude waardes dus moet vandaag even naar de winkel voor ‘bijplak’ zegels. Maar maakt niets uit, de bus was gisteren toch al geleegd!
Ik ben echt benieuwd en denk inderdaad dat het nu voor mijn gevoel lang gaat duren voordat ik er iets van hoor.
groetjes lotte

tja…
ik vind het erg knap dat iedereen het allemaal wardeert en dat jullie het goede zien van elke kaart, maar kom op zeg! Dit is een hobbie, iemand zit op jouw kaart te wachten of op jouw registratie te wachten. Daar kun en mag je best wel even wat moeite voor doen, en dan heb ik het niet over een kaart kopen van 2 euro, maar je kunt op zn minst er iets leuks op schrijven of iets leuks noteren als je registreerd.

Ik snap wel dat we allemaal druk zijn enzo, maar als ik troep wil, dan haal ik de nee/nee sticker wel weg van mn brievenbus.

maar nogmaals, ik vind het echt super dat jullie zo’n instelling hebben dat je alles leuk vindt :thumbsup: ik zal wel gewoon te verwend zijn.

hahaha, tegen zo’n argument kan ik natuurlijk niet op !
Natuurlijk krijg ik er wel eens een die ik niks vind, maar dat wordt toch vaak gecompenseerd met een leuk berichtje of mooie postzegels. En zo niet dan wis ik hem gewoon van m’n harde schijf… Daar is de DDD weer goed voor nietwaar :lol:

Maar voor mij is lang niet alleen het ontvangen verslavend maar net zo goed het versturen. Het begint al met het adres aanvragen …Naar Wie ?..en Waar Heen ??? Liefst naar zo veel mogelijk verschillende bestemmingen !

En het zoeken naar passende kaarten… Kan echt nergens meer komen zonder in het rond te speuren naar leuke kaarten, durf hier niet te zeggen hoeveel ik er al heb, ga ze ook niet tellen :D.

Dan de kaart bij het profiel zoeken en schrijven, altijd met een ‘verhaaltje’, moet best vaak de Google vertaler gebruiken (heb gelukkig tijd genoeg). Maar dat geeft dan wel een lekker gevoel om hem goed verzorgt met mooie postzegels op de bus te doen.

En tenslotte de registratie, met vaak een standaard vriendelijk bedankje, maar SUPER zijn natuurlijk de extra persoonlijke bedankjes, die naar mijn idee steeds vaker voorkomen. Is echt nog maar een keer of 4 gebeurd (1 op 100) dat er zonder commentaar geregistreerd werd.

hi ben ik weer
de kaarten naar finland en USA zitten in de brievenbus!
waar kopen jullie je kaarten en wat voor onderwerpen hebben jullie allemaal.
ik had het nu nog even makkelijk. vorig jaar 6 maanden door azie getrokken met een bundeltje typische holland kaarten die ik gekregen had van een vriend van mij. Was de bedoeling deze aan lieve locals uit te delen maar daar is allemaal niets van gekomen!!! dus heb er nog een paar. kan ik meteen vertellen dat de kaarten al een eind mee over de wereld zijn gereisd!
In de grote steden heb je natuurlijk zat souveniers winkeltjes met leuke typische kaarten maarja die heb je hier in brabant niet… zal de volgende keer uit amsterdam weer leuke meenemen!
maar waar halen jullie ze dan. zeker omdat ze niet te duur moeten zijn anders kost het wel erg veel allemaal.
maken jullie ook wel een zelf kaarten van foto’s. ik ben een fotogek en heb echt van vanalles foto’s en zat een beetje te snuffelen op internet waar je die postcards kan laten maken maar dat ik nog niet zo makkelijk gevonden. had wel een leuke engelse site voor 14 euro voor 20 kaarten maar daar kwamen dan ook nog een eens 6 euro aan verzendkosten boven op. Valt in totaal toch wel mee maarja dacht misschien iets te zoeken vanuit nederland…
groetjes lotte

hier vind je al mn kaarten
http://www.flickr.com/photos/28365369@N03/collections/
ik heb NL steden, nederlandse view, nederlandse windmills etc

waar woon je precies? tot nu toe in elke grotere stad wel kaarten gevonden. met name bij de VVV hebben ze goedkope kaarten (35 ct)

hier staan meer adressen en winkels

http://forum.postcrossing.com/viewthread.php?tid=20708

officials verstuur ik met name viewkaarten van NL. Bij voorkeur van 35ct, maar 50ct is ook goed.

Hoi,

Ik heb dan ook nog een leuke tip, niet voor de kaarten, maar wel postzegels.
Misschien weten jullie het al, maar voor degene die het nog niet weten.
Je kunt goedkoop je postzegels kopen bij:
www.postzegelsmetkorting.nl
Het scheelt echt wel wat geld en maakt het allemaal nog leuker.
Je betaald geen verzendkosten.

owh ja wat ik nog wilde zeggen
heb heel erg mooie kaarten gemaakt via www.postkaarten.nl
1 euro per kaart of 5.95 voor 10 dezelfde

hoi
nog een beginners vraagje: word mijn adres pas uitgegeven als er een verzonden kaart van mij wordt geregistreerd of als ik een adres opvraag om een kaart naar te versturen.
mijn 3de kaart is trouwens ook onderweg vanaf vandaag. weer 1 naar USA (toevallig nu alle twee naar South Carolina). hier laat ik het nou even bij. heb tegen mezelf gezegt dat ik pas weer een kaart mag sturen als ik er minimaal 2 terug heb!
ben echt zo benieuwd!
groetjes lotte

Klopt Lotte, als je kaart wordt geregistreerd dan ben jij aan de beurt om te ontvangen, gaan al snel 2 weken overheen hoor !
Succes, kan me je ongeduld goed voorstellen !

Hier was het een paar dagen stil en vanmorgen weer 5, heb het er maar druk mee :smiley:

No mail today.

Zo gaat het al vanaf woensdag. Onze postbode is met vakantie, maar ik geloof dat zijn vervanger een deel van de wijk overslaat ofzo.
Toch gek geen post.
Nu alleen wat reclame, ook wel leuk.

hoi
ja hoor het is officieel: IK BEN NU AL VERSLAAFD!
kon het niet laten om toch mijn twee resterenden adressen op te vragen: zwisterland en Duitsland.
Dus heb nu een nieuwe plan van aanpak: ik heb er nu 5 onderweg (nouja die laatste 2 moeten nog) en wacht tot ik er minstens 4 terug heb. dat duurt dus waarcshijnlijk nog even maar anders kost het me veel ste veel geld ben ik bang.
ga maar even naar de lokale sigarenboer. het meisje ui zwitserland geeft niet aan wat voor kaart ze wil maar gaaft wel aan dat ze veel van honden houd (jammer heb vanochtend wel twee kattenkaarten van de hema gekocht maar de hond laten liggen) en de vrouw uit duitsland geeft aan van elfjes, eenhoorns en en sneeuw bolletjes.
wat betekend eigenlijk cockatiels? ze heeft er volgens mij 17 van dus wie het weet mag het zeggen!
xenomania: nog even geduld!
groetjes