wie o wie heeft er tips om op een leuke plek portugees te leren in Brazilie

Haai,

Wie o wie heeft er tips voor een leuke plek in brazilie om portugees te leren in Brazilie???
Ik ga ergens in September die kan op om in Oktober een half jaar op een vrijwilligersproject te gaan werken. Ik wilde eerst een week of 5 ergens in Brazilie een cursus portugees gaan doen, en een beetje vakantie te vieren. Ik wil niet in een grote stad zitten maar er moet wel wat te beleven zijn in de vorm van buitensporten of strand.

Ik heb wel in midden- amerika gereisd en daar kon je bijna op iedere hoek van de straat een taalcursus doen maar ik weet niet of dit ook in Brazilie het geval is?

Ik ben heel erg benieuwd naar jullie ideeen??!!

Groetjes Juliette

Ik heb alleen een aanrader in rio, wat wel een grote stad is… http://www.casadocaminho-languagecentre.org/

Ik heb zelf Portugees geleerd in Brasilia bij UNB (www.neppe.unb.br) het voordeel is dat het bijzonder goedkoop is, iets meer dan 300 brl per semester. Het nadeel van Brasilia is dat alle overige kosten (zeker als je in plano piloto, lees: centrum) woont aan de hoge kant zijn. Een voordeel is dat bijna niemand die hier woont ook echt hier geboren is én dat alle ambassades hier zijn. Het is makkelijker socializen hier…

Goeie dag,
Ik wil iedereen hier aanraden om Portugees gratis en op een leuke manier te leren op “Livemocha”. Is een steengoede site waar je je gratis registreert en waar je ook daadwerkelijk Portugees leert. Hieronder de link naar deze site.
PS. Ik ben geen reclame maker!
Veel plezier en veel succes!

Heyhey,

Ik heb afgelopen augustus les gevolgd in São Paulo, bij Wunderwelt A (www.wunderwelt-A.com.br). Hier heb ik echt heel veel geleerd, en ze hebben leuke docenten en methodes van les geven! Het is een gezellige school, die voelt als een soort familie. Elke week worden er ook excursies buiten de lessen georganiseerd die heel leuk en ook leerzaam zijn. Ik heb er echt een super tijd gehad :slight_smile: