Ik ben van plan om in mijn 5de jaar Havo een High School Year te doen in de VS.
Nou omdat allemaal uit te gaan leggen lijkt me ook niks, maar je kan dus kiezen tussen 2 dingen.
De volle 7000 Euro betalen
Beurs
En aangezien mijn familie niet de rijkste is is nummer 1 geen optie.
Nou is mijn vraag waar je moet aan voldoen om een beurs te krijgen.
Nou staat op de site;
Motivatie
Op alle academische vakken minstens een 6
Financiële situatie
Tot nu toe voldoe ik aan alle 3 criteria, maar weten jullie misschien wat er ECHT toedoet om een beurs te krijgen?
Kijk eens bij de diverse uitwisselingsorganisaties zoals:
AFS (American Field Service)
YFU etc.
Let wel: een beurs is een vrij onbekend iets in Nederland (alhoewel ze er wel steeds meer komen), dus het kan lastig zijn een beurs te vinden en dan ook te krijgen, of in ieder geval voor high school.
Jij geeft aan dat jij je Havo 5 jaar in de USA wil gaan doen. Je kunt best tussen H4 en H5 naar het buitenland (ik raad het je echter niet aan. Ik ben 3x langere tijd weggeweest (waaronder 1 jaar op uitwisseling) en elke keer was het weer een crime om de studie weer op te pakken), maar je kunt het niet doen ipv Havo 5, nou ja, je rondt dan gewoon je havo niet af, dus zonder diploma van school. Helaas is het - voor zover mij bekend - nog niet mogelijk om een jaartje high school te doen ipv een regulier schooljaar hier in Nederland en al helemaal niet de examenklas.
Na Havo 5 mag je nog gewoon naar de USA (tenzij je bent blijven zitten, dan zit je aan het max. aantal jaren onderwijs en zijn er minder plaatsen beschikbaar).