Nederlands leren voor Braziliaan

Nu heb ik al eens via dit forum tips gevonden om Braziliaans-Portugees te leren, waaronder verschillende websites en zelfs een hele cursus die te downloaden was via torrent.
Nu heb ik een Braziliaanse vriend die graag zoiets wil om wat woordjes Nederlands te leren.
Weet iemand via het internet leuke gratis taalcursussen, het liefst met audiofragmenten waarbij je het na moet zeggen etc.
Maar naast dat zijn ook alle tekst bestanden/sites van harte welkom.

Bedankt!

Deze website heeft veel te bieden: 2bdutch. De website is ook beschikbaar in het Portugees. De meeste videofragmenten zijn voorzien van Portugese ondertiteling, dus dat vergemakkelijkt het leerproces. Succes!

Om de ondertiteling te activeren:
[ol]
[li]Kies een video
[/li][li]Klik op afspelen
[/li][li]Klik op “CC” (achter de afspeelbalk)
[/li][li]Selecteer Portugees (indien beschikbaar)
[/li][li]Herstart eventueel de video
[/li][/ol]

Hier is het nodige te vinden op het gebied van Nederlands leren voor Brazilianen.

(Van een site voor Brazilianen in Nederland.)

1 like

Anki downloaden

Van hetzelfde Pimsleur bestaat ook een nederlandse versie (weliswaar uitgaande van engels als basistaal) ook te vinden via torrents :wink:

goede tip !
dit kan heel wat braziliaanse partners hier in Brazilië een handig stuk op weg helpen
althans toch wat nederlanders betreft, voor vlamingen zal het misschien iets moeilijker liggen

dankje Bert :wink:

Een soortgelijke methode is Roseta Stone. Het is interactiever dan Pimsleur, wat in essentie een audio-only-cursus is. Met Roseta Stone oefent u zowel lezen als schrijven als spreken. Een goede headset met microfoon is vereist. De Roseta Stone software is echter niet goedkoop, of u zult creatief moeten zijn met het internet.

Mij werd ooit deze site aangeraden waar je kunt oefenen met mensen uit het land waarvan je de taal wilt leren. Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd.

1 like

Livemocha heb ik ook gedaan. Is wel leuk voor erbij. Verder Pimsleur ook hele goede ervaringen mee, maar dan moet je engels wel goed zijn.

Verder een tip, laat hem Nederlands met jou mailen. Heb ik op die manier ook zo gedaan. Ik heb portugees zelf geleerd door met mensen te chatten die geen woord engels spreken. Dan moet je wel. In het begin is het lastig en traag, maar na verloop ga je steeds meer woorden en fouten onthouden dat het vanzelf beter gaat.

Zou hier nogmaals de site Livemocha aanraden. Gratis en goed.
http://livemocha.com:dag:

Livemocha is veel aan veranderd de laatste maanden. Ik vind het waardeloos geworden. Eerst was het geweldig, nu niet meer.

Ieder zijn gedacht sportgirl , maar ik ben Braziliaans Portugees aan het leren op Livemocha en ik vind het uiterst leerzaam. Ik wil je ook zeggen dat ik hogere studies Talen heb gedaan.
Groetjes>>>

Ik heb het zelf ook in het begin gedaan, maar de laatste keer dat ik in logde moest je overal credits voor inleveren.
Voorheen werkte het prima. Vind het nu super irritant.
Net gekeken, maar dat credit systeem is er nog steeds. ZIt je snel aan het limiet zeg maar? Of moet je ineens gaan betalen?

sportgirl ,
Ik ben nu ongeveer acht maanden bezig op “Livemocha” en tot nu toe heb ik nog geen euro betaald. Het komt erop aan om anderen een handje te helpen met jou taal, zodanig dat je zoveel mogelijk munten verdiend zodat je de volgende lessen kunt volgen.