Moet je een X-ray doen als je 3,5 maand in Australie verblijft?

Hallo allemaal,

Ik heb een paar dagen geleden een Working Holiday visum aangevraagd voor Nieuw-Zeeland en ik kreeg de melding dat ik een X-ray moet laten maken. Op de site van de immigratiedienst stond echter dat dat niet hoeft als je minder dan 6 maanden in Nieuw-Zeeland verblijft. Ik ga minder dan 6 maanden en na een telefoontje blijkt dus dat ik geen X-ray voor Nieuw Zeeland hoef te laten maken.

Nu ga ik binnenkort mijn Working Holiday visum aanvragen voor Australie. Ook in Australie verblijf ik minder dan 6 maanden. Op de site kan ik nergens iets vinden of ik dan een X-ray moet laten maken.

Ik ben in de afgelopen 5 jaar 3 maanden in landen verbleven met een verhoogd risico op TB. Mijn vraag is dus eigenlijk: moet ik een X-ray laten maken als ik minder dan 6 maanden in Australie verblijf?

Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt!

Groetjes,

Kiekske

goh wat raar. Voor NZ kan ik het niet zeggen want daar ben ik niet geweest maar toen ik mijn WHV aanvroeg hoefde ik dat niet. Ik heb daar nooit niks van gehoord. Maar misschien heb je aangegeven dat je een ziekte of zo hebt, dan zou het kunnen omdat je dan misschien in het ziekenhuis terecht zou komen. Maar voor zover ik weet is daar je reisverzekering voor en je ziektekosten.

Ik zou het goed uitvragen als ik jou was, want ik heb het ook niet hoeven doen hoor.