Portugese les, omg. Groningen

Wij zijn 4 volwassenenen zie graag Portugees willen leren, wie kan ons helpen? Omgeving of stad Groningen. uiteraard tegen vergoeding.

Hallo Ina,

Ik ben Portuges en heb vaak les gegeven. Wat willen jullie leren? conversatie? leren lezen? Lezen schrijven?
Ik hoor graag van je.
groet,
Belinha

sorry zijn inmiddels voorzien. bedankt.

Hallo, wij willen ook graag de Portugese taal leren. Wij zitten in de omgeving Stadskanaal, zou dit voor jou ook een optie kunnen zijn?
Groet, Gerda

Hallo Belinha, wij zijn op zoek naar iemand die ons de Portugese taal kan leren spreken.
Graag wat informatie over wat je ons kunt bieden.
Reci.

Hoi,
Ik wil vanaf september graag portugees studeren (in Groningen). weet iemand ook of dit mogelijk is?

Hoi
Ik zoek Portugese les ook …

De volksuniversiteiten geven vaak Portugeze les. Deze beginnen om het half jaar! Ik heb het een half jaar gevolgd voordat ik naar Portugal verhuisde en het is goed te doen! Alleen wel jammer dat het 1x in de week is.

In Portugal zelf worden verschillende cursussen aangeboden die je ook in 2 weken kan volgen. Na de lessen bieden ze verschillende tripjes aan om de stad te leren kennen. Is ook leuk om een keer te doen na een basiscursus om je uitspraak te verbeteren!

1 like

Hoi,
Bedankt voor de tip…
maar dit jaar doen ze het niet…

Maar, woon jij nu in Portugal?
Is it mooi ? valt het daar?

Groetjes Jimmy

Ja ik woon nu voor 1.5 jaar in Portugal, omgeving lissabon en moet je eerlijk zeggen dat spreken me nog niet zo goed afgaat maar verstaan wel. Ik werk momenteel fulltime bij een callcenter dat ook Nederlandse projecten heeft dus veel Portugees spreken doe je dan niet!! Maar er zijn hier veel cursussen speciaal voor mensen die voor 2 weken of langer naar Portugal komen. Maar ook voor mensen die in Portugal komen werken zijn er veel avondcursussen te vinden!

Zelf vind ik het hier echt geweldig! Salarissen zijn natuurlijk altijd lager dan in NL en het verbaast me nog steeds dat veel producten in de supermarkten duurder zij dan in NL maar ik voel me hier veel meer relaxed en mensen zijn heel erg open! En het is hier inmiddels 30 graden dus niets te klagen!!! :wink:

ahhh
Mooie
Een paar jaar geleden bezocht ik het voor 6 weken …
Ik weet dat er meer leven en te doen in Lissaboa dan hier

Het is leuke dat u kunt Nederland articlen (eeten) en goederen in de Liedl kopen…

hoeveel is er het gemiddelde salaris daar?

Hangt heel erg van het werk af… de basisbaantjes zoals in een restaurant of in een winkel betalen gauw het minimumloon van ongeveer Eur. 460,-. Ik durf niet te zeggen of hier nog lunchgeld of iets bovenop komt.

Zelf werk ik in een callcenter met meerdere talen. Je krijgt hier betaald op basis van welke talen je kunt. Zo krijgen Nederlanders ongeveer Eur. 600. Daarbovenop komt nog ong. Eur. 100 lunchgeld en als je fulltmine werkt en je bonus haald nog eens Eur. 120 extra. De belastingen zijn lager dan in NL dus je behoudt ook bijna je gehele salaris!

Groot nadeel is wel het uur dat je krijgt voor je lunchpauze. Werkdagen zijn daardoor 9 uur i.p.v 8 uur. Maar dit is niet bij ieder bedrijf! En het openbaar vervoer in de stad is erg goed te doen!

Waooo…
interessant om een eigen bedrijf te beginnen …

Ben je de ene in de presentatie film?

Ja nog rood van de koorts maar ja dat ben ik haha

leuke plek om te werken …

is het aanbod nog geldig wil ook graag portugees leren wim

Ik woon ook in de buurt van de stad Groningen en wil heeeeel graag Portugees leren! En dan het liefst Braziliaans Portugees.
Wie kan mij informatie geven?!

Groet!

Josien

Bent u op zoek naar een cursus Braziliaans Portugees? In Groningen kunt u Portugese les volgen in kleine groepen van 3 personen door een ervaren lerares die zelf 14 jaar in São Paulo heeft gewoond.
www.portugees.nu/