In oktober wil ik drie/vier weken op vakantie, met m’n vriendin. Rugzak op en gaan. Maar oktober is qua weer niet de meest gunstige maand. Nu ben ik in de gelukkige omstandigheid dat ik veel van de wereld heb mogen zien. Maar op Suriname na nog niet heel veel van Zuid-Amerika. We willen vooral elke dag in korte broek rondlopen. Maar waar?
Ik zou gezien het weer naar Bolivia en Peru gaan. Argetinie en dan vooral Patagonie is heel
Tof vanaf december. Cambodja etc is tof maar erg toeristisch. Nieuw zeeland is volgens mij heel koud dan.
Frank,
Je zou naar Brazilië kunnen reizen in oktober.
Het is hier dan volop lente en we hebben aangename temperaturen en (afhankelijk van de regio) ook bijna geen regen meer.
Voor specifieke informatie of vragen kan je altijd terecht op de Brazilië-pagina van de Wereldwijzer.
Tropische groet uit Salvador da Bahia,
Ivan
Wij zijn in oktober ook in Vietnam en Cambodja geweest. Zeker een aanrader!
Voor mezelf zou ik kiezen voor Peru. Maar dit is meer omdat ik hier zelf graag naar toe wil.
Op onze site hebben we blogs geschreven over zowel Vietnam als Cambodja.
Vorig jaar de hele vakantie (een week) zon gehad in Schotland. Elke dag met blote armen gelopen. Helaas geen korte broek, die hadden we niet meegenomen, we zouden immers naar Schotland gaan :biggrin:
Zonder twijfel Zuid Amerika , welk land ? maakt niet zoveel uit er is overal zoveel te zien. Mijn persoonlijke voorkeur Argentinie, Chili, Bolivia, Colombia & … naar Cuba in de Casas Particulares rondreizen( is bij de gewone mensen thuis B&B)
Die periode is ideaal om Peru te bezoeken. Nog geen regenseizoen en de grootste drukte van het hoogseizoen is dan voorbij.
Peru is een land dat bovendien veel te bieden heeft: tropische kusten met een heerlijk klimaat, de Amazone met zijn talrijke diersoorten en prachtige flora en dan uiteraard de Andes die boordevol cultuur zit. Een bezoekje aan Machu Picchu mag dan uiteraard niet ontbreken, maar ook zijn er andere hoogtepunten zoals het Titicacameer (hoogste meer ter wereld) en de Colca Canyon (2x zo groot als de Grand Canyon in de US).
Het lijkt mij een luxe probleem eerlijk gezegd kijk je toch even naar het weer in desbetreffende landen? Volg je intuïtie of je gevoel. Jij maakt de reis, niet een ander. En het is overal zo mooi en fijn. Zelf weet ik alles van Jamaica, dus als je daar een paar weken cultuur op wilt snuiven, muziek, watervallen, baaien en stranden en rasta cultuur, low budget of juist lekker luxe, zoek me dan op op inspiringvibes.nl
Fijne reis!