Ik weet het nog goed,het ijs was dun en we wilde er zo graag op.
Je kon haast niet wachten ,met stokken slaan,tja het ijs was dan kapot.
Het broeide de 1 zei natuurlijk kun je op het ijs de andere nee joh veel te gevaarlijk.
De waaghals ging het uiteindelijk proberen kraken,vlug eraf.
De ander keek toe.
Affijn de waaghals zakte er doorheen,moeders en vaders boos,broek,jas,trui vies.
Kostte een hoop centen destijds,pak op je donder.
Je was toch gewaarschuwd.
Rijden zonder verzekering , je bent toch niet gek immers,de gevolgen zijn niet te overzien bij letsel.
Financieel en emotioneel.
Bangkok momenteel een reisadvies 6 een verzekering die het niet dekt.
Verliefde toeristen die ernaar uitkijken zouden we toch over het dunne ijs lopen.
Sommigen wel, ietwat verstandige mensen niet,de lokalen hebben geen keuze,immers eten en drinken moet gebeuren.
Zij die nu op het dunne ijs staan, hebben geen keuze,zij die nog gaan wel.
Als de waaghals tegen het advies ingaat loopt hij diepe schade op.
Financieel en emotioneel
Mooi geschreven.
Nou is het wel zo dat wie het vliegveld niet verlaat, dus direct doorvliegt, wel dekking heeft op zijn/ haar reisverzekering.
Dat is waar, om de vijver heen lopen.
Daarom hoop ik op stabiliteit maar het is volkomen logisch dat Bangkok grondig wordt onderzocht.
Men is op zoek naar wapens e.d. , opruimen,inspecteren van gebouwen ect…
Dat kost tijd.
Nogmaals wij zouden wel willen maar de andere kant gebied ons om een verantwoordelijk geduld te hebben.
Dat is logisch immers als ze nu nivo 3/4 afgegeven en er gebeurt wat dan schreeuwen we met z’n allen hadden ze maar gewaarschuwd.
Zo is het nooit goed omdat dingen niet gaan zoals wij persoonlijk willen.
Laten we daarbij niet de bevolking vergeten daar draait het om en die hebben een enorme klap gehad.
Thailand had een gemoedelijke uitstraling dat is nu voorgoed veranderd.
Reken maar dat dat diep zit bij sommigen.
Degene die Bangkok en de specifieke aangegeven gebieden,plaatsen volgens minbuza niet bezoeken hebben gewoon hun dekking.
Wat is volgens uw inzicht de eventuele tijd dat alles weer normaal kan zijn??
Ton
De rust zou zo binnen een aantal dagen weer terug kunnen keren. Op de meeste plaatsen is het inmiddels alweer een stuk rustiger dan afgelopen dagen. Maar niemand zal daar echt inzicht in hebben.
De regering moet nu zijn uiterste best gaan doen om eenheid te creeren, het land is nu meer dan ooit verdeeld in de gele kant (de elite) en de rode kant (de arme bevolking, de overgrote meerderheid). Dit zal niet makkelijk worden.
Ik zou het niet kunnen voorspellen.
Helaas wordt tegenwoordig het populaire woord terreur gebruikt.
1 van de kenmerken is wanneer men zich veilig waant dat er dan een aanslag komt.
Angst onveiligheid is dan een middel om toeristen,investeerders ect, weg te jagen.
Als er aan de eisen voldaan is dan zal de terreur afnemen tenzij er weer groeperingen zijn die menen met geweld alles te kunnen oplossen.
Ik weet het niet,maar ik hoop,…