Mijn vriend en ik gaan 4 weken door Argentinie en Brazilie backpacken.We vertrekken 6 februari. Wij beginnen in B.A. waar we 5 dagen blijven. We willen met carnaval (23 t/m 25 feb.) in Rio zijn. Op 6 maart vliegen we terug vanuit Rio. In Brazilie weten we min of meer waar we naartoe willen maar we komen er niet uit in Argentinie. We hebben maar 2 weken in Argentinie dus wil ik een keuze maken uit de volgende bestemmingen: Córdoba, San Luis, Mendoza, San Juan, Tucumán, Santiago del Estero of Salta. Sowieso willen we Iguazu aan doen.
Wij willen het liefst een combi van even rust en authenticiteit, en indrukwekkende natuur met avontuur… Zeg maar… Kortom we weten het echt niet!! Wie kan ons helpen???
ik denk gezien je voorkeuren dan meest aan mendoza of salta, voor de andes.
Mendoza weet ik wat minder van, maar in de omgeving van Salta kun je alles vinden wat je noemt en (veel) meer :-)))) Carnaval vieren kan ook heel aardig in de omgeving van Salta. zie ook hier: http://www.pbase.com/hanskoot
De andere plaatsen vind ik persoonlijk dan toch wat minder interessant. Vanuit tucuman kun je evt ook de andes in, maar is geen eerste keus voor mij.
Je bent wel wat van plan! In ´slechts´ 4 weken tijd van BsAs naar Rio voor het Carnaval met 23 februari, dan heb je, met 5 dagen verblijf in BsAs, slechts 10 dagen over om te reizen naar Rio (meer dan 30 uur per bus tussen de twee steden, Flechabus) én om een omweg te maken, die kan dan niet erg groot zijn. Cordoba ligt op 8 uur van BsAs vandaan en heeft een mooi achterland, maar dan moet je een auto huren om er van te kunnen genieten. Je kunt Cordors bekijken in de Quebrada del Condorito (60km zuid-west na Villa Carloz Paz) of duitse vakwerkhuizen in Villa General Belgrano en nog meer, maar houdt rekening dat afstanden in Ar groot zijn. De stad zelf heb je in één dag wel gedaan. Van Cordoba kun je nog makkelijk naar de watervallen toe, maar ga je meer noordelijker of westelijker, dan wordt of de reistijd langer of heb je minder buskonnekties. Tussen Cordoba en BsAs heb je nog Rosario, maar die stad is niet geweldig, ondanks dat het een van de grootste steden van Ar is. Voor mij geen aanrader.
Als je van Carnaval houd, kun je ook langs gaan bij het plaatsje Gualeguaychú (150km noordelijk van BsAs op route 14, de weg naar de watervallen. Daar hebben ze in de hele maand februari de grootste en spektakulairste Karnavals optochten van Argentinië. Ook een aanrader, vooral als het warm is, is de boottocht van Tigre (Noord-Oost van BsAs, treintje vanaf Retiro)) door de delta van de Rio Parana naar Carmelo in Uruguay (bootkompagnie Cacciola). Die duurt 3,5 uur en je ziet zo ook nog een stukje Uruguay, het land waar vanuit ik je deze mail stuur.
Hierzo wat van mijn tips om je de met je keuze te helpen.
Vriendelijke groet,
Niek Frankenmolen
Fray Bentos
Uruguay.