taal

Ik woon in Groningen en wil graag Portugees leren. Iemand die mij kan helpen hiermee?

:dag: Josien

Met een tip voor lessen kan ik je niet helpen, wel met een site met video’s uit Brazilië met de uitgeschreven teksten erbij, zodat je kunt luisteren en lezen tegelijk. Heel veel verschillende onderwerpen (menu bovenaan).

Succes!

Hallo Jo,

Ik volg momenteel Braziliaans - Portugese les via Avenida Brasil … Zij hebben ook een locatie in Groningen volgens mij … Goedkoop, leerzaam en leuk !

Ik heb het via de Volksuniversiteit gedaan.

Nee want mijn lessen waren in Amsterdam. Ik zou wel opletten dat je echt Braziliaans Portugees leert want de uitspraak verschilt best sterk van het Portugees van Portugal. (Braziliaans is mooier!)

bedankt voor de reacties! hier kan ik wel wat mee! :slight_smile:

Avenida Brasil heb ik ook gedaan. Was vooral gezellig, maar zo goedkoop vond ik het nu ook weer niet. De zogenaamde boeken waren gekopieerde vellen papier. Heb er wel iets hulp van gehad qua uitspraak maar zelf leer je het meest door met brazilianen te communiceren. Pimsleur braziliaans portugees vond ik overigens ook super handig om dingen te leren. MP3 cursus vanuit het engels. Succes.

Gekopieerde vellen Papier ? Ik had toch echt een boek (eigen product) en een gratis DVD voordat ik begon.

Ik niet. Ik heb in 2008 geloof ik dat het was die cursus in Eindhoven gedaan en daar kreeg je een klapper met gekopieerde vellen uit het boek van avenida brasil. De cds waren wit met daarop avenida brasil geprint. Dus geen origineel spul. Wellicht dat ze dat nu veranderd hebben?

Haha, dat van die DVD is nog steeds zo, echter gebruiken ze nu wel echte lesboeken in ieder geval :slight_smile: