Ik ben van plan om half september tot half oktober een rondreis te maken in Zuid-Thailand. Inmiddels op zoek naar tickets en heb wel eea kunnen vinden. Nu mijn vraag aangezien ik dit niet direct terug kan vinden in de zoekfunctie.
Is het handig om heen te gaan op Bangkok en terug van Phuket, of is het verstandiger gewoon een retour BKK te boeken? De route heb ik nog niet uitgestippeld, maar op het eerste oog lijkt het me handig terug te gaan van Phuket en niet weer eerst naar BKK te hoeven. Graag jullie ervaringen en reacties. Alvast bedankt!
Hangt er vanaf met wie je vliegt. Veel maatschappijen vliegen vanaf Bangkok, dus dan kun je retourtje Bangkok kopen en enkelthe Phuket-Bangkok. Enkele maatschappijen vliegen vanaf Phuket, als je daarmee vliegt krijg je dus meer mogelijkheden.
Wij vlogen op Bangkok en terug via Phuket. Hebben hier bewust voor gekozen omdat we met een baby reisden en we die extra nacht in Bangkok konden vermijden. Wij vlogen met Qatar Airways met een overstap in Doha naar Bangkok, twee vluchten die ong 6 uur duurden. De terugreis duurde heel wat langer, je maakt een tussenstop in Kuala Lumpur maar je mag het vliegtuig niet verlaten. Nadien vlogen we door tot Doha, daar een overstap en dan naar Brussel. De stop in KL duurde een kleine twee uur.
Persoonlijk zou ik de volgende keer kiezen om toch terug naar Bangkok te gaan want de vlucht duurde wel heel lang.
Misschien zijn er maatschappijen die rechtstreeks vliegen, Thai Airways was alom aanwezig.
Via skyscanner, cheaptickets kan je alvast even zoeken.
Ik heb begrepen dat september en oktober voor het zuiden (Phuket, Phang Nga, Krabi etc) de minst gunstige maanden zijn om te reizen. Dan valt nl. de meeste regen zie http://www.travelfish.org/weather_fish.php
Ik kan met Etihad een ticket krijgen voor onder de 600 euro. Heenweg op BKK en terug van Phuket. Beide vluchten overstaptijd 2 uur. Dus dat lijkt me wel gunstig. Ik vraag me af of de route goed uitgestippeld kan worden als ik terugvlieg van Phuket.
In eerste instantie beginnen in BKK, vanaf daar in ieder geval naar Khao Yai, terug nar BKK en vanaf daar omlaag zakken. O.a. Koh Pangnang aandoenen o.a. naar Kao Sok.
Het klimaat heb ik inderdaad ook in gedachten betreft het boeken van de vlucht. Enerzijds denk ik een retour BKK is beter zodat ik uitwijkmogelijkheden heb. Echter heb ik al eens een rondreis gemaakt door het noorden, dus wil me meer richten op het zuiden. De berichten zijn wisselend over het reizen in ht zuiden in september/oktober. Ik begreep dat september voor de oostkust wel prima kan en vanaf oktober wordt het aan de westkust ook beter. Iemand ervaringen hiermee?
Op dit interactieve kaartje kun je de gemiddelde neerslag per maand bekijken voor alle gebieden: http://www.travelfish.org/weather_fish.php. Natuurlijk kan het meevallen, maar tegenvallers zijn ook mogelijk! Wij zaten een keer op Phuket in de maand juli en hebben niets anders dan regen gehad…
Misschien moet je even kijken of de vlucht van Etihad tusen Phuket en Abu Dhabi niet uitgevoerd wordt door Air Berlin? En of ze rechstreeks vliegen.
De prijs van 600 euro is alvast goed.
Wij betaalden met Qatar 600 heen op Bangkok en terug via Phuket.
Jullie zijn dus ook heen op BKK gegaan en terug van Phuket. Hoe zag jullie rondreis eruit? Beviel het om van Phuket terug te vliegen qua route? Ik ben op zoek naar ervaringen van mensen die dit ook hebben gedaan, zou graag je ervaring willen weten.
Ik heb meerdere reizen gemaakt in het regenseizoen, is eigenlijk altijd goed bevallen, schrik dan ook niet van een hoosbui ofzo. Zou alleen zonde zijn als het een week lang alleen maar regent. Maar heb dat bij andere reizen nog nooit echt meegemaakt (Maleisisch Borneo, Indonesie, Noord Thailand). Kan ik ervan uitgaan dat dit regenseizoen vergelijkbaar is?
