Help: Zhangjiajie - Jishou/DeHang - Yangshuo mogelijk?

Ik hoop op advies van een ervaringsdeskundige :-). Op dit moment is het samenstellen van een route aardig gelukt, echter twijfel ik nog over een deel van de reis. Is het haalbaar om Zhangjiajie - Jishou/DeHang - Yangshuo in deze volgorde in de route op te nemen?

Van Zhangjiajie - Jishou gaat een trein, dit zal dus geen problemen opleveren maar dan…

  • Kun je DeHang vanaf Jishou als dagtrip doen, of is een nacht in Dehang noodzakelijk/aan te bevelen?
  • Is het haalbaar om in een dag/nacht van Jishou naar Yangshuo te reizen? Ergens op dit forum las ik dat je van Jishou per bus naar Huaihua kunt reizen en vanaf daar naar Guilin. Het is me nog niet gelukt om een passende route te vinden.
  • Vanaf Guilin naar Yangshuo heb ik wel weer gevonden, dit is goed te doen per bus

Het deel van de route ziet er dan zo uit:

  • Kunming per vliegtuig naar Zhangjiajie (verblijf 4 nachten)
  • Zhangjiajie per trein naar Jishou (verblijf 2 nachten, dagtrip Dehang?)
  • Jishou - Yangshuo Is deze reis goed haalbaar in een dag of nacht?
  • Verblijf Yangshuo 5 nachten

Indien Jushou - Yangshuo niet mogelijk is, dan is dit de alternatieve route:

  • Kunming per vliegtuig naar Zhangjiajie (verblijf 4 nachten)
  • Zhangjiajie pervliegtuig naar Guangzhou (verblijf 2 nachten)
  • Guangzhou - Yangshuo (verblijf 5 nachten)

Ik ben benieuwd naar de mogelijkheden, aanbevelingen en andere adviezen.

Zhangjiajie - Jishou is per trein goed te doen. Ik had destijds een oudere, trage trein met onderweg veel bochten en tunnels.

Voor het treinstation in Jishou is een pleintje waar de bus naar Dehang vertrekt. Dus niet vanaf het busstation.
Kun je prima in een dag doen. Vanaf Dehang kun je wandelen naar een waterval waar je achterlangs kunt lopen. Of de bewoners een show opvoeren in Dehang is afhankelijk van of er groepen (Chinezen) komen. Anders is het erg rustig. Maar wel een verademing wanneer ik zie dat er vaak grote steden in reisschema´s staan.
In Jishou had ik een hotel in de buurt van het treinstation/busstation (geboekt op ctrip).

Jishou - Yangshuo, gaat via Fenghuang (1 uur) en eigenlijk zou je daar dan ook 1 of 2 nachten in moeten plannen.
Het busstation van Jishou zit een stukje ten oosten van het treinstation, de bussen staan op een binnenplein, zoals vaak in China zie je vanaf de voorkant soms nauwelijks dat het een busstation is. De bus naar Fenghuang vertrekt zodra hij vol is.
Het busstation van Fenghuang ligt een stukje buiten de stad op een heuvel. Je hebt een taxi nodig om in de stad te komen. In Fenghuang had ik een hostel met privekamer met eigen badkamer.

Vanaf Fenghuang gaat zo te zien een rechtstreekse bus naar Guilin (7,5 uur).
In Guilin moet je het juiste busstation hebben en dan de express bus naar Yangshou (1,5 uur) nemen. Ik schrijf bewust “het juiste busstation”, want naast het station in het centrum (die moet je hebben) is er een nieuwer busstation aan de rand van de stad.

(Ik heb nog nooit Jishou - Yangshuo gedaan, maar ben wel in alle genoemde plaatsen geweest)

Johan

Kijk ook eens naar de plaats Liuzhou. De treinen van Zhangjiajie rijden via Jishou naar de stad Liuzhou (Liujang) en van daar kan je ook met de trein naar Guilin.

Je kunt dan een slaaptrein van Jishou nemen naar Liuzhou en dan met overstap om circa 11 uur in Guilin zijn.