Heb op dit moment, een meisje uit Nederland, bij mij in huis wonen, ze is 25 jaar heeft in Nederland, gewerkt, in de gehandicaptenzorg, en heeft vorige maand gesolliciteerd, bij een inrichting, in Kusadasi, en kon daar komen werken, als haar papieren en diploma,s gelegaliseerd waren, de inrichting zou hier voor zorgen, en vol geode moed, is het meisje, naar Kusadasi, gekomen, om hier te aan wonen, en werken.Nu, is ze vandaag, naar de inrichting, gegaan, en daar vertelde men, dat ze naar Ankara, moest om haar diploma,s te laten registreren. ook had ze en appartement, gevonden, en we zijn, hier samen, gaan kijken, maar in die kamer, zou jeje hond, nog niet te slapen willen leggen, alles kapot, en heel erg smerig, nu zit het meisje, hier bij mij thuis,te huilen, en nu is mijn dringende vraag, wie kan, ons helpen?
Ferrit,een vaag verhaal…het enige wat ik je kan adviseren…ga naar de plaatselijke politie,vergeet Ankara,leg het daar nog eens uit.
Ze spreken engels.
Beankt, voor hetantwoord, alleen de vraag is eigenlijk, het meisje heft gelegaliseerde diploma,s uit Nederland, en de stichting waar ze hier wil gaan werken, vertelde, dat ze naar Ankara moest, naar de hoofdvestiging van de tichting, om daar een stempel te laten zetten, op haar diploma,s nu hoordeik ook, en dat is eigenlijk de vraag, kan dit ook in Aydin, want, naar Ankara, is toch ook weer 12 uurin de bus ziten, en het zoujammer zijn, als je in Ankara, aankomt, en ze vertellen daar, dit hat ook in Aydin kunnen gebeuren
Hier meer over de legalisatie van diploma’s: http://turkije.nlambassade.org/producten-en-diensten/consular-services/legalisatie-van-documenten/legalisatie-van-diplomas.html
En: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/legalisatie-van-documenten/legalisatie-van-diploma-s
Het lijkt me raadzaam om eerst uit te zoeken wat op haar van toepassing is. Ze kan zelf de pagina’s doornemen en anders altijd nog eerst contact opnemen met de ambassade.
Heel erg bedankt, ze kan de formulieren op internet vinden, van de yok, Ankara, in ieder geval bedankt, voor je mailtje