Help, hoe pakken we het aan!?

Beste allemaal,

In juni 2012 willen wij met 2 personen naar Maleisië. We hebben al veel gelezen en in reisgidsen gekeken voor het samenstellen van onze reis. Maar via de reisorganisatie is het toch wel erg duur. Met wat rondneuzen kun je al snel geld besparen, maar nu weten we niet goed hoe we dit aan moeten pakken.

We willen vliegen op KL en zo ie zo Taman Negara en Cameron Highlands bezoeken. Daarna willen we een strandverlenging doen op Langkawi.

Hoe kunnen we dit nu het beste aanpakken? We zien door de bomen het bos niet meer!

Om zoveel mogelijk geld te besparen zou ik in ieder geval de site van MAS/Emirates in de gaten houden en zo snel mogelijk boeken als je een gunstig tarief hebt (volgens mij heeft Emirates nu mooie aanbiedingen).

Verder zijn er heel veel mogelijkheden om de rest van de reis te doen. Je kunt een auto huren de tocht vanaf KL zelf rijden en dan vanaf Langkawi terug vliegen naar KL. Ik heb zelf geen ervaring met deze specifieke reis, maar weet wel dat er veel mogelijkheden zijn om dit zelf te regelen.

Oké, bedankt voor deze tip!

Zijn er ook mogelijkheden om losse excursies (Taman Negara / Cameron Highlands) vanuit Nederland te regelen? Of is het beter om dit daar lokaal te doen? We vinden het fijn als er al iets vast staat zodat we daar niet al te moeilijk hoeven te doen.

Wij zijn afgelopen zomer geweest, en hebben vanuit Nederland de accomodatie en vervoer geregeld, de excursies ter plekke. Vervoer kun je ook goed ter plekke regelen. Maar ik vind het zelf fijn dat ik tijdens de vakantie nog niet alles hoef te regelen, maar dat is ook persoonlijk.
Vervoer vanuit KL naar Taman Negara en CH heb ik bij NKS Hotel&Travel gereserveerd.
In CH zijn we bij fathers questhouse geweest, een aanrader, en daar kun je excursies en vervoer regelen.
Wij zijn op de perhentians island geweest, dit vonden wij geweldig. Verder kun je ook goed binnenlandse vluchten boeken bij air asia . Succes ermee, en als je nog vragen hebt, stel ze gerust. groeten Sabine

KLM heeft momenteel ook goede aanbiedingen. Als je heel goedkoop wilt vliegen is Emirates inderdaad een goede. De vluchten van KLM zijn wat vriendelijker voor de jetlag.

Tegenwoordig is bijna alles online te boeken, vooral via Tripadvisor kun je erg goede accommodaties vinden.

Een uitstapje (dagtrip met overnachting) naar Melaka is ook een aanrader. Als je nog tijd overhoudt zijn Penang en Ipoh ook erg mooi om te bezoeken.

Veel plezier met boeken!

Pauline

Bij vertrek in Juni 2012 heeft Malaysia Airlines leuke tarieven, retour AMS-KUL voor ongeveer 577€

Gr. Frank