Dag allemaal,
Er is bij mij veel onduidelijkheid ontstaan over binnenlandse vluchten.
Ik heb ze allemaal geboekt (meeste bij LAN, enkele Aerolineas). Nu hebben we met Aerolineas gemaild, waarin zij zeiden dat het niet nodig was om te plaatsen 24 uur van te voren de vlucht te bevestigen.
Echter ik lees het in best veel reisgidsen dat je inderdaad binnen 72 uur voor vertrek je binnenlandse vlucht moet bevestigen, dat er anders een kans bestaat dat je niet mee kan.
Weet iemand hoe dit in de praktijk gaat???
Volgens mij geld die regel voor alle vliegmaatschappijen in de hele wereld.
En ik denk zelf dat die regel is verouderd. Zou het niet genoeg zijn om je zelf 24 uur van te voren online in te checken? Dan weten ze toch ook dat je komt?
Ik weet het ook niet zeker! (Maar heb hetzelf nooit gedaan)
Het herbevestigen is vooral om te zien of er wijzigingen in de vlucht zijn. Daarom is het handig om dit in ARgentinie te (laten) doen, omdat er nogal eens wat wijzigingen zijn. Maar als je een PNR-code hebt ontvangen bij het boeken of, indien direct bij Aerolineas geboekt hun eigen reserveringscode, dan kan je op diverse sites je up-to-date vluchtgegevens ook opzoeken. Bijvoorbeeld via www.checkmytrip.com of www.mytripandmore.com of via www.aerolineas.com.
Op de dag van de vlucht kan je ook altijd even checken of de vlucht op tijd is via www.aa2000.com.ar (maar hier staan helaas niet alle luchthavens op). Bellen voor vluchtinfo kan ook bij Aerolineas: 0810-222 VOLAR (0810-222 86527).