Het begin van het grote avontuur

(origineel bericht op be-more.nl)

Het begin van het grote avontuur

Sorry lieve mensen, het eerste bericht op mijn blog heeft even op zich laten wachten. Omdat we ondertussen alweer een week verder zijn geef ik een samenvatting van wat we tot nu toe hebben meegemaakt.

de heenreis verliep niet geheel volgens plan. Hevliegtuig kwam 4uur te laat binnen op Schiphol waardoor we de overstap hebben gemist en 24u in cairo, Egypte zijn verbleven. Dat was al een avontuur op zich maar vervolgens kwamen we een dag later aan in Uganda. Wat een mooi land! Heerlijk weertje, gezellige mensen en lekker relaxt sfeertje.

Dinsdag ben ik begonnen op het project, foho.
Mukasa (the boss) gaf een inleiding en rondleiding. Foho heeft veel kleine projecten en verschillende doelgroepen. Omdat we met vijf vrijwilligers zijn is iedereen toegekend aan een doelgroep als coördinator, samen met een local volunteer. Ik ben toegewezen (dat wilde ik ook heel graag) aan de straatjongens.
daar heb ik de volgende drie dagen dan ook mee gewerkt. Ik heb les gegeven en gesprekken gevoerd en ik heb ingebracht om met alle jongens ‘over de streep’ te doen. Om hen te leren meer open te zijn tegenover elkaar over de moeilijke situaties waar ze in leven. Het spel was een groot succes en we gaan het zeker onthouden.

verder kennis gemaakt met het kippenproject, varkensproject, school outreach en nijendo zelf. Veel lieve mensen, lieve kinderen, indrukwekkende en soms schokkende verhalen en natuurlijk heerlijk weer, heerlijke muziek en eten.

meer informatie over foho en het werk dat ik hier doe volgt binnenkort…

(origineel bericht op be-more.nl)