Help? Zuid Afrika in een maand!!

Aankomende zomer ga ik samen met een vriendin naar Zuid-Afrika voor een maand. We willen heel graag de Victoria Falls en walvissen zien. Kan iemand ons een goede reisroute aanbevelen? Is dit te doen in een maand of moeten we kiezen tussen de Falls of de walvissen?

Afgelopen zomer heb ik een reis gedaan van Victoria Falls naar Cape Town in 3 week,via Botswana en Namibië! Prachtige ervaring! Heb zelf nog 2 week bij geboekt. Dit heb ik geboekt bij G Adventures. Als je in Cape Town aankomt, kan je een auto huren en naar Hermanus rijden, hier kan je met de boot of zelfs met de Kajak naar de walvissen toe, geweldige ervaring! Succes ermee!

Dit is makelijk in een maand te doen. In wat voor maand ga je augustus? Dan zou ik kiezen voor eerst van Jo’burg naar Vic Falls, Chobe, Okovango delta, Caprivi, Etosha, Skeleton Coast, Namaqau land,dat staat in bloei van eind augustus tot half september, Cape town, Hermanus hier kan je walvissen zien van julie to november. De grootste groep walvissen heb ik gezien bij Simons Town. Uit je verhaal blijkt dat je hoogst waarschijnlijk zelf rijdt ik zou je aan raden om een automaat te nemen. Je hoeft geen 4x4 de wegen zijn redelijk goed berijdbaar behalve Etosha het is te doen met een normale auto.

Geniet die reis Jan

De kans dat je wat ziet is kleiner, maar je kunt ook walvissen zien langs de kust van Namibië (Walvis Bay) van augustus t/m oktober.