Enkele ticket of retour

Hallo allemaal,
ik ben van plan om aankomende Juni, Juli te gaan backpacken in Australië voor minimaal een half jaar maar ik zit een beetje met wat ik het beste kan doen met mijn ticket.

Een enkel ticket lijkt me fijn aangezien ik dan nergens aan vast zit qua retour datum en locatie van de terugvlucht. Alleen over een enkel ticket las ik het volgende op een website:

Een andere optie voor je reis is het boeken van een enkele reis. Niet in alle landen kan je met een enkele reis binnen komen (je moet soms bewijzen dat je weer vertrekt zoals in Amerika). Australië daarentegen heeft er geen problemen mee wanneer je binnen wilt komen door middel van een enkele reis, je moet alleen wel kunnen aantonen dat je beschikt over voldoende geld. Je moet dan rekening houden met $1000 (Australische dollars) per maand die je er wilt verblijven. (Klik hier voor de actuele wisselkoers.) Het maximaal aantal maanden van verblijf kan je uitrekenen door te kijken hoe lang je visum geldig is wanneer je het land binnen komt.

Als ik dit goed begrijp wil dit zeggen dat als mijn visum een jaar geldig is dat ik moet beschikken over $12.000 dollar? Of misschien begrijp ik dit verkeerd.

Hopelijk kan iemand mij hierover iets vertellen, alvast bedankt.

Carlo

Carlo, je kunt een visum aanvragen voor zes maanden dat je in Australië nog eens met 6 maanden kunt verlengen. Je kunt ook een visum aanvragen voor een jaar. Zie http://www.immi.gov.au/visitors/tourist/visa-options.htm
Voor een working holiday visa geldt dat je moet kunnen aantonen dat je over 5000 dollar kunt beschikken. Hoef je niet bij je te hebben uiteraard. Recent bankafschrift zou voldoende moeten zijn maar ik heb niet de indruk dat er streng op wordt gecontroleerd.
En anders gewoon even contact opnemen met de Australische ambassade in Berlijn.
Er zijn trouwens ook vliegtuigmaatschappijen waar je zonder kosten je terugvlucht elders kunt laten plaats hebben, bij andere maatschappijen betaal je een vergoeding. Hb je ook al gekeken naar het verschil tussen een retourtje en twee enkeltjes? Dat scheelt al gauw een paar honderd euro.
Gezien de tijd waarin je reist zou ik, als ik verder geen vast plan had, op Brisbane vliegen. Het is hartje winter in juni/juli en in Sydney, Melbourne, Adelaide en Perth kan het knap fris zijn. Vliegen op Cairns of Darwin kan ook, alleen is daar de keuze aan maatschappijen wat beperkter.

Bedankt voor je reactie, en excuses voor de late reactie.
Ondertussen is er wel wat veranderd en ben ik van plan om toch later te vertrekken. Het word waarschijnlijk rond September zoals het er nu naar uitziet.
Ik heb nog niet gekeken naar het verschil met twee enkeltjes maar dat zal ik eens gaan doen.
Thanks!