Studiebeurs programma - Amerika

Studenten die graag naar Amerika willen om te studeren, maar tegen de hoge kosten aanlopen van de studies in Amerika hebben nu een extra optie.

Via goede contacten in Amerika kan Study Globe sinds dit jaar studenten helpen met een studiebeurs in Amerika.

De beurs is een gift en word gegeven als een korting op je studie die geld voor je gehele studie periode.

Wil je meer weten, of kijken of deze beurs ook voor jou interesant kan zijn? Neem dan contact met ons op of kijken op onze website voor meer informatie!

Groetjes,

Study Globe
www.study-globe.com

Niet om (te) cynisch te zijn, maar een organisatie die garandeert dat je een studiebeurs aangeboden krijgt aan een Amerikaanse universiteit, kan ik niet serieus nemen. Zeker niet als ze ‘maar’ om $3.000 vragen voor hun inspanningen.

Ten eerste zul je toch echt betere cijfers moeten hebben dan een 6,5, studiebeurzen zijn in de VS voorbehouden aan de betere studenten (of iemand die iets bijzonders doet. Onze zoon, Amerikaan, kreeg bijvoorbeeld de helft van zijn collegegeld als gift bij Carnegie Mellon University, omdat hij iets bijzonders deed: de technische kant van het theater. Iedereen wil acteur/actrice of regisseur worden, maar weinig mensen willen decorbouw en alles wat daarbij komt, doen. En die mensen zijn natuurlijk ook nodig, vandaar).

Plus het bedrijf ‘vergeet’ te zeggen, dat een opleiding aan een goede universiteit heel wat meer kan kosten dan $40.000 collegeld, er komt daar immers nog kamerhuur bij, kosten voor boeken en je moet af en toe ook wat eten, op een lege maag is het slecht studeren.

Studeren in de VS is mooi, maar ik zou eens bij Fullbright (geeft echte beurzen) en andere organisaties gaan kijken voordat je in zee gaat met een bedrijf dat veel belooft, maar zo te zien weinig waar zal kunnen maken.

Ik kan het natuurlijk mis hebben en ik zou graag ervaringen zien van mensen die positieve ervaringen hebben met Study-Globe. Maar tot dan heb ik, als cynisch journalist-in-ruste, zo mijn twijfels.

Beste Bennogr,

Bedankt voor uw reactie, uw toonzetting is zeer teleurstellend en uw “conclusies” zijn erg voorbarig te noemen maar graag informeer ik u verder.

Zoals u kunt nalezen bieden wij iedereen de mogelijkheid voor beurzen. Daarbij is het zo dat indien wij geen beurzen kunnen bieden, de student natuurlijk niet hoeft te betalen. Daarbij is het dus zo dat een student nooit betaalt als zij geen beurs kunnen vinden, dus mochten wij zoals u stelt, “niets waar kunnen maken” dan wordt daar ook niet voor betaald. Vooraf bepalen wij dan ook vanuit het profiel en de interesses van de student of wij deze verder kunnen helpen met een goede beurs en dit is niet voor iedereen weggelegd. Ook bepalen de cijfers en motivatie onder andere de mogelijkheden voor de student.

Daarbij is een beurs een tegemoetkoming aan de student en wordt hierbij ook direct rekening gehouden met de accommodatie en maaltijden op locatie. dat deze kosten naast het studiegeld erbij horen is ook in Nederland zo waar studeren overigens op een lege maag hetzelfde slechte studieresultaat behalen als in Amerika. Dat deze kosten erbij komt is natuurlijk logisch en dit komt dan ook allemaal uitgebreid aan bod bij het gratis informerende intake gesprek voor de student.

Verder zijn er in Amerika veel universiteiten die veel waarde hechten aan diversiteit binnen de universiteit en internationalisering. Deze kijken dan ook graag case by case naar de mogelijkheden om meer internationale studenten binnen te halen. Deze mogelijkheden zijn er inderdaad niet voor bijvoorbeeld uw zoon die Amerikaans is. De beursmogelijkheden kunnen dan ook erg verschillen per student. Daarnaast informeren wij studenten ook over andere beursprogramma’s zoals het Fullbright programma maar deze zijn nu eenmaal moeilijker te verkrijgen, voor veel studenten niet weggelegd en beperkter beschikbaar.

Ook bieden wij gratis ondersteuning voor studenten die willen studeren in het buitenland met ondersteuning van inschrijving en visum procedures. Waarbij ook gekeken word naar de mogelijkheden van beurzen waarop zij eventueel recht kunnen hebben.

Groeten,

Study Globe
www.study-globe.com

Dank voor de aanvulling. Maar ik blijf waarschuwen om voorzichtig te zijn. Amerikaanse universiteiten kijken naar de cijfers van een potentieel student, vooral die van buitenlandse studenten (en 6,5 gemiddeld is echt niet genoeg!), plus wat een student zoal in zijn/haar vrije tijd gedaan heeft (vrijwilligerswerk, redactie van de schoolkrant en zo).

Bovendien: anders dan in Nederland, een studiebeurs in de VS is niet iets waar je ‘recht’ op hebt, het is een gunst.

Zoals Ronald Reagan vaak riep: trust but verify. En mijn toevoeging: een studie in de VS is een groot goed en kan letterlijk je leven veranderen. Maar verkijk je niet op Amerika! ZO makkelijk is het hier allemaal niet.