+ Het grote Postcrossing topic +

Ik vandaag weer 3 nieuwe kaarten versturen… UK, Spanje en Israel… NICE :smiley:

Spanje??? Toch niet naar Jerez de la Frontera??? :wink: :smiley:

Ik heb nu ook etiket stickers gekocht voor onze printer. Zo deed ik dat in NL eigelijk ook altijd (met gewone kaarten, ik was toen nog niet aan het postcrossen). Vind de labelprinters namelijk wel errug duur…

Bij de weg: vind het echt super ideaal dat je tegenwoordig ook je kaart kan toevoegen aan je verzónden kaarten! Dan weet je altijd dat je kaarten online bewaard worden.

Liefs,
Carolina

Nee helaas… geen Jerez :wink:

M’n kaart naar Brunei is gelukkig ook weer goed aangekomen :wereld:

Er kunnen er weer 3 in de bus naar China, Filippijnen en NL.

De Nederlandse heeft in haar profiel staan dat ze de laatste tijd horrible kaarten heeft ontvangen :unibrow:
Nou, hoop dat de mijne goedgekeurd wordt, over smaak valt nu eenmaal niet te twisten :lol:

Mijn kaart naar Finland is aangekomen!

Zou nu dus weer één kaart kunnen versturen, maarreuh… is de kans nu dan niet heel groot dat ik daar weer Finland voor terugkrijg? Of hoeft dat niet per se?

Nee, dat hoeft niet per se!!
Hoop voor jouw dat het een ander word, succes.
:question:

Carolina: meestal wel ja… Maar als je er 5 mag aanvragen zit ook vrijwel zeker Finland er dan tussen!!!

Ik heb eerst dit hele topic doorgelezen Applausje voor mezelf
En nu heb ik mij aangemeld op Postcrossing! :wub:
Ga nu eerst binnenkort kaartjes kopen en dan een adresje aanvragen!

Welkom

Zeker knap dat je dit eerst allemaal hebt gelezen. Het is echt leuk en gezellig.
:dag:

Dat het leuk is geloof ik meteen! :slight_smile:
Wat schrijven jullie eigenlijk op zo’n kaartje, daar ben ik wel nieuwsgierig naar! Je kent zo’n persoon immers niet…

Welkom Sowiej !
Leuk en spannend die eerste kaarten, die lijken altijd extra lang onderweg te zijn.

Eventueel vertel ik over mezelf wat oppervlakkige dingen, maar meestal vertel ik wat over de kaart. Of iets grappigs wat je meegemaakt hebt, hangt een beetje van het profiel af.

Veel Postcross Plezier !

Hey Sowiej, super leuk dat je je ook aangemeld hebt! Het is zooo’n leuk systeem! Laat je ons ook weten naar welke landen je eerste 5 kaarten gaan?

@Cynthia: Verroest… Das waar ook ja. Hmz, nou ja, dan maakt het eigenlijk niet uit. Denk dat ik er morgen dus gewoon weer eentje ga aanvragen! :wink: :smiley:

Liefs,
Carolina

Kan ik nou beter eerst een kaart gaan kopen of eerst een adresje vragen… Als je adres hebt kun je natuurlijk op de wensen afgaan, maar ik weet niet wanneer ik de gelegenheid heb om een kaartje te gaan kopen dus misschien duurt dat dan weer lang… :thumbsdown:

Ik zou zeggen eerst adressen aanvragen, als het om 2-3 dagen gaat maakt het niet zo veel verschil.

Hangt natuurlijk af van waar je woont, maar kaarten kopen vond ik in het begin best lastig. Hier in het wat grotere dorp waar ik woon zijn maar weinig leuke kaarten te koop.

Ik zorg altijd dat ik een stapeltje kaarten met verschillende afbeeldingen thuis heb liggen. Dan kom je soms nog wel tegen dat je geen kaart hebt die aan de wensen van iemand voldoet. Op zich maakt dat niet uit, als ik weet dat ik zoiets wel nog kan vinden, doe ik dat. Zo niet, stuur ik één van de kaarten die ik al had met een excuusje dat het niet precies is waarom gevraagd was.

Prettigste vind ik in ieder geval altijd: eerst kaarten in huis hebben (én postzegels ook natuurlijk (10 voor europa, 10 voor buiten europa en 5 voor spanje), dan de adressen pas aanvragen.

En wat je op een kaart kan schrijven? Meestal vertel ik kort iets over mijzelf, of over wat ik doe of gewoon over waar ik woon. Ook een beetje afhankelijk wat diegene zelf in het profiel heeft staan.

Liefs,
Carolina

Ik woon in Leiden, dus dat moet geen probleem zijn! Hoop ik toch :tongue: Anders is het wel heel triest gesteld met m’n stadje… :confused:

Thnx voor de info dames!
Ik zal het melden als m’n eerste kaartjes onderweg zijn…! :smiley:

Cool! Die kaarten zal wel lukken. In Nederland worden eerlijk gezegd heel veel kaarten verkocht! In Spanje, of in ieder geval hier in Jerez, zijn ze niet zo van het kaartensturen. Kan hier gelukkig wel toeristische kaarten vinden, die best leuk zijn.

Hier heb je inderdaad best veel én ook best leuke kaarten! Alleen zijn ze soms wel erg duur… maar dat hele kaartengedoe kan volgens mij best duur worden als ik die verhalen van jullie zo lees! :unibrow:

Ja, maar het relaxte is, als jij niet meer wilt uitgeven, dan verstuur je gewoon minder kaarten! Het is wel heel verleidelijk om gelijk weer een kaart te sturen zodra één van je kaarten geregistreerd is en ja, dan is het best een prijzig grapje. :wink: Ach, je hoeft ook niet altijd gelijk weer een kaart aan te vragen, gewoon wanneer het jou uitkomt.

Bij de weg: mijn kaartje naar de USA is zojuist ook geregistreerd! Kan morgen dus gelijk 2 kaartjes aanvragen! :wink: :smiley: