Hellup!

HOI HOI!

Ik hen net een tickets geboekt naar Australie enkele reis via tix.nl:vak01:>>>
Kan dat zomaar?
Ik bedoel kom je Australie gewoon in met een enkele ticket?
Ik nam eigenlijk aanvan wel omdat je naar mijn mening anders de ticket ook nietkunt boeken… Hoor net van allerlei mensen allemaal enge verhalen.
Kan iemand mij misschien vertellen hoe dat werkt?
Moet je kunnen aantonen wat je komt doen of waar je heen gaat ofzo?
Want we hebben namelijk totaal geen plannen en willen daar gewoon een tijd reizen en werken:wereld::foto:, en dan misschien nog door naar indonesie of nieuw zeeland.

Hoop dat iemand me kan helpen…
:dag:

Groetjes,

myriam

Hoi Myriam,

Wel een beetje gek dat je dat vraagt ná je de tickets geboekt hebt. :wink:
Heb zelf ook een enkele reis geboekt via Tix.nl, en ik zie bij de douane wel of ze er wat van zeggen of niet. Zorg gewoon dat je genoeg geld hebt om het land weer te verlaten als ze er eventueel om vragen. Verder is het no problemo. :slight_smile:

Met een WHV kun je met een single ticket het land inkomen zolang je geloof $5000 op je bankrekening hebt staan. Ik ben ook met een enkeltje naar Australië gevlogen, was geen enkel probleem.

die A$5000,-- is omgerekend een kleine € 4200,–

dus best wel veel geld

Maar heb je wel nodig als je naar Oz gaat. Alles is hier nl verschrikkelijk duur!

Hallo,

ik heb nog niet gelezen wat voor visum Myriam heeft. Daar zal wellicht veel van afhangen.

Overigens, weet Tix niet hoe het zit?

Ik zou even contact opnemen met immigration: www.immi.gov.au
Die kunnen ook het geldbedrag bevestigen of het juiste bedrag noemen.
Bellen kan ook, als je geen enorme contactformulieren wilt invullen. Het loopt via Berlijn: +49 692 2223 9958
Hier de link naar alle Europese contacten:
http://www.immi.gov.au/contacts/overseas/u/united-kingdom/esc.htm

En Annemiek, je zegt wel zo leuk: ‘zorg dat je genoeg geld hebt om het land weer te verlaten’, leuke reis maak je dan. Als ze je niet toelaten in het ergste geval een nachtje op het vliegveld, dan de eerste de beste vlucht het land weer uit. En dat om later de kunnen zeggen ‘Oh, ik ben ook nog in Australië geweest’. Maar voor jou is dat kennelijk ‘no problemo’.

PS. Nog even dit, Myriam, wil je in dit topic ook nog even melden hoe het is afgelopen, ook qua geldbedrag. Dat is handig voor ons en anderen.

Hoi Willem,

Vorig jaar heb ik ook 3 maanden door Australië & Nieuw Zeeland gereisd, ik reis wel vaker, ben een zelfverzekerde jonge vrouw van 19 jaar, dus mijn ‘‘no problemo’’ komt misschien verkeerd over, maar dat is mijn ‘‘taalgebruik’’. :slight_smile:

Ook even voor de duidelijkheid, met;
Zorg gewoon dat je genoeg geld hebt om het land weer te verlaten als ze er eventueel om vragen.
bedoel ik, dat je met een enkel vliegticket het land in mag, zo lang je over een bepaald bedrag beschikt om rond te kunnen komen in Australië, én het land weer te verlaten. Ik bedoel niet dat je genoeg geld moet hebben om bij de douane weer naar huis gestuurd te worden.
Je begrijpt me verkeerd. :slight_smile:

Annemiek

De dag, het moment van de dag en de luchthaven kunnen van invloed zijn. En de man/vrouw van de douane/immigratie. Of het extra druk of juist wat rustiger is.
Ik heb maar eens gegoogeld op ‘entering Australia on a one way ticket’. Heel veel hits en heel veel verschillende reacties. Kijk maar eens. En als je je er niet voldoende prettig bij voelt eve zou ik gewoon via www.immi.gov.au of telefonisch even duidelijkheid proberen te krijgen. Zoals ze daar veel zeggen:
better safe than sorry.
Annemiek, heb je Border Security gevolgd? Mooi programma. Daar zag je allerhande voorbeelden van wat er kan gebeuren.

Beetje moeilijk te missen he, elke dag op Veronica.
Als jij het ook vaak genoeg kijkt heb je vast ook gezien dat de mensen die er uit worden gepikt, die bijvoorbeeld een enkel vliegticket heb & een WHV hebben, ook meestal iets te verbergen hebben.

Maar hier laat ik het bij, beetje onnodig dit.

Dit had ik vanochtend al gepost, alleen bij een verkeerd onderwerp. Vandaar toch nog even hier. Het onderschrijft jouw verhaal grotendeels Annemiek.

Nog even dit. Van de website van de Australische ambassade in Berlijn.

Do I need a return ticket?
If you enter Australia on a one way ticket you may be asked by Australian
Immigration authorities on arrival at the airport as to what your plans are for
departing Australia. You would need to explain your intentions to the officer
and the officer needs to be satisfied that you do not intend to stay beyond the
period which your visa allows. While not a mandatory requirement, you may
wish to carry a copy of your bank statement to demonstrate you have
sufficient funds to purchase an airline ticket out of Australia.

What is meant by having adequate funds when entering Australia?
This is the financial requirement which must be met in order to be granted a
Working Holiday visa. The amount equals 5000 AUD, which converts to
approximately 3000 Euros.

How do I prove I meet the financial requirement?
Please carry a print out of your bank account statement which demonstrates
you have approximately the equivalent of 5000 AUD. If you do not hold
a return flight ticket, you should be able to show the additional funds
accordingly.

hier de link naar de pagina: http://www.germany.embassy.gov.au/beln/whm_faq.html

Lijkt uiteindelijk nog wel mee te vallen.