Hermanus of Robbeneiland

Hallo,

Wij gaan in oktober een rondreis maken van Johannesburg naar Kaapstad. Nou komen tijdens deze reis niet in Hermanus maar we hebben nog wel een paar dagen over in Kaapstad. Nou zitten we te twijfelen tussen walvissen kijken in hermanus of naar Robbeneiland gaan omdat we ook nog even willen relaxen na een rondreis van 23 dagen…

Wie heeft advies ?

wat ik gehoord heb is het in hermanus erg leuk om walvissen te bekijken.
robbeneiland zou ik wel naar toe gaan alleen is toen twee keer afgelast door het slechte weer.

je hebt in oktober natuurlijk wel meer kans op slecht weer. dan toen ik er was (december)
1 keer waren we zelfs halverwege robbeneiland en moesten toen terug keren.

het is natuurlijk ook wat je zelf wilt gaan doen. robbeneiland moet je wel van te voren boeken geloof ik omdat dit erg druk is.

succes ermee

robben eiland is cultuur.
hermanus is natuur.

This net wat je leuker vind.

Ik zal biede doen :).

Als je in de goede periode zit voor de walvissen, dan zwemmen ze niet alleen bij hermanus ad kust. Ik heb ze rondom (wel ff een stukje rijden) kaapstad ook gezien!
Maar hermanus is in een dagje te doen(als relax-tripje), en ik vond het geweldig leuk, die walvissen, echt waanzinnig! ook lekkere restaurantjes enzo. (prachtige route ernaar toe)

tja als je moet kiezen… robbeneiland niet doen is bijna net zoiets als niet naar de eiffeltoren als je in parijs bent. en ik vond robbeneiland eigenlijk net als de eiffeltoren… je moet er geweest zijn (cultureel ernstig verandwoord) maar daar hield het ook echt helemaal mee op.
robbeneiland is nog geen halve dag.

ik zou ook beide doen!

Bedankt ! Toch maar kijken of we het alle twee kunnen doen !