Een paar maanden geleden ben ik naar Bulgarije geweest. Wat ik altijd doe als ik in het buitenland ben, is een bezoekje brengen aan een supermarkt. Altijd leuk om te zien wat er in de supermarkten te koop is. Op het ogenblik ben ik druk met taarten maken, dus was erg nieuwsgierig wat er in Bulgarije daarvoor te koop is. Ik heb een aantal pakjes, met wat ik dacht dat het botercrème is, gekocht. De gebruiksaanwijzing was natuurlijk in het Bulgaars, maar ik dacht het wel te kunnen vertalen met een online woordenboek. Maar helaas het gaat mij niet lukken.
Wie o wie kan mij helpen?
Sorry dat ik zo laat reageer, ik was een paar dagen weg.
Wat ontzettend aardig dat je mij wil helpen. Ik heb de pakjes inmiddels gescand en wil ze je graag toesturen. Hoe kan ik dat het beste doen?
taat1. Slagroom crème
Bereidingswijze:
Giet in een diepe schaal 200 ml. koud water of koude melk. Voeg de inhoud van van de verpakking toe en mix het 5 min. met de mixer. De bekomen slagroom kan gebruikt worden als vulling of versiering van taarten, rolcakes, eclairs, fruitsalades en andere patisserie.
taart 2. Witte taartcrème.
Bereidingswijze: 1.Het poeder in een diepe kom doen en met 150 ml koud water overgieten.
2. 2-3 min mixen met de mixer.
3. De crème is klaar voor gebruik na 15-20 min.
Kan meteen gebruikt worden of als vulling voor taarten.
ONZE VOORSTEL: Taart met frambozen en (\blauwe) bosbessen. Snij in twee en kant en klare taartbodem. Leg de onderste deel op een taartschotel en bestrijk overvloedig met de taartcrème, waarin wij van vooraf ganse frambozen en (blauwe)bosbessen toegevoegd hebben. Bedek met de andere taartbodem en bestrijk de ganse taart met de rest van de crème. Versieren naar wens (smaak).
taart 3. Droge witte slagroom
Bereidingswijze:
Giet in een diepe schaal (met inhoud van 1 liter) 150 ml. koude melk. Voeg langzaam de inhoud van van de verpakking toe terwijl je met de mixer (hoge toeren=snel) mixt gedurende 5 à 6 minuten. De bekomen mengsel kan meteen genuttigd worden als crème of kan gebruikt worden als vulling/versiering voor taarten, rolcakes, fruitsalades en andere.
Taart 4. Droge slagroom met chocolade(smaak)
Bereidingswijze: Dezelfde als taart 3.
Giet in een diepe schaal (met inhoud van 1 liter) 150 ml. koude melk. Voeg langzaam de inhoud van van de verpakking toe terwijl je met de mixer (hoge toeren=snel) mixt gedurende 5 à 6 minuten. De bekomen mengsel kan meteen genuttigd worden als crème of kan gebruikt worden als vulling/versiering voor taarten, rolcakes, fruitsalades en andere.
Jeetje wat een snelle service zeg. Het is me helemaal duidelijk. Ik ga het voor volgend weekend uitproberen want dan moet ik taarten maken. Ik laat van me horen.
Nog een keer hartelijk bedankt voor alle moeite. Super!!!
Sorry dat ik zo laat reageer, maar ik ben vorige week aan mijn rug geholpen en mag niet zo lang zitten, dus achter de compu ging ook niet zo makkelijk.
Ik heb de room geprobeerd te maken, maak het is helaas niet gelukt.
Ik ben volgens de gebruiksaanwijzing aan de slag gegaan, maar het werd niet dik. Het was maar een ietsje dikker dan melk. Vervolgens heb ik het in de koelkast gezet, maar het werd nog steeds niet dik.
Helaas niet te gebruiken voor mijn taarten.
Maar i.i.g. alsnog hartelijk bedankt voor alle moeite.
Hallo Ronad!
Hopelijk gaat het nu beter met je!
Spijtig dat het niet gelukt is, maar weet je, ik koop zo goed als nooit van die zo gezegd “gebruiksklare” producten. Mijn ervaring is nooit echt heel positief geweest. Ik vind het ook veel lekkerder wanneer ik het zelf maak.
Soms zijn er ook goede producten, maar dat moet je van vooraf weten (en misschien toch een beetje geluk hebben). Benieuw hoe het met de andere zal aflopen:
Groetjes,