Heeft malarone invloeg op de werking van de pil?

Hallo,
ik heb zojuist gehoord dat de malariapillen Malerone zeer aan te raden zijn. Ze hebben praktisch geen bijwerkingen. Ik vraag me alleen nog af of Malerone invloed heeft op de werking van de pil. Heeft iemand ervaring met Malerone?

Beste Chant,
De laatste 2 vakantiereizen in Azië hebben mijn vrienden en ik gebruik gemaakt van Malarone (atovaquon/proguanil).
Helaas wat prijzig, maar geen van ons had last van bijwerkingen (door de combinatie van 2 stoffen in een lagere hoeveelheid). Een vriendin had nog nooit een profylaxe-kuur afgemaakt met enig ander middel vanwege de optredende bijwerkingen, maar die 2 x met Malarone gingen probleemloos.
Prettig vind ik dat je na vertrek uit het malariagebied maar een week hoeft na te slikken, bij de meeste andere middelen ligt dit op 4 weken (Lariam, Chloroquine).
In de medische informatie (Farmacotherapeutisch Kompas) staat niets over gelijktijdig gebruik met de pil, maar de apotheker die je de pil verstrekt hoort te controleren of de 2 samen te gebruiken zijn. Kijk ook de bijsluiter eens na van je pil of er iets staat.
Bijvoorbeeld bij Malarone staat in de bijsluiter dat bij gelijktijdige toediening van metoclopramide (Primperan tegen misselijkheid) de werking van Malarone minder wordt.
Niet elke arts (b.v. GGD) wil het zomaar voorschrijven, ze zijn bang voor optreden van resistentie tegen het middel, maar doe je best om hem/haar te overtuigen dat dit middel voor jou wenselijk is.
Wel prijzig, maar soms heb je mazzel (zoals ik voor de laatste reis) dat iemand op internet zijn/haar restvoorraad voordelig aandiedt vanwege b.v. het voortijdig afbreken van een reis e.d.
Veel reisplezier,
Peterxyz