Hallo iedereen,
Juli vorig jaar heb ik me uitgeschreven bij mijn gemeente om voor 2 jaar op Sint-Maarten te gaan wonen. Door omstandigheden heb ik besloten om dit jaar al naar Nederland terug te keren.
Nu is het zo dat ik nog niet ingeschreven sta op het eiland. Stom natuurlijk, baas zou papieren voor me regelen maar werd uitgesteld en vervolgens helemaal niet meer aan gedacht. Ik heb mijn moeder een belletje laten doen naar de gemeente om te vragen of dit een probleem is. Zijn zeggen nu dat ik een bewijs van uitschrijving van hier nodig heb, om me weer te mogen inschrijven.
Ik ben dus direct achter de papieren aan gegaan, maar geloof niet dat het me nog gaat lukken me op tijd in te schrijven. Hoor van veel mensen dat het lang duurt, en mijn verklaring van goed gedrag en geboorteakte zijn al ouder dan 6 maandan. Wanneer ik die papieren aangevraagt heb en ze hier aangekomen zijn, zijn er weer heel wat weken verstreken.
Is er iemand hier met tips, of misschien mensen die ermee te maken hebben gehad? Alle hulp is welkom.
Alvast bedankt,
Karola