Wij reisden met een baby dus onze rondreis was niet zo intens als wanneer je dat zou doen zonder kinderen.
Onze route zag er als volgt uit:
4 nachten Bangkok dan binnenlandse vlucht naar Chiang Rai
3 nachten Chiang Rai, veel te weinig want hele mooie omgeving en wij verbleven in Homestay Chiang Rai, een geweldige locatie midden in de natuur, lekker eten klaargemaakt, echt een topadresje.
7 nachten Chiang Mai
vanuit Chiang Mai zijn we naar Phuket gevlogen
6 nachten Phuket, Surin Beach.
We hadden een geweldige vakantie maar als we volgend jaar teruggaan ( we twijfelen nog) dan gaan we terug via BKK.
Ik vond de vlucht Phuket Doha echt wel lang, en zo een extra dagje Bangkok is leuk om de allerlaatste cadeautjes te kopen.
Persoonlijk vond ik Phuket minder aangenaam maar dat is dan weer zo een persoonlijke mening natuurlijk, wie weet vind jij het super daar.
Op zich is er weinig mis met je plan. de route tussen Bangkok en Phuket is zo leuk, dat ik die reis nu drie keer
heb gedaan, ik heb ongeveer elke grotere plaats wel bezocht.
Ninabe doelt in haar commentaar op Phuket waarschijnlijk op het feit dat het zo toeristisch is,
ik ben er ook geen fan van. Maar als je er nog nooit bent geweest, doen ! Zulke mooie stranden zie je niet zoveel.
3, 4 plaatsen op Phuket zijn touristisch, Patong erg toeristisch, Kata, Karon en Kamala al (naar mijn mening) veel aangenamer). En dan zijn er nog veel rustige, kleine stranden.
Hans en Steven bedankt voor jullie reacties. Zijn jullie ook wel eens in sept/okt in het zuiden geweest?
Ik heb net een beetje lopen struinen op het net. Wil graag relaxed reizen, sfeer proeven, beetje zon, zee maar ook zeker natuur/ actief. In eerste instantie had ik Thailand daarvoor niet in gedachten, maar na een tip werd ik toch heel enthousiast van Khao Yai en Khao Sok, plus het reizen in Thailand is zo relaxed en goed bevallen dat ik het zuiden toch echt nog wel eens wil zien.
Globaal heb ik dit in gedachten:
Bangkok
Khao Yai
Bangkok
Omlaag naar Hua Hin? of iets anders, bv direct naar Koh … (Tao, Phanang, Samui?)
Via chumpon naar Koh Tao. Of toch direct naar Koh Phanang via…?
Koh Phanang of toch Koh Samui?
Khao Sok
Khao Lak
En dan? Phan Nga, Krabi, Phi Phi of hebben jullie misschien nog andere fantastische tips?
Terug van Phuket, moet ik hier echt tijd besteden of zijn er dan andere plekken.
Nog andere tips over mooie natuurgebieden, stille fantastische plekjes die wel goed te bereiken zijn en een beetje in deze route liggen?
Zoals jullie zien, alles ligt nog open, ik ga ook niks plannen, kan maar zo zijn dan ik ergens langer wil blijven en iets anders skip. Maar als ik globaal een beetje een route heb kom ik misschien eindelijk eens tot de conclusie of ik nu terug moet van Phuket of toch beter een retour BKK kan doen, daar ben ik nog steeds niet echt wijzer over geworden.
Hangt ervan af, Jookje, of je een beetje dezelfde stijl van reizen hebt als ik.
Hua Hin is een toeristische plaats, net als Cha Am.
Mijn fav. route zou zijn: Bangkok-Phetburi-Prachuap Khiri Khan- Bang Saphan Yai- Chumphon -eiland- Surat Thani- Khao Sok- vlucht vanaf Phuket.
Khao Lak zou ik overslaan, het is me te massaal geworden. Wellicht varen er ook geen boten naar de Similans, en stranden
heb je onderweg genoeg gezien, lijkt me.
Hans.
Ik houd van relaxed reizen (max 5 uur per dag) , en van niet-toeristische plaatsen die toch de moeite waard zijn.
Houd er rekening mee dat men in deze plaatsen minder gewend is om met toeristen om te gaan.
Het is minder geschikt voor mensen die alles georganisserd willen doen