Hallo,
Ik ga deze zomer naar Lissabon en ik zag dat er genoeg te doen is maar heeft Lissabon ook een strand waar je lekker kunt luieren en zwemmen?
Of zoiets in de omgeving wat makkelijk te bereiken is met het openbaar vervoer?
Hallo,
Ik ga deze zomer naar Lissabon en ik zag dat er genoeg te doen is maar heeft Lissabon ook een strand waar je lekker kunt luieren en zwemmen?
Of zoiets in de omgeving wat makkelijk te bereiken is met het openbaar vervoer?
Hello,
Lissabon ligt niet aan de zee/oceaan en heeft dus ook geen strand. Je kan wel de trein nemen (van aan Rossio of Cais do Sodré) naar bijvoorbeeld Cascais. Guincho schijnt ook mooi te zijn, maar daar ben ik zelf nog niet geweest.
En als je een rivierstrand ook goed vindt, kan je de overzetboot nemen naar de andere kant van de Tejo, daar zijn er meerdere.
Groetjes!
Hoi Liesbeth,
Bedankt voor je reactie! Daar heb ik veel aan.
Lissabon heeft zelf geen strand, maar je kunt inderdaad met het OV wel naar het strand. Je kunt naar Cascais met de trein, maar ook met de bus naar Costa de Caparica. Dat is een badplaats waar met name veel Portugezen komen, aan een langgerekt strand. Vanuit het centrum van Caparica rijdt een toeristentreintje langs het strand voor een paar euro. Daarmee kom je op de mooiere, rustigere stranden.