Heerst er Malaria in de Dominicaanse Republiek?

In de omgeving puerta plata (cabarete.sabaneta)heerst waarschijnlijk een malaria plaag(heb het uit betrouwbara bron)
schijnen al veel zieken en doden te zijn onder de locale bevolking
meer nieuws volgd over wat en waar

Ach wel nee.

Er heerste hier in de Dominicaanse een Dengue virus maar die is hier in Cabarete en Sosua nog niet veel voorgekomen hoor. Wel had je hier een vervelend griep virusje, maar daar zijn naar mijn weten geen doden door gevallen

Op 8 december ga ik met mijn kind (5 jaar) naar Dominicaanse Republiek (Hotel Brezer in Cabarete). Ik ben niet van plan om te reizen, wil alleen in hotel blijven en op het strand.

Ik kan nergens informatie vinden van de reizigers betreffende vaccinaties en anti-malaria pillen, hoe hebben ze deze erwaren. Doen jullie dat of niet??? Zijn er bijwerkingen?

Aangezien er zo weinig tijd voor de reis is, hoop ik z.s.m. tips en informatie hierover krijgen. A.s. maandag heb ik een afspraak betreffende vaccinaties gemaakt maar twijfel of het idd nodig is en vooral betrefende anti-malaria tabletten en hun mogelijke bijwerkingen.

Alvast bedankt!

Vaccinaties zijn niet verplicht, worden wel aangeraden. Het is dat ik de vaccinaties heb, maar ik zou het zelf niet doen! Malaria is naar mijn mening niet nodig! Wel raad ik het gebruik van anti-muggenspray met DEET aan!!!

Fijne vakantie!

Bedankt voor de reactie!

Bij GGD hebben ze gezegd dat er geen malaria is waar ik naar toe ga.
Ik zelf heb de vaccinaties gekregen en voor het kind was het niet nodig i.v.m. alle vaccinaties die wij al gedaan hebben.

Hallo allemaal,

Wij zijn van plan in mei 2008 naar de Dominicaanse te gaan, Punta Cana. Nu vind ik ook inderdaad overal op de sites van reisdokter.nl enzo informatie dat er malaria heerst. Wij reizen met een kindje van (dan) 4 en ik overweeg niet om malariatabletten te gaan slikken/geven. Vaccinaties niet erg, die hebben we allemaal al. Heeft er iemand recente informatie? Kan wel een afspraak maken bij de GGD, maar dat willen ze pas 6 weken voor vertrek doen en dan heb ik natuurlijk al lang geboekt.

Ik hoor het graag!
Groetejs

Ik ben met mijn kind naar Puerto Plata geweest, daar is geen malaria en je hoeft geen pillen te slikken. Ik had wel de spray van DEET bij me, handig tegen muggen.

De vakantie was geweldig!!!

Heb zojuist eindelijk een reisadvies gekregen zonder dat ik daadwerkelijk al op reis ga, en inderdaad, voor Punta Cana is het ook niet nodig om malariatabletten te nemen… Dusssss… meteen geboekt! We gaan 22 mei naar Iberostar Dominicana en verblijven daar in een familiekamer.

Iedereen bedankt voor de reacties!
Groetjes

mijn man en ik willen graag zomer 2011 naar de Dominicaanse republiek gaan. Oa naar familie. Dan is mijn dochtertje inmiddels 4 en heb een baby van 5 maanden. Is het wel verstandig om te gaan? Of kan ik beter wachten tot ze wat groter zijn. na het lezen van al die vaccinaties ben ik toch wel gaan twijfelen.

In de toeristengebieden is geen malaria, wel moet je uitkijken met muggen, want er heerst regelmatig dengue. Ik zou echter zeker niet in de zomer gaan. Gevoelstemperatuur kan oplopen tot boven de 40 graden, zand is er te warm om met blote voeten op te lopen en in de nacht koelt het nauwelijks af, terwijl er vooral in augustus en september een hoge luchtvochtigheid is.

Muggen zijn er overal. Ik heb een jaartje rond gereisd door de Dominicaanse republiek en ook ik ben gestoken door muggen! Ik zat voornamelijk in Santo Domingo en San Juan.

Als je alleen naar een hotel gaat en lekker aan het strand licht is er absoluut niets aan de hand. Trek s avonds sokken aan , want de vochtige plasjes trekken misschien muggen aan maar is niet verontrustend.

Kijk ga je een jungle gevoel opzoeken, dan wordt het anders. Maar jij gaat lekker op het strand bakken…en dus niets aan de hand!

fijne vancatie en hartelijke groeten Jeroen.:zon02: