Help mij aan een doe het zelf cursus Braziliaans

Weet iemand een goede zelfstudie-cursus braziliaans of kan iemand mij hieraan helpen?

Vertrek in September naar Brazil en wil de taal goed beheersen. Heb daar ook tijd om het beter te leren maar wil graag ook een zelfstudie om het leerproces een beetje te versnellen.

Bij voorbaad dank voor uw hulp,

Bart

Dag Bart,

Ik benieuwd of je een doe het zelf cursus gevonden heb, want ik ben zelf ook opzoek

Groet frans

Dag Bart,
Ik benieuwd of je een doe het zelf cursus gevonden heb.

ik ben zelf ook opzoek. Ik ga in November in Brazilie wonen

Groet frans

De eerste hulp in het portugees kun je hier vinden. Ik denk dat je dit al wel onder de knie hebt. Maar voor degene die het nog handig vinden.
http://www.sonia-portuguese.com/text/phrases.htm#Some%20useful%20sentences

Zo’n doe het zelf cursus vindt ik ook erg handig… Iemand?

Ik heb denk ik zo’n 4 verschillende portugeese (braziliaanse) cursussen gedaan deze is zonder meer het beste: http://www.pimsleur.nl/
Pimsleur is een audio cursus en omdat het in brasillie veel op uitspraak vastloopt raad ik die aan. Zelf heb ik in Brasillie gewoond en uiteindelijk is simpele woorden in juiste uitspraak genoeg om je mee te redden. Brasillianen spreken vaak alleen hun eigentaal en vaak overigens vaak niet eens correct(de Universiteit studenten uitgezonderd). Overigens is iedereen wel erg gemotiveerd om te praten ook al verstaan ze je niet goed. Pimsleur is een leuke start in eenvoudige conversaties en je leert de uitspraak neem een woordenboek in je achterzak en je komt er redelijkheid (autohuren incl verzekering hotel regelen etc). Overigens leer je de rest vanzelf door gewoon met mensen te praten. Als je italiaans spreekt helpt dat enorm. Ik heb mensen ontmoet die met italiaans het meeste wel voor elkaar kregen (zonder cursus of woordenboek).

Ik ben het eens met mvdbrand. Pimsleur is een excellente cursus :slight_smile:
De cursus die ik heb bestaat uit 3 delen van elk 30 lessen. Voordat ik afgelopen zomer naar Brasil ging heb ik zo’n 40 lessen gevolgd. Aangezien ik redelijk goed Spaans spreek kon ik behoorlijk goed uit de voeten aldaar. De eerste week nog wat onwennig maar na een paar weken verstond ik zo’n 80 %! Het is ook een leuke cursus om te doen alleen raad ik je wel aan om er een goed woordenboek bij te kopen.
Dus als je Spaans spreekt helpt dat ook enorm. Wellicht is het anders een stuk moeilijker. Succes!