Beste mensen, ik vlieg weleens naar Lima. Kwam erachter dat via antwerpen veel goedkoper is. Hoe kan dat?
En als je met een groep gaat, kan 1 persoon van die groep dan de treinreis ‘doen’ en vervolgens in Amsterdam met de groep verder per vliegtuig?
Hoi Hendrik
Welkom op wereldwijzer. Ik heb geen idee hoe dat kan… Maar dat is met prijzen van vliegtickets altijd de vraag…
Groetjes Thijs
Als je via Antwerpen vliegt, moet je ALLEMAAL inchecken in Antwerpen. Je kan niet reizen op het paspoort van iemand anders
Ga je niet naar Antwerpen, dan ben je een zgn. no-show en dan wordt je ticket automatisch geannuleerd.
Dankjewel Thijs en Jenny, goed om te weten. Je moet het m.i. zo zien, dat je vliegreis in Antwerpen begint met inchecken. Zal wel aan een bepaalde balie zijn? In treinstation?
Tja, de vliegwereld is een groot mysterie… Zo zijn retourtjes vaak ook goedkoper dan enkeltjes. En meestal heeft degene in de stoel even verderop, veel minder of veel meer betaald voor precies diezelfde vlucht en soort stoel.
Ha Cecilia, jazeker. Gisteren zocht ik Antwerpen-LIMA in augustus en zag prijzen van 700, vandaag zie ik 1200. Ik snap er niets van. Hoe het goedkoopste te vinden?!
Ontdek en gebruik de zoekersfunctie rechts bovenaan pagina. Met “vliegtickets vergelijken”, “vliegtickets zoeken” of “vliegtickets boeken” kwam je vast deze tegen :
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=155253
Grandioos,
dankjewel Stancy
Een dag verschil kan al 100 tot 200 euro schelen. Het loont de moeite om enkele dagen van te voren of enkele dagen later te gaan zoeken bij verschillende internet aanbieders. Ook hoe vroeger je boekt kan voordeel opleveren.
Groet
Cor en Mook
Het schijnt ook dat die sites kunnen zien dat jij al eerder naar die prijs hebt gezocht, als je dan een 2e of 3e keer zoekt, weten ze dat je echt geïnteresseerd bent en gooien ze expres de prijs omhoog. Die sites zelf zweren natuurlijk dat dat een fabeltje is. Maar het kan wel lonen om het daadwerkelijke boeken vanaf een verse computer te doen! (bv. bij vrienden of op je werk, als je eerst thuis gezocht had).
Of zoeken via een proxysite…
Zo kun je het heel makkelijk “testen” en kijken of je prijsverschil krijgt.
Dag Theiz, wat is een proxysite?
Kort gezegd: Je zoekt via een andere pc, dus ze kunnen niet zien dat jij al eerder hebt gezocht. (Geheel legaal hoor) Ik zou niet boeken via een proxysite ivm creditcardgegevens enzo maar zoeken kan gewoon.
dankjewel m.v.g. hendrik