+ Het grote Postcrossing topic +

Nog een vraagje… :unibrow:
Sturen jullie ansichtkaarten met priority postzegel of standaard? :paranoid:

Sowiej! Welkom!!

Ik stuur altijd met priority!!

Succes!! :smiley:

Bedankt! Priority is wel duurder. Wat nou als je geen priority doet… duurt het dan veel langer voor het aankomt ofzo? :evil:

Buiten Europa is alleen priority volgens mij, Europa is het 74 cent gewoon en 77 cent priority. Geen idee of het langer duurt, ik stuur altijd priority.

Oke, bedankt. Binnenkort even ansichtkaarten halen! Leuk leuk! :slight_smile:

Je gaat verslaafd raken :lol:, wij zijn je al voorgegaan!

Ik wil zoooo graag m’n bestemmingen weten, maar ik weet niet wanneer ik kaarten kan halen! :frown: En ik ben al verslaafd voor ik er aan ben begonnen, dat is pas erg. Mijn ma vind het niks… “geldverspilling”. :paranoid:

Het kost wel geld, maar het is geen geldverspilling. Je krijgt zo veel leuke kaarten uit de hele wereld, vaak met leuke verhaaltjes erop. Vandaag had ik er eentje uit Belgie, hele lieve kleurrijke kaart, schitterend handschrift ook nog eens. Soms is de kaart wat minder of staat er alleen maar “greetings from…”, maar dan zitten er bv. hele mooie postzegels op. Bijna elke kaart heeft wel wat. Ik heb pas 2 kaarten waarvan ik zeg “bleh”, dat zijn advertentiekaarten met amper tekst erop.

Ik ga het gewoon doen! Als het tegenvalt kan ik altijd stoppen. Het is maar net hoeveel adressen je zelf aanvraagt… als je er niet zoveel aanvraagt hoeft het toch niet duur te zijn lijkt me. En gewoon geen dure kaarten kopen :redface:

Ik heb er zo’n zin in… maar morgen weer geen tijd om kaartjes te kopen…

Haha, je bouwt de spanning gewoon op!
Ik heb een leuk prikbord laten maken en dat op een lelijke muur gehangen, daar heb ik nu veel van mijn mooiste kaarten hangen. Nou is die lelijke muur een gezellig plekje in de keuken. Als vrienden op bezoek komen dan gaan ze altijd kijken wat voor leuks ik nu weer heb ontvangen.
Ik wacht nu ook even met sturen, want ik heb geen postzegels meer in huis, van het weekend weer.

Deel 2 is al weer ver over de 1000 posts dus gaan we hier weer vrolijk verder!!

Voor de nieuwkomers even een link naar de site

Happy Postcrossing !

We zijn in ons enthousiasme al weer over de 1000 !

Nieuw deel 3 is inmiddels geopend, hier even een link

http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?p=442518#post442518

haha, Sowiej…is inderdaad verslavend hoor… je kunt nu nog terug :lol:

Maar als je eenmaal begint kun je niet meer normaal langs een kaartenshop lopen smkiek

Volgens mij is het voor mij al te laat… ik kan niet meer terug! smkiek

Gezellig toch! Je gaat er echt veel door over andere landen leren én over de mensen uit al die andere landen natuurlijk! :wink: :smiley:

Gisteren is mijn kaartje naar Nederland geregistreerd en vandaag al die naar Australië!!! :smiley:

Ik heb nog geen nieuwe adressen aangevraagd, was er uit eindelijk nog niet aan toegekomen… Wellicht morgen. :slight_smile:

het loopt hier echt storm! kan het soms nie meer bijhouden

ben afgelopen weekend begonnen al mn kaarten over te zetten van mn website naar flickr.
nu had elke kaart al wel een naampje, maar niet alles stond in dezelfde map :retard: ben dus nog wel even bezig en het blijkt echt wel: heb teveel kaarten!

sow ff deel 2 bijgelezen

@ priority: is niet duurder dan zonder hoor!! je bent 77ct kwijt voor europa en 94 voor buiten europa. priority of niet

ik koop mn zegels via: www.postzegelsmetkorting.nl
zijn de oude guldenzegels. hardstikke leuke zegels, je hebt er 3 voor nodig en als ik 25x europa en 25x buiten europa bestel, bespaar ik 4 euro

@ leiden, leuke en redelijk betaalbare kaarten bij de VVV. (max 40ct) verder met name veel chromazone kaarten voor 99ct

@ sowiej, welkom!! 1 tip… blijf weg van het postcrossing forum!!! al je geld gaat eraan op.
ik ben nu dik een jaar bezig en heb over de 7000 ontvangen kaarten liggen

ik heb trouwens inmiddels een collectie om zelf te versturen van rond de 700 verschillende kaarten… en van de meeste kaarten heb ik ook nog wel 2 of 3 of 5 of 10 of 15 exemplaren liggen! te zot!

heb trouwens echt succes met mn calendarcard promotie tour! mn flickr group is al flink gegroeid en steeds meer mensen zien de kaarten en kopen ze ook! nu nog ruilen.

enneuhm :finger: geld verspilling? heb elke dag een envelope met zonnestralen in mn brievenbus… daar kan geen geld tegenop hoor!!

Vandaag een kaartje uit Keulen en eentje uit de FILIPIJNEN !!! Helemaal top, mooie kaart van lokaal vervoermiddel, schitterend versierde bus. Die gaat bij mijn favorieten!

Wow! De filipijnen! Da’s echt gaaf :wub:

Ik ben wel benieuwd naar wat jullie de mooiste kaart(en) vinden die jullie hebben gekregen? Show me! :smiley:

Leuke vraag Sowiej, dat zijn er best wel veel, maar deze heb ik bij de hand en vind ik bijzonder omdat ik er nooit geweest ben.
Vooral met Azie heb ik dat , daar wil ik naar toooeee !!!