Vraagje over herbevestigen vlucht, bij vertrek uit Argentinië, is dat echt nodig? Ik las ergens dat je dat moet doen, heb het nog nooit gedaan.
Wat gebeurt er als je dat niet doet? Kan je dan niet mee terug of zo?
En hoe moet je dat doen?
In Buenos Aires het kantoor van Iberia binnenstappen en zeggen dat je op die datum vertrekt? Of mailen?
Weet iemand trouwens nog goede stoelen, ga met airbus A340-600
Een vlucht herbevestigen is absoluut aan te raden. Zij vragen dit omdat er vaak mensen zijn die een retour kopen en alleen de heenreis gebruiken (is vaak goedkoper dan een enkele reis). Het kan zo zijn dat als je je vlucht niet herbevestigd dat ze je stoel vrij geven, en deze weer verkocht kan worden. Daardoor kan het zo zijn dat je stoel dus bezet is als je wilt inchecken, en je niet mee terug kunt.
Je kunt eventueel Iberia gewoon bellen om door te geven dat je inderdaad meegaat. Dat is voldoende. Doe dit uiterlijk 72 uur voor vertrek!!
tja, ik doe het ook nooit, herbevestigen
en het is nog nooit mis gegaan, maar voor de zekerheid kan het nooit kwaad
wat ik wel altijd doe: ruim van te voren inchecken op internet doe indien mogelijk
veel vluchten zijn overboekt en als je al op internet hebt ingecheckt heb je minder kans om de pineut te zijn dat je niet meer meekan
Volgens mij heeft het voornamelijk te maken met eventuele laast minute wijzigingen in het vluchtschema, zodat je daar nog van op de hoogte gesteld kan worden. Zelf doe ik het ook bijna nooit, nog nooit problemen gehad.
volgens mij is het inderdaad ook om eventuele veranderingen in het vliegschema te kunnen checken, de maatschappij kan onmogelijk alle passagiers opsnorren en ze deze wijzigingen doorgeven, als je vlucht later vertrekt is het nog niet zo erg maar als die vroeger vertrekt wel natuurlijk. en je hebt natuurlijk ook bevestigd dat je met deze vlucht terug vliegt.
vroeger deed ik het nooit maar de laatste paar keren voortaan wel.
Ben inmiddels weer terug met zwaar heimwee…
Maar goed, heb niet herbevestigt, lukte telefonisch niet, maar kon toch mee haha. Vliegtuig zat ook niet vol, dus 2 stoelen voor mezelf.
Iberia perfekt, snap alle negatieve reacties niet.
Kreeg extra kussentjes en dekentjes en slofjes. Zelf af en toe een extra snack/drinken gehaald. Kan je zo pakken of anders even vragen.
Op tijd vertrokken, alle vluchten.
Ga snel weer terug…