Help! X-ray voor WHV

Hoi allemaal,

Ik heb besloten op met een WHV voor een jaartje naar Australië te vertrekken, vandaag vol goede moet mijn WHV aangevraagd. Zojuist ging ik even via http://www.immi.gov.au kijken of mijn aanvraag al was aangekomen. Nu zag ik echter dat ik een x-ray moet laten uitvoeren voordat ik goedkeuring kan krijgen!

De enige informatie die er bij staat is de onderstaande (en een verwijsbrief):
'Applicant required to undergo a Chest X-Ray examination (If the applicant has not already undergone a chest X-ray for the purposes of this application, Form 160EH is to be completed for offshore applicants and Form 160A is to be completed for onshore applicants). ’

‘If required, select the Download health forms link or the General Skilled Migration Document Checklist link on Application Status Page to download the relevant health forms for this applicant.’

1. Ik zie nergens deze link staan op mijn status pagina, betekent dit dat dit niet van toepassing is?
  2. Waar vind ik formulier 160EH (formulier 160 vind ik wel)
  3. Kan dit alleen worden gedaan bij de radioloog in Amsterdam of bij elk ziekenhuis van keuze?
  4. Moet ik de uitslag digitaal of per post sturen? En waar naar toe?
  5. Hoelang gaat dit allemaal duren?

Hoe pak ik dit aan?
Iemand ervaring? Tips, sites?

Hey

Als het goed is moet je alleen voor x-ray als je ziek bent geweest of in bepaalde landen woont (dit kan je vinden op de site zelf)

Als je wel voor foto moet dan kan dit idd alleen in Amsterdam aangezien zij geautoriseerd daarvoor zijn en zij jouw gegevens via het internet kunnen versturen.

Het kan ook nog zijn dat je ook in Amsterdam naar de huisarts moet voor verdere keuring. Dit met foto kan totaal rond de 250€ kosten of meer dat weet ik even niet zo uit mijn hoofd.

Als alles doorgestuurd is kan dat rond de 3 maanden duren voordat je wat hoort van Australië. Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Gewoon even goed kijken op de site van Australië.

Via Wereldwijzer app

Inmiddels is mijn visum goedgekeurd, voor iedereen die ook tegen dit probleem aanloopt: geen paniek!
Via de site van het visum moet je een formulier uitprinten, met dit formulier en je paspoort moet je naar een kliniek in Amsterdam. Je hoeft hier geen afspraak voor te maken, van maandag tot en met vrijdag ben je hier welkom. Tegen betaling van €55,- wordt verder alles geregeld, zelf ben ik zo’n 10 minuten in de kliniek geweest. Hier kreeg ik meteen te horen dat het er allemaal prima uitzag, enkele uren later stond op de site dat mijn visum was goedgekeurd.
Ik moest een x-ray laten maken omdat ik langer dan 3 maanden in een tbc-risicogebied ben geweest. (Zuid Afrika)

Hi Steffie,

Wij hebben gisteren te horen gekregen dat we ook beide (vriend en ik) een x-ray moeten laten maken. Nu kunnen we kiezen uit 2 locaties; Een huisartsenpraktijk of het OLVG (Ziekenhuis volgens mij). Waar ben jij toen geweest als ik vragen mag?

Gr. Tamara

En inderdaad! Zoals steffiehermans zegt is er geen reden voor paniek!

Het is echt heel gemakkelijk, wij hadden binnen 2 uur na het maken van de x-rays goedkeuring in onze mailbox! Wij moesten trouwens de foto’s laten maken omdat we 2 jaar geleden 4,5 maand door Azie hebben gereisd. Dit zijn allemaal TBC-risico-landen